Όπως είχαμε επισημάνει και στο παρελθόν ένα από τα πρώτα πράγματα που σε εντυπωσιάζουν στο Citroen C3 Aircross είναι αναμφισβήτητα η υψηλοτάτου επιπέδου άνεση - και είναι μέχρι τέτοιου βαθμού υψηλή αυτή άνεση που ίσως να μην αρέσει σε αυτούς που θέλουν και κάτι λίγο πιο σπορ στην οδήγηση.
Η οδική συμπεριφορά βεβαίως του γαλλικού αυτοκινήτου είναι αναμφισβήτητα ασφαλέστατη όμως αν θελήσεις να ανεβάσεις πολύ τους ρυθμούς ίσως θα το βρεις λίγο πιο μαλακό αυτό το αυτοκίνητο - όμως αυτό είναι και το επί της ουσίας το μοναδικό - με πολλά εισαγωγικά - «ψεγάδι». Γιατί κατά τα άλλα έχουμε να κάνουμε ένα εξαιρετικά ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση για το οποίο λίγο πολύ ισχύουν όσα είχαμε και παλιότερα επισημάνει.
Επιπλέον, η ανανέωση ωφέλησε το αυτοκίνητο σε συγκεκριμένα σημεία που έχρηζαν διορθωτικών παρεμβάσεων και τελικά βοήθησε να εξαλειφθούν κάποιες εργονομικές αστοχίες, καθώς το αυτοκίνητο της τρέχουσας γενιάς διαθέτει πχ. «σωστές» θήκες και στις πόρτες, που στηρίζουν αποτελεσματικά ένα μπουκάλι νερό, το οποίο όπως και να το κάνουμε είναι απαραίτητο αξεσουάρ για κάποιον που χρησιμοποιεί συχνά το αυτοκίνητό του, ενώ και ανάμεσα σε οδηγός και συνοδηγό υπάρχουν πλέον επίσης «σωστές» ποτηροθήκες.
Εν ολίγοις το μόνο που σαν από την άποψη της λειτουργικότητας της χρηστικότητας αφαιρεί κάποιους πόντους από το Citroen είναι το γεγονός ότι ο χειρισμός των περισσοτέρων συστημάτων (κλιματισμός, infotainment κ.ά.) γίνεται μέσω της κεντρικής έγχρωμης οθόνης.
Σημειώστε ότι το Citroen C3 Aircross τα καταφέρνει πολύ καλά και στον τομέα των χώρων. Γιατί μπορεί το μήκος του να είναι «συγκρατημένο» (4,15 m) και να βρίσκεται στο πλαίσιο της κατηγορίας, προσδίδοντάς του αυξημένη ευελιξία, όμως αυτό δεν αποβαίνει εις βάρος της μεταφορικής ικανότητας.
Το εσωτερικό είναι και ευρύχωρο και λειτουργικό και οι χώροι υπερ-επαρκείς ακόμα και για πολύ ψηλούς επιβάτες που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα (όταν αυτό φυσικά είναι τραβηγμένο τέρμα πίσω) ακόμα και στο τιμόνι βρίσκεται ένας αντίστοιχου ύψους οδηγός. Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (πλούσια έκδοση εξοπλισμού “plus tech”) διέθετε το πολύ πρακτικό διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα.
Το πορτμπαγκάζ χωρά 410 λίτρα αποσκευών (που μπορούν να γίνουν 1.289 όταν «πέσουν» τα καθίσματα), διαθέτει δε διπλό «πάτο» - στοιχείο που δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας μιας μεγάλης επίπεδης επιφάνειας φόρτωσης όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα, ενώ διευκολύνει και τη φορτοεκφόρτωση όταν τα μεταφερόμενα αντικείμενα είναι λίγα.
Οδηγώντας τώρα την πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110 S&S, διαπιστώνεις ότι ο κινητήρας «πασπαρτού» diesel των 110 ίππων, που είναι ένας από τους πλέον επιτυχημένους κινητήρες του Group PSA (ή αν θέλετε του ευρύτερου πλέον ομίλου Stellantis) κινεί με επιτυχία C3 Aircross. Και μπορεί η μέγιστη ισχύς να μην δείχνει ιδιαίτερα εντυπωσιακή, όμως υπάρχει και η υψηλή ροπή που χαρακτηρίζει τους diesel, οπότε αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή είναι υπεραρκετή για να κινήσει σβέλτα το μικρό SUV - και αυτό το καταλαβαίνεις πολύ πιο έντονα σε κάποια ανηφορική διαδρομή όπου εκπλήσσεσαι με τον τρόπο το αυτοκίνητο «τραβάει» ακόμα και φορτωμένο. Ενώ το μενού της αποτελεσματικότητας ολοκληρώνεται από τη χαμηλή κατανάλωση που εξασφαλίζει ο κινητήρας.
Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που αναμένεται ο αντικαταστάτης του C3 Aircross, οπότε σε λίγο καιρό θα δούμε αναπόφευκτα στους δρόμους τη νέα γενιά του μοντέλου. Όμως αυτό δεν κάνει λιγότερο σημαντικά τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου μοντέλου – πολύ περισσότερο που αυτήν την περίοδο συνδυάζονται με διάφορες προωθητικές ενέργειες της αντιπροσωπείας.
Και αν θέλουμε να μιλήσουμε για τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου συστήματος κίνησης θα λέγαμε ότι αυτός στην περίπτωσή μας ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει έναν απίστευτο απίστευτα εύχρηστο επιλογέα που κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων παιχνιδάκι. Μπορεί λοιπόν να μην προσφέρει την άνεση που προσφέρει ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ωστόσο μπορούμε άνετα να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πλέον φιλικά στον οδηγό χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων.