Απουσία πολλών ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών πρόκειται να πραγματοποιηθεί η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά έπειτα από το 2019 –το μεσοδιάστημα δεν είχε πραγματοποιηθεί λόγω της πανδημίας COVID-19 και των οικονομικών της επιπτώσεων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Εφέτος, η διεθνής έκθεση έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει από τις 26 Φεβρουαρίου έως τις 4 Μαρτίου, και να φιλοξενηθεί στο Palexpo, ένα συνεδριακό κέντρο που βρίσκεται δίπλα στο διεθνές αεροδρόμιο Cointrin της Γενεύης. Η διοργάνωση είναι ετήσια με φορέα υλοποίησης τον Οργανισμό Internationale des Constructeurs d' Automobiles και θεωρείται μια από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου. Είναι, επίσης, η μόνη ετήσια ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου που αναγνωρίζεται από τον Διεθνή Οργανισμό Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OICA), ενώ, εφέτος, ανάμεσα στις κινέζικες μάρκες που συμμετέχουν στη φετινή έκθεση είναι η BYD και η MG Motor.
Πρώτη φορά η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης πραγματοποιήθηκε το 1905 και έχει φιλοξενήσει σχεδόν όλα τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ιστορία του αυτοκινήτου από τις αρχές του αιώνα. Τα εξωτικά υπεραυτοκίνητα κλέβουν συχνά τα φώτα της δημοσιότητας κατά το ντεμπούτο τους στην έκθεση. Εκεί έχουν πραγματοποιηθεί παρουσιάσεις πρωτότυπων μοντέλων, νέου εξοπλισμού, τεχνικών ανακαλύψεων, διεθνών συνεργασιών, καθώς και πολιτικές και κοινωνικές συζητήσεις. Η έκθεση θεωρείται ως ένα σημείο ανταγωνισμού για τις αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, υποβοηθούμενη από το γεγονός ότι η Ελβετία δεν διαθέτει μια δική της αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε κάθε διοργάνωση, παράλληλα με την παρουσίαση νέων μοντέλων αυτοκινήτων, γίνονται εκδηλώσεις. Ο μεγάλος εκθεσιακός χώρος επιτρέπει στους κατασκευαστές να παρουσιάσουν εκατοντάδες νέα μοντέλα και όλες τις τελευταίες τεχνολογίες.
Κάθε χρόνο, η Γενεύη καλωσορίζει τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ουδέτερο έδαφος και του προσφέρει μια διάσημη πλατφόρμα για να εμφανιστούν οι μάρκες και τα μοντέλα τους.
Το Palexpo βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία, καθώς είναι δίπλα στο αεροδρόμιο της Γενεύης και απέχει μόλις 15 λεπτά από το κέντρο της πόλης. Οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις είναι μόνο μια ώρα πτήσης από τη Γενεύη, η οποία είναι επίσης εύκολα προσβάσιμη οδικώς και σιδηροδρομικώς από τη Γαλλία, την Ιταλία και τη Γερμανία.
Για περισσότερο από έναν αιώνα, η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης αντικατοπτρίζει την αριστεία και την καινοτομία για το μέλλον του αυτοκινήτου. Πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1905, όπου η GIMS παρουσίασε στον κόσμο θρυλικά αυτοκίνητα που καθόρισαν την εποχή τους. Η εκδήλωσή αναγνωρίζεται ως εφαλτήριο και σημείο αναφοράς για τη βιομηχανία, προσελκύοντας περισσότερους από 10.000 δημοσιογράφους και πάνω από 600.000 επισκέπτες.
Φέτος δεν δήλωσαν συμμετοχή οι περισσότερες ευρωπαϊκές μάρκες, λόγω του υψηλού κόστους συμμέτοχης και δημιουργίας των πολυτελών περίπτερων. Δεν συμμετέχουν οι μάρκες: Volkswagen, Peugeot, Citroen, DS, Opel, Jeep, Alfa Romeo, Fiat, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Audi, Hyundai, Volvo, Nissan, Aston Martin, Jaguar Land Rover κ.α.
Στην έκθεση που έγινε το 2019, η παρουσία των κινεζικών εταιρειών ήταν αμελητέα, αλλά έκτοτε οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας λανσάρουν συνεχώς καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) στην Ευρώπη με μεγαλύτερη αυτονομία και προηγμένα χαρακτηριστικά λογισμικού. Ασκούν πίεση στους Ευρωπαίους και Ασιάτες ανταγωνιστές τους που προσπαθούν να αναπτύξουν ανταγωνιστικές προτάσεις, ξοδεύοντας μεγάλους οικονομικούς πόρους.
Η κινεζική επίθεση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έχει επίσης ανησυχήσει τους πολιτικούς και η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε έρευνα τον Σεπτέμβριο του 2023 για να διαπιστωθεί αν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις για να διατηρήσουν τις τιμές των ηλεκτρικών τους οχημάτων σε χαμηλά επίπεδα.
Από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες οι σημαντικότερες παρουσίες αφορούν την Renault και την Dacia. Η Renault προγραμμάτισε την αποκάλυψη στη Γενεύη του αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5 και η Dacia θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της τρίτης γενιάς του SUV Duster.