Σήμερα, στο 52% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που συνδέονται με την υπερβολική ταχύτητα, εμπλέκονται άτομα ηλικίας κάτω των 35 ετών. Με αυτό το δεδομένο και στο πλαίσιο του προγράμματος «human first» που τονίζει τη δέσμευση της Renault για την οδική ασφάλεια, η γαλλική φίρμα εξέλιξε το Safety Car, ένα σύστημα περιορισμού της ταχύτητας στο Clio.
Παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να περιορίσουν τη σοβαρότητα των επιπτώσεων ενός ατυχήματος, από το 2010 και μετά παρατηρείται μία επιβράδυνση στη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Σήμερα, στο 52% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που συνδέονται με την υπερβολική ταχύτητα, εμπλέκονται άτομα ηλικίας κάτω των 35 ετών.
Η απάντηση της Renault σε αυτό στοχεύει στην αφύπνιση των νέων οδηγών σχετικά με τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα. Ο οδηγός της Formula 1, Pierre Gasly, οδηγός της ομάδας BWT Alpine Formula One, αναλαμβάνει το ρόλο του coach, καθοδηγώντας έναν νεαρό οδηγό σε ένα Clio, στους δρόμους που διεξάγεται το Grand Prix του Μονακό. Δίνει συμβουλές και μοιράζεται την εμπειρία του σχετικά με την ταχύτητα, με στόχο να βοηθήσει τον οδηγό να αποκτήσει αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι, δίνοντας έμφαση σε ένα κρίσιμο μήνυμα: Η ταχύτητα είναι για την πίστα και όχι για το δρόμο.
Και επειδή το Renault Clio είναι το αυτοκίνητο με το οποίο πολλοί νεαροί μαθαίνουν να οδηγούν, η γαλλική φίρμα προσφέρει το Safety Car, μια πρακτική λύση για τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητάς του best seller μοντέλου της στα 110 χλμ/ώρα, μέσω μιας μονάδας ελέγχου του κινητήρα που λειτουργεί ως «κόφτης» ταχύτητας. Μάλιστα, αυτή η λειτουργία μπορεί να απενεργοποιηθεί και έτσι το όχημα να είναι σε θέση να επανέλθει στην αρχική του διαμόρφωση. Η υπηρεσία προσφέρεται με τιμή 59 ευρώ, αλλά αποκλειστικά για τα μοντέλα Clio που πωλούνται στη Γαλλία.
Η Renault εξελίσσει πλήθος καινοτομιών ασφαλείας, εφαρμόζοντας μία ολιστική προσέγγιση μέσω του προγράμματος «human first». Το πρόγραμμα βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: Πρόληψη, διόρθωση, προστασία και διάσωση. Στόχος είναι οι ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ατύχημα. Δεδομένης αυτής της στρατηγικής, η Renault άφησε, ελεύθερη δικαιωμάτων, την πατέντα που έγινε γνωστή ως «πρόσβαση πυροσβέστη» (Fireman Access), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να τη χρησιμοποιήσουν χωρίς άδεια, ώστε να διευκολυνθούν οι ενέργειες διάσωσης σε περιπτώσεις ατυχήματος.