Αφού πρώτα η Aston Martin φρόντισε να μας εντυπωσιάσει δεόντως με την Valkyrie, ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων / supercar ιδιωτικής χρήσης για κανονική κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους, τώρα κάνει το επόμενο βήμα με μία κανονικότατη «πολεμική μηχανή» που σχεδιάστηκε για να κερδίσει το τις 24 ώρες του Le Mans.
Με όνομα που προέρχεται από τη σκανδιναβική μυθολογία, το οποίο έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστό από την ομώνυμη όπερα του Βάγκνερ (και ιδιαιτέρως χάρη στην περίφημη «Επέλαση των Βαλκυριών») - η Valkyrie της Aston Martin δεν θα μπορούσε να είναι ένα τυχαίο αυτοκίνητο ούτε καν μια «συνηθισμένη» Aston Martin. Πολύ περισσότερο που το συγκεκριμένο μοντέλο “Valkyrie AMR Pro” αποτελεί την εξέλιξη ενός supercar που ούτως η άλλως είχε αφήσει το δικό του αποτύπωμα στο χώρο αυτών των ιδιαίτερων αυτοκινήτων που δεν είναι για πολλούς, αλλά ενσωματώνουν ότι πιο τεχνολογικά προηγμένο μπορεί να βρει κανείς σε μια προσπάθεια ανακάλυψης νέων ορίων στην απόδοση – σε όλα τα επίπεδα – των αυτοκινήτων.
Η ιστορία μας ξεκινά το 2019, όταν η Aston Martin, ο Adrian Newey, η Red Bull Advanced Technologies (RBAT) και η Multimatic συνεργάστηκαν για τη δημιουργία της αγωνιστικής έκδοσης της Aston Martin Valkyrie, με στόχο να κερδίσουν τον περίφημο 24ωρο αγώνα του Le Mans στη νέα κατηγορία Hypercar. Η προηγμένη σχεδίαση που προέκυψε είναι αυτή που αποτέλεσε και τη βάση της νέας Valkyrie AMR Pro.
Ενώ το αρχικό concept car, που πρωτοείδαμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2018, ήταν σε μεγάλο βαθμό μια άσκηση «ξεζουμίσματος» της απόδοσης της Valkyrie, η νέα Valkyrie AMR Pro προέκυψε από τις βελτιστοποιημένες για τον αγώνα του Le Mans τεχνολογικές επιλογές, τόσο ως προς την αεροδυναμική, όσο και ως προς το σύστημα κίνησης. Ως αποτέλεσμα, οι δυνατότητες της AMR Pro υπερβαίνουν τώρα εκείνες του αυτοκινήτου που είχε σε πρώτη φάση σχεδιαστεί για να κατακτήσει την απόλυτη υπεροχή στο Le Man.
Χάρη στα οφέλη της συνεργασίας με την Red Bull Advanced Technologies (RBAT), η Valkyrie AMR Pro είναι ένα αυτοκίνητο με πρωτοφανή ισχύ και εκπληκτικές ικανότητες. Χρησιμοποιεί μια μοναδική έκδοση του πλαισίου “Valkyrie” με μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 380 mm, αλλά και φαρδύτερα μετατρόχια, κατά 96 mm εμπρός και κατά 115 mm πίσω. H Valkyrie AMR Pro διαθέτει επίσης ένα “επιθετικό” αεροδυναμικό πακέτο που προσθέτει 266 χιλιοστά στο μήκος της και χάρη στην κατάλληλη διαχείριση της ροής του αέρα πάνω και κάτω από το αμάξωμα, προσφέρει απίστευτα μεγάλη αρνητική άντωση. Στοιχείο που επιτρέπει στη Valkyrie AMR Pro να επιτυγχάνει πλευρικές επιταχύνσεις άνω των 3G.
Για να πετύχει ταχύτερους γύρους πίστας, η Valkyrie AMR Pro βασίζεται αποκλειστικά σε μια τροποποιημένη έκδοση του εντυπωσιακού – και μη turbo - V12 κινητήρα της Cosworth. Προφανώς έχουμε να κάνουμε με ένα κομψοτέχνημα στο χώρο των μηχανών εσωτερικής καύσης, που έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί πολύ ψηλά, μέχρι τις 11.000 στροφές/λεπτό για να προσφέρει 1.000 ολόκληρους ίππους. Ενώ το δικό της ρόλο θα παίξει η εξοικονόμηση βάρους, οποία θα προέλθει από την αφαίρεση του ηλεκτρικού (υβριδικού) συστήματος κίνησης, καθώς και από μια σειρά άλλων μέτρων εξοικονόμησης βάρους, συμπεριλαμβανομένου του εξαιρετικά ελαφρού, κατασκευασμένου από ανθρακονήματα αμαξώματος, της επίσης κατασκευασμένης από ανθρακονήματα (μερικώς τουλάχιστον) ανάρτησης κλπ. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με μια αεροδυναμική απόδοση που υπερβαίνει τους κανονισμούς της κατηγορίας Le Mans Hypercar, η Valkyrie AMR Pro υπόσχεται επιδόσεις στην πίστα που θα πλησιάζουν εκείνες μιας Φόρμουλα 1.
Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις προδιαγραφές και τις επιδόσεις της Valkyrie AMR Pro θα δοθούν στη δημοσιότητα μέσα στη χρονιά, αλλά με ένα χρόνο-στόχο 3 λεπτών και 20 δευτερολέπτων για το γύρο της πίστας των 8,5 μιλίων του Le Mans.
Αυτοκίνητα για λίγους…
Με εκτεταμένες εργασίες εξέλιξης του μοντέλου που ολοκληρώνονται με τη χρήση ισχυρών εργαλείων προσομοίωσης, οι φυσικές δοκιμές της Valkyrie AMR Pro πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα και για να διασφαλιστεί ότι η Valkyrie AMR Pro προσφέρει την απόλυτη οδηγική εμπειρία, οι οδηγοί της Aston Martin Cognizant Formula One® Team θα συμμετέχουν από την αρχή στην εξέλιξη των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.
Συνολικά θα κατασκευαστούν 40 αυτοκίνητα, όλα αριστεροτίμονα,. Οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το 4ο τρίμηνο του 2021.
Για να δελεάσει, τώρα, τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους πελάτες της Valkyrie AMR Pro, η Aston Martin θα διοργανώσει σχετικές “track days” σε μια επιλογή από πίστες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της FIA σε όλο τον κόσμο, υποσχόμενη μια «εξατομικευμένη» εμπειρία...
Θυμίζουμε ότι η Aston Martin Lagonda – ένα φημισμένο όνομα στο χώρο της αυτοκίνησης -αυτοπροσδιορίζεται ως ένας όμιλος κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων που επικεντρώνεται στη δημιουργία «αποκλειστικών» αυτοκινήτων και, λίαν προσφάτως, SUV. Αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, η Aston Martin έχει στο χαρτοφυλάκιό της μοντέλα όπως η “Vantage”, η “DB11”, η “DBS Superleggera” και το νέο SUV, “DBX”. Έχοτνας έδρα το Gaydon της Αγγλίας, η Aston Martin Lagonda κατασκευάζει και εξάγει αυτοκίνητα σε 55 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η Λαγκόντα ιδρύθηκε το 1899 και η Άστον Μάρτιν το 1913. Οι δύο μάρκες ένωσαν τις δυνάμεις τους το 1947, όταν και οι δύο αγοράστηκαν από τον Σερ Ντέιβιντ Μπράουν.