Έτοιμο και καθ´οδόν είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX90 μας πληροφορεί η ανακοίνωση της Volvo Cars, καθώς η πρώτη παρτίδα του κορυφαίου SUV της κατευθύνεται ήδη προς τους Επίσημους Διανομείς της εταιρίας στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες και οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους πριν από το τέλος αυτού του μήνα.
Το πόσο σημαντική είναι η συμβολή της υψηλής τεχνολογίας και της μικροηλεκτρονικής στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του EX90, φαίνεται από το ότι «αντιπροσωπεύει μία αλλαγή παραδείγματος για την εταιρεία, ως το πρώτο μοντέλο Volvo που βασίζεται σε έναν κεντρικό υπολογιστή» όπως διαβάζουμε στο σχετικό δελτίο τύπου.
Ο in-car υπολογιστής AI (AI: Artificial Intelligence / Τεχνητή Νοημοσύνη) βασίζεται στην πλατφόρμα NVIDIA DRIVE. Αυτό το κεντρικό σύστημα, με την προσθήκη της Snapdragon Cockpit Platform από την Qualcomm Technologies Inc και του εσωτερικά εξελιγμένου λογισμικού από τους μηχανικούς της Volvo Cars, εργάζεται απρόσκοπτα για να εκτελέσει τις σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, από την ασφάλεια και το σύστημα infotainment έως τη διαχείριση της μπαταρίας.
Κατά συνέπεια, έχουμε να κάνουμε με ένα έξυπνο και συνδεδεμένο μέσω ενσωματωμένων υπηρεσιών και εφαρμογών Google αυτοκίνητο, που εξοπλίζεται με μία σειρά αισθητήρων, που περιλαμβάνουν ραντάρ, κάμερες και ένα lidar που παρέχεται από τη Luminar για επαυξημένη ασφάλεια. Η συλλογή δεδομένων από τους αισθητήρες, σε συνεργασία με τη συνεχώς ενεργή σύνδεση 5G και τις τακτικές ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις λογισμικού, επιτρέπουν τη συνεχή βελτίωση των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου με την πάροδο του χρόνου.
Το EX90 βασίζεται στη νέας γενιάς τεχνολογική βάση της Volvo, σχεδιάστηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό και έχει αυτονομία οδήγησης έως 600 km*. Είναι δε σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έφτιαξε ποτέ η φημισμένη για τα επιτεύγματά της στον τομέα της ασφάλειας, Volvo. Για τον λόγο αυτό, είναι εφοδιασμένο με πληθώρα συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας νέας γενιάς και λογισμικό που λαμβάνει πληροφορίες από μία δέσμη προηγμένων αισθητήρων.
Πολλές είναι πρωτιές που καταγράφει στο ενεργητικό του το EX90: πρόκειται για το πρώτο Volvo που εξοπλίζεται με lidar, καθώς και το πρώτο με σύστημα κεντρικού υπολογιστή. Είναι, επίσης, το πρώτο Volvo που σχεδιάστηκε για να παρέχει δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, επιτρέποντας στους πελάτες να συνεισφέρουν σε ένα πιο σταθερό δίκτυο και σε μεγαλύτερη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας. Επίσης, είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που προσφέρει τη λειτουργία Abbey Road Studios, που περιλαμβάνεται στο προαιρετικό κορυφαίο ηχοσύστημα Bowers & Wilkins.
Η παραγωγή του EX90 ξεκίνησε νωρίτερα φέτος στο εργοστάσιό της Volvo Cars έξω από το Τσάρλεστον, στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ. Η μονάδα διαθέτει ικανότητα παραγωγής 150.000 αυτοκινήτων ανά έτος. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρία πραγματοποίησε εκτεταμένες επενδύσεις στις εγκαταστάσεις της, ανανεώνοντας και επεκτείνοντας το τμήμα αμαξωμάτων και το βαφείο. Το εργοστάσιο σήμερα διαθέτει επίσης μία υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής μπαταριών.
Κλείνουμε με δυο λόγια για το Volvo Car Group που το πλήρες έτος 2023 κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ, ύψους 25,6 δις σουηδικών κορονών (SEK). Τα έσοδα για το 2023 ανήλθαν σε ιστορικό υψηλό 399,3 δις SEK, ενώ οι πωλήσεις παγκοσμίως σημείωσαν ρεκόρ, με 708.716 αυτοκίνητα.
Θυμίζουμε ότι η Volvo Cars ιδρύθηκε το 1927. Σήμερα είναι μία από τις πιο γνωστές και καταξιωμένες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο, με πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες. Η Volvo Cars είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Nasdaq της Στοκχόλμης, με τη μετοχή της να διαπραγματεύεται με το σύμβολο «VOLCAR B».
Tον Δεκέμβριο του 2023, η Volvo Cars απασχολούσε περίπου 43.400 εργαζομένους πλήρους απασχόλησης. Η έδρα της Volvo Cars, η προϊoντική ανάπτυξη, το marketing και οι διοικητικές λειτουργίες βρίσκονται στο Γκέτεμποργκ, στη Σουηδία. Τα εργοστάσια παραγωγής τής εταιρείας βρίσκονται στο Γκέτεμποργκ (Σουηδία), τη Γάνδη (Βέλγιο), τη Νότια Καρολίνα (ΗΠΑ), την Τσενγκντού, το Ντακίνγκ και το Τάιτσου (Κίνα). Η εταιρεία διατηρεί επίσης κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) και σχεδιαστικά κέντρα στο Γκέτεμποργκ και τη Σαγκάη (Κίνα).