Με ένα ειδικά τροποποιημένο αγωνιστικό – και όλως παραδόξως φιλικό προς το περιβάλλον – αυτοκίνητο, που αναμένεται να είναι η πιο δυναμική Bentley που κατασκευάστηκε ποτέ, η φημισμένη εταιρία φιλοδοξεί όχι απλώς να καταρρίψει ένα ρεκόρ σε μια θρυλική ανάβαση και να ανοίξει ένα «παραθυράκι» βιωσιμότητας στα υπάρχοντα μοντέλα της.
Στην ανακοίνωση ενός προγράμματος έρευνας και εξέλιξης ανανεώσιμων καυσίμων προχώρησε Bentley, που θα εφαρμοστεί κατ’ αρχάς στο πιο «ακραίο» μοντέλο της στα 101 χρόνια της ιστορίας της. Ο λόγος για τη Bentley Continental GT3 Pikes Peak, ένα αυτοκίνητο ειδικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για να σπάσει το ρεκόρ “Time Attack 1” στην περίφημη ανάβαση του Pikes Peak (Pikes Peak International Hill Climb). Αυτός ο αγώνας θα είναι ο πρώτος που η Bentley θα τρέξει με ανανεώσιμα καύσιμα.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι μια τροποποιημένη αγωνιστική Continental GT3, που θα τρέξει στη διαδρομή των 19,99 χιλιομέτρων με βενζίνη που θα έχει βασιστεί σε βιοκαύσιμα. Προς το παρόν δοκιμάζονται και αξιολογούνται διάφορα μείγματα καυσίμων, που θεωρητικά μπορούν να προσφέρουν μείωση των αερίων του θερμοκηπίου (κατά κύριο λόγο του γνωστού CO2) έως και 85% σε σχέση με τα τυπικά ορυκτά καύσιμα. Αυτό το πρώτο βήμα σηματοδοτεί την έναρξη ενός μακράς πνοής προγράμματος που θα διερευνήσει τη δυνατότητα χρήσης από τα υπάρχοντα μοντέλα της Bentley τόσο των βιοκαυσίμων όσο και των λεγομένων e-Fuels (για τα οποία έχουμε ήδη γράψει στο παρελθόν).
Τα παραπάνω προφανώς εντάσσονται στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος “Beyond100” της Bentley, η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ επιδιώκει να γίνει η κορυφαία εταιρεία «βιώσιμης πολυτελούς κινητικότητας» στον κόσμο, με ολόκληρη τη γκάμα μοντέλων της να προσφέρεται σε υβριδικές εκδόσεις έως το 2023 για να καταλήξει τελικά να διαθέτει στην αγορά αποκλειστικά και μόνον πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030. Η υιοθέτηση των ανανεώσιμων καυσίμων έρχεται, λοιπόν, να λειτουργήσει παράλληλα με το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης, υπηρετώντας το γενικό στόχο της εταιρίας για ανθρακική ουδετερότητα.
Βλέπετε, πολυτελείς Bentleys με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να παράγονται για τα επόμενα εννέα χρόνια - και με το νέο project της Bentley στοχεύει να κάνει αυτά τα αυτοκίνητα όσο το δυνατόν πιο βιώσιμα μέσω της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών καυσίμων.
Για να σπάσει, τώρα, το ρεκόρ, η Bentley Continental GT3 Pikes Peak θα πρέπει να ολοκληρώσει την ανάβαση των σχεδόν 20 χιλιομέτρων, η οποία περιλαμβάνει 156 στροφές, με μέση ταχύτητα μεγαλύτερη από 125,5 km/h για να διασχίσει τη γραμμή τερματισμού σε λιγότερο από 9 λεπτά και 36 δευτερόλεπτα. Για το σκοπό αυτό η Bentley στράφηκε για άλλη μια φορά στον τρεις φορές πρωταθλητή του Pikes Peak, Rhys Millen. Βλέπετε, με τον ίδιο οδηγό η Bentley κατέκτησε ήδη δύο ρεκόρ του Pikes Peak: το ρεκόρ αυτοκινήτων SUV παραγωγής, με ένα Bentayga W12 το 2018, και το ρεκόρ της παραγωγής Car Car που σημειώθηκε με ένα Continental GT, το 2019.
Σημειώστε ότι βασική ιδιομορφία του αγώνα αποτελεί το υψόμετρο, καθώς η εκκίνηση βρίσκεται στα 2.862 και ο τερματισμός στα 4.302 μέτρα – κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα πρέπει να «ανέβει» σχεδόν ενάμιση χιλιόμετρο (1.440 μέτρα).
Σημειώστε, επίσης, ότι η Continental GT3 Pikes Peak διαθέτει ένα δοκιμασμένο turbo V8 4,0 λίτρων αγωνιστικό κινητήρα της Bentley, που τοποθετείται ήδη στην Continental GT V8 και έχει υποστεί τις αναγκαίες τροποποιήσεις που διασφαλίζουν ότι ο κινητήρας θα αναπτύσσει σημαντική ισχύ (χωρίς η Bentley να δίνει ακριβή στοιχεία) παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες στις οποίες θα λειτουργήσει. Οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων θυρίδες αερισμού στη θέση των πίσω παραθύρων και το υποχρεωτικό - τοποθετημένο στο προστατευτικό roll cage δίπλα στο τιμόνι – χρονόμετρο, που θα επιτρέψει στον οδηγό Rhys Millen να παρακολουθεί την επίδοσή του στις διάφορες φάσεις της ανάβασης.
Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με την Continental GT3 Pikes Peak θα ανακοινωθούν από τη Bentley αργότερα.