Σε πείσμα της παντοκρατορίας των κάθε είδους SUV, η Mercedes παραμένει πίστη στην ιδέα του station wagon αμαξώματος με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, και παρουσιάζει την σταθερά πολυτελή Mercedes-Benz E-Class All-Terrain Wagon, στη μεγάλη διεθνή έκθεση του Μονάχου (IAA MOBILITY 2023, 5-10 Σεπτεμβίου)
Μπορεί στη χώρα μας ένα στέισον, όπως η νέα Mercedes-Benz E-Class All-Terrain Wagon, να μην είναι ότι καλύτερο για τον τυπικό λάτρη της «λιμουζίνας», στην Ευρώπη όμως είναι γνωστό πως αυτού του τύπου τα οχήματα είναι διαχρονικά δημοφιλή - με τυπικότατο παράδειγμα το Volkswagen Passat το οποίο διαχρονικά πουλούσε στη Γερμανία περισσότερα στέισον απ’ ό,τι σεντάν! Παραμένουμε στη Γερμανία, ανεβαίνουμε κατηγορία, πηγαίνουμε στη Mercedes-Benz στην οποία ήδη αναφερθήκαμε και τη βλέπουμε να παρουσιάζει τώρα τη Mercedes-Benz E-class All-Terrain station wagon.
Αυτή ακολουθεί το παράδειγμα του αδερφού σεντάν μοντέλου στη νέα γενιά του μοντέλου / 2024, εξοπλισμένη όχι μόνο με προηγμένη τεχνολογία σε απίστευτες ποσότητες, αλλά και με το mild hybrid σύστημα κίνησης του εξακύλινδρου σεντάν E450. Ενώ με την αυξημένη απόστασή της από το έδαφος προσφέρει καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχέση με ένα πιο ψηλό, τυπικό SUV, αλλά ταυτοχρόνως και τη δυνατότητα για απροβλημάτιστες μετακινήσεις στο χώμα - υπό τη σκέπη πάντοτε της ποιότητας και της πολυτέλειας που χαρακτηρίζει μία Mercedes Ε-Class.
Το νέο πολυτελές, (περίπου) παντός εδάφους μοντέλο, διατίθεται με δύο στάνταρ οθόνες – επιδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο της προσήλωσή του στην υψηλή τεχνολογία - ενώ το εσωτερικό μπορεί επίσης να διαθέτει και την «Superscreen» που εκτείνεται μπροστά από τον συνοδηγό. Έχουμε λοιπόν έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με διαθέσιμα γραφικά 3-D, μια οθόνη αφής 14,4 ιντσών και την προαιρετική οθόνη επιβατών 12,3 ιντσών. Έτσι, η νέα E-class All-Terrain θα επιτρέπει στον επιβάτη να παρακολουθεί βίντεο και παιχνίδια ακόμα και με το αυτοκίνητο σε κίνηση. Σημειώνουμε δε ότι στην κεντρική οθόνη προσφέρονται μια σειρά εφαρμογές τρίτων, συμπεριλαμβανομένου του TikTok, ενώ ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει εργαλεία τηλεδιάσκεψης όπως το Zoom ενώ το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.
Κατά τ’ άλλα, το εσωτερικό δεν μπορούσε παρά να είναι πολυτελές, ντυμένο με άφθονο δέρμα και ατμοσφαιρικό φωτισμό να τυλίγει το ταμπλό. Μεταξύ των προσφερομένων gadgets περιλαμβάνεται και το πακέτο προαιρετικών επιλογών που κάνει τον ατμοσφαιρικό φωτισμό να πάλλεται με τον ρυθμό της εκάστοτε μουσικής που ακούγεται από το ηχοσύστημα Surround Burmester.
Το μήκος φτάνει τα 4950 mm, το πλάτος τα 1904 mm, το μεταξόνιο τα 2961 mm, ενώ το ύψος είναι κατά 28 mm μεγαλύτερο από το «νορμάλ» μοντέλο και φτάνει τα 1497 mm, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών, όπως και στο βασικό μοντέλο, κυμαίνεται από 615 έως 1830 λίτρα.
Υβριδική, εξακύλινδρη, με στάνταρ αερανάρτηση
Το «μενού» του συστήματος κίνησης περιλαμβάνει τον 6-κύλινδρο σε σειρά turbo 3.0-λίτρων βενζινοκινητήρα της E450, που αποδίδει 375 ίππους, συνδυάζεται με ένα πολύ καλό αυτόματο 9G-TRONIC κιβώτιο ταχυτήτων και συνεργάζεται με έναν 23 ίππων ηλεκτροκινητήρα συνθέτοντας ένα mild hybrid σύνολο που δεν έχει κανένα πρόβλημα – χάρη στη συνολική ισχύ των περίπου 400 ίππων - να εκτοξεύσει από στάση στα 100 km/h την E-Class σε μόλις 4,6’’!
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η προαιρετική αερανάρτηση του sedan μοντέλου διατίθεται στάνταρ στη Mercedes-Benz E-Class All-Terrain Wagon, προσφέροντας μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση, τόσο κατά τη συμπίεση όσο και κατά την επαναφορά των αμορτισέρ. Ενώ σε ταχύτητες πάνω από 120 km/h το αυτοκίνητο χαμηλώνει αυτόματα κατά 1,5 cm για μείωση της αντίστασης στον αέρα και βελτίωση της απόδοσης / μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Η έναρξη των πωλήσεων της Mercedes-Benz E-Class All-Terrain Wagon αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2024.