Αυτό είναι το νέο Audi Q5 Sportback

Αυτό είναι το νέο Audi Q5 Sportback

Προφανώς δεν μόνο η μεταφορική ικανότητα και οι δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που μας προσελκύουν σε ένα SUV. Είναι επίσης και η τεχνολογία, και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά και η εμφάνιση. Και το νέο Audi Q5 Sportback καταφέρνει να τα συνδυάζει όλα αυτά σε ένα premium πακέτο.

Η Audi, λοιπόν, επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων της με το αναμενόμενο Q5Sportback, τη sport coupe εκδοχή του δημοφιλούς SUV της. Και είναι το Audi Q5 Sportback που συνδυάζει τυπικά χαρακτηριστικά ενός SUV, όπως η ευελιξία και το ευρύχωρο εσωτερικό, με μια πιο δυναμική σιλουέτα, που αποπνέει σπορ χαρακτήρα.

Το Q5 Sportback διατίθεται σε δύο επίπεδα εξωτερικής διαμόρφωσης, advanced και S line, ενώ το εσωτερικό του νέου μοντέλου έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες των επιβατών και αποτελεί την επιτομή της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi, προσφέροντας, μαζί με την πανοραμική οθόνη Audi MMI και την οθόνη συνοδηγού MMI, μια «ψηφιακή σκηνή».

Η δεύτερη γενιά του Q5 Sportback διαθέτει πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα έως 515 λίτρα (ή έως 470 λίτρα στο SQ5 Sportback), ενώ με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων, ο αποθηκευτικός χώρος Sportback αυξάνεται στα 1.415 λίτρα (ή 1.388 λίτρα στο SQ5 Sportback). Επίσης, το Audi Q5 Sportback έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.400 κιλά.

Το νέο Audi Q5 Sportback βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά τον διαμήκη άξονα. Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5 Sportback κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία MHEV plus.

Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μειώνει τις εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, ενώ αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση, με τους αμιγώς ηλεκτρικούς ελιγμούς να είναι δυνατοί σε κάποιο βαθμό κατά τη διαδικασία της στάθμευσης.

Η νέα γεννήτρια του συστήματος κίνησης (Powertrain Generator - PTG), παράγει πρόσθετη ροπή έως και 230 Nm και 18 kW (24 PS). Επιπλέον, το ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt επιτρέπει τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό διασφαλίζει ότι το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί με πλήρη ισχύ, διατηρώντας μια άνετη εσωτερική θερμοκρασία ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός, όπως κατά τον ελεύθερο τροχασμό (ρολάρισμα) ή σε κόκκινο σηματοδότη.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus είναι τύπου φωσφορικού άλατος σιδήρου - λιθίου (lithium iron phosphate chemistry - LFP) με χωρητικότητα 1,7 kWh. Η κύρια λειτουργία της μίζας-γεννήτριας με ιμάντα (BAS) είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος επιτρέπει μερικώς ηλεκτρική οδήγηση, ανακουφίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά το φρενάρισμα, επιστρέφει ενέργεια στην μπαταρία (ανάκτηση) με ισχύ έως και 25 kW. Με αυτόν τον τρόπο, η πλατφόρμα PPC δίνει τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο Audi Q5 Sportback Plug-in hybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης.

Στο λανσάρισμα του νέου Audi Q5 Sportback στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.

Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS), με μέγιστη ροπή 340 Nm. Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 150 Kw (204 PS) και 400 Nm ροπής. To νέο Audi SQ5 Sportback που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας εφοδιάζεται με τον V6 3.0 TFSI κινητήρα 270 kW (367 PS) με μέγιστη ροπή 550 Nm.

Σημειώστε ότι τα νέα Q5 Sportback και SQ5 Sportback θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Δεκέμβριο του 2024.