Η ιδέα για τη δημιουργία της Profilee προέκυψε μετά την παρουσίαση της Pur Sport, όταν αρκετοί πελάτες της εταιρίας διατύπωσαν την επιθυμία για την κατασκευή μιας «ειδικής» Chiron:
«Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη την επιθυμία των πελατών να εξερευνήσουν μια λιγότερο ριζοσπαστική έκδοση της Pur Sport, ξεκινήσαμε με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη της Chiron Profilee το φθινόπωρο του 2020. Είναι, από κάθε άποψη, ένα μοναδικό κομμάτι στην ιστορία της Bugatti και ένα πραγματικό συλλεκτικό αντικείμενο. Και θέλαμε να δώσουμε μια δίκαιη ευκαιρία σε οποιονδήποτε θιασώτη της μάρκας Bugatti να αποκτήσει αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο, γι' αυτό αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με τον οίκο RM Sotheby's για να το δημοπρατήσουμε», τόνισε ο πρόεδρος της Bugatti Automobiles, Christophe Piochon.
Και παρόλο που δείχνει παράξενο για έναν κατασκευαστή να ξοδεύει κόπο, χρόνο και χρήμα για να προσαρμόσει ένα αυτοκίνητο σε πλήρεις προδιαγραφές παραγωγής, όταν πρόκειται να παραχθεί ένα και μόνο κομμάτι, η Bugatti τόλμησε. Και η Profilee ανταποκρίνεται σε όλα τα πρότυπα υψηλής ποιότητας που θέτει η Bugatti σε όλα της τα μοντέλα, γεγονός που της επέτρεψε να αποκτήσει μία μοναδική έγκριση τύπου για την Ευρώπη.
Η Profilee διαθέτει τον ίδιο με την εντυπωσιακή Pur Sport 16κύκλινδρο βενζινοκινητήρα W16 που αποδίδει 1.500 PS, αλλά με 15% κοντύτερες σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων συγκριτικά με την Chiron Sport. Έτσι, καταφέρνει να προσφέρει πραγματικά εξωπραγματικές επιδόσεις, καθώς χρειάζεται μόλις 2,3 δεύτερα για τα 0-100 km/h, και 5,5’’ για να φτάσει τα 200 km/h από στάση. Ενώ η τελική της ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 30 km/h σε σύγκριση με της Chiron Pur Sport φτάνοντας τα 380 km/h!
Μοναδικό αυτοκίνητο η Profilee είναι βαμμένη στο αποκλειστικό χρώμα “Argent Atlantique" και διαθέτει ξεχωριστή εμφάνιση – βασικό συστατικό της οποίας είναι η σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος, που εξασφαλίζει την απαιτούμενη για την ασφάλεια ευστάθεια μέχρι την τελική ταχύτητα των 380 km/h, αυξάνοντας την κάθετη δύναμη (down force / αρνητική άντωση) στον πίσω άξονα. Επιπλέον, χρησιμοποιεί αρνητική πίεση για να αφαιρέσει ζεστό αέρα από το χώρο του κινητήρα μέσω δύο εσωτερικών σηράγγων.
Στις ιδιαίτερες ρυθμίσεις του πλαισίου περιλαμβάνεται η αλλαγή στις γωνίες κάμπερ των τροχών στον μπροστινό και τον πίσω άξονα. Τοποθετήθηκαν δε σκληρότερα ελατήρια που είναι κατά 10% πιο άκαμπτα σε σύγκριση με τη Chiron Sport, ενώ ο πίσω άξονας φέρει κατά 50 τοις εκατό περισσότερο αρνητικό κάμπερ, στοιχείο που προσφέρει βελτιωμένη πρόσφυση στις στροφές.
Το εσωτερικό της Profilee είναι γνώριμο στους ιδιοκτήτες της Chiron και «ντυμένο» με αυθεντικά και υψηλής ποιότητας υλικά, όπως δέρμα, ανθρακονήματα ή αλουμίνιο δουλεμένα στο χέρι στο Atelier της Bugatti στο Molsheim. Από την άποψη δε του design η Bugatti μας λέει ότι το μοναδικό αυτό μοντέλο της ακολουθεί μια δική της φιλοσοφία “μινιμαλισμού”, διαμορφώνοντας κάθε στοιχείο στην απλούστερη, αλλά πάντα όμορφη εκδοχή του.
Σημειώστε, πάντως, ότι η Profilee γίνεται η πρώτη Chiron που διαθέτει υφαντή δερμάτινη επένδυση στο εσωτερικό - και εφαρμόζεται στο ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και την κεντρική κονσόλα. Συνολικά, περισσότερα από 2.500 μέτρα δερμάτινων λωρίδων χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία αυτού του περίπλοκου και όμορφου φινιρίσματος.
Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε ότι η Profilee θα ερχόταν τοποθετηθεί στη γκάμα της Bugatti Chiron ανάμεσα στις εκδόσεις Sport και Pur Sport, έχοντας το δικό της σχεδιαστικό προφίλ, χάρη σε μια σειρά μικρές και μεγάλες στιλιστικές παρεμβάσεις. Ωστόσο, το τελικό αποτέλεσμα ήταν πιο όμορφο από αυτό που περίμεναν οι άνθρωποι της εταιρίας. Έτσι η Bugatti οδηγήθηκε στην απόφαση να μην αφήσει αυτό το «διαμάντι της αυτοκίνησης» σε κάποιο μουσείο, αλλά αφού ολοκληρώσει την εξέλιξη της Profilee να την προσφέρει στη δημοπρασία RM Sotheby's την 1η Φεβρουαρίου 2023. Με αυτό τον τρόπο όλοι οι ιδιοκτήτες μοντέλων της Bugatti, αλλά και οι οπαδοί μάρκας θα έχουν τις ίδιες πιθανότητες να την αποκτήσουν. Σημειώστε ότι ένα ποσοστό των εσόδων θα διατεθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς.