Η είσοδος του Hyundai Motor Group στην IONITY, που είναι το πλέον εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης -υψηλής ισχύος - για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, διευκολύνοντας, όλο και περισσότερο, τις μακρινές μετακινήσεις με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στο κορυφαίο δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, IONITY, προσχώρησε ως στρατηγικός εταίρος και μέτοχος το Hyundai Motor Group. Οι Κορεάτες θα συμμετέχουν σε αυτήν την κοινή επιχείρηση, η οποία στόχο έχει τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου φόρτισης με σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) και υψηλής ισχύος κατά μήκος των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων, και με τις δύο μεγάλες τους μάρκες, δηλαδή και τη Hyundai και την Kia.
«Για την Hyundai και την Kia, η εμπειρία προϊόντων και πελατών σχετίζεται στενά με την ευκολία και τα πραγματικά οφέλη. Επενδύοντας στο IONITY, είμαστε πλέον μέρος ενός από τα πιο ολοκληρωμένα δίκτυα υποδομής φόρτισης στην Ευρώπη», δήλωσε ο Thomas Schemera, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής της Διεύθυνσης Προϊόντων της Hyundai Motor Group. «Δεσμευόμαστε να παρέχουμε ολιστικές λύσεις για να κάνουμε ευκολότερη από ποτέ για τους ανθρώπους να κάνουν τη μετάβαση στην οικολογική κινητικότητα».
Σημειώστε ότι η IONITY, η οποία αποτελεί κοινοπραξία των BMW Group, Mercedes Benz AG, Ford Motor Company, Volkswagen Group (με Audi & Porsche) και τώρα και της Hyundai, ιδρύθηκε το 2017, απασχολεί 75 εργαζομένους και έχει έδρα το Μόναχο, ενώ διατηρεί γραφείο και στο Όσλο. Κατασκευάζει, δε, και διαχειρίζεται ένα δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος (High Power Charging - HPC) κατά μήκος των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων, χρησιμοποιώντας σύγχρονη τεχνολογία με ισχύ φόρτισης (DC) που φτάνει έως τα άκρως εντυπωσιακά 350 kW (πρόκειται για ισχύ την οποία ελάχιστα από τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αξιοποιήσουν).
Με τον τρόπο αυτό, οι οδηγοί τόσο των σημερινών, αλλά και πολύ περισσότερο των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων των οποίων οι μπαταρίες θα φορτίζονται σε σταθμούς υψηλότερης ισχύος χρησιμοποιώντας το ευρωπαϊκό πρότυπο φόρτισης CCS (Combined Charging System) – θα επωφελούνται από τις μέγιστες ταχύτητες φόρτισης. Και αυτό είναι το στοιχείο που θα τους επιτρέψει να πραγματοποιούν ακόμα και μεγάλα ταξίδια με το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, αφού η διαδικασία της φόρτισης της μπαταρίας δεν θα χρειάζεται παραπάνω χρόνο από όσο μία - ούτως ή άλλως – επιβεβλημένη στάση για ανάπαυση.
Στην παρούσα φάση, κάθε σταθμός φόρτισης IONITY αποτελείται, κατά μέσο όρο, από τέσσερα σημεία φόρτισης. Δεδομένου, τώρα, ότι η IONITY χρησιμοποιεί 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να ταξιδεύουν όχι μόνο χωρίς εκπομπές από το δικό τους όχημα, αλλά και με απολύτως μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, τόσο κατά την κίνηση του αυτοκινήτου όσο και κατά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Κάτι που είναι άλλωστε το ζητούμενο από την ηλεκτρική κινητικότητα.
Για την επιλογή των καλύτερων σημείων δημιουργίας σταθμών φόρτισης, λαμβάνεται υπόψη η δυνατότητα ενσωμάτωσης στις υπάρχουσες τεχνολογίες φόρτισης, γι’ αυτό και η IONITY βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με εταιρίες που διαχειρίζονται τις υπάρχουσες υποδομές. Σημειώνουμε ότι ο στόχος που είχε τεθεί εξ’ αρχής για φέτος είναι να βρίσκονται σε λειτουργία 400 σταθμοί ταχείας φόρτισης (HPC) στις σημαντικότερες Ευρωπαϊκές οδικές αρτηρίες.
Η επέκταση της υποδομής φόρτισης αναμένεται να μειώσει τις ανησυχίες των οδηγών σχετικά με την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να ενθαρρύνει περισσότερα άτομα να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Σημειώστε, πάντως ότι στις αρχές της χρονιάς η Ionity έθεσε σε ισχύ ένα νέο σύστημα χρέωσης ανά μονάδα ενέργειας που αντικατέστησε τη χρέωση ανά επίσκεψη. Μέχρι τότε, λοιπόν, η φόρτιση σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος κόστιζε στον ιδιοκτήτη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου 8,0 ευρώ, ανεξαρτήτως διάρκειας σύνδεσης. Με το κόστος τώρα να καθορίζεται στα 0,79 €/kWh, η διαφορά που προκύπτει είναι μεγάλη – η χρέωση είναι περίπου τριπλάσια – σε σχέση με τα 0,13 - 0,29 €/kWh που πλήρωνε κανείς παλιότερα (όσο μεγαλύτερη η μπαταρία, τόσο μικρότερη ήταν η χρέωση ανά kWh). Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι στη Γαλλία το οικιακό ρεύμα κοστίζει 0,19 €/kWh και 0,24 €/kWh στα Superchargers της Tesla, ενώ στη Γερμανία το κόστος είναι αντίστοιχα 0,30 €/kWh στο σπίτι και 0,33 στην Tesla.
Προφανώς δεν είναι στρωμένο με ροδοπέταλα το μονοπάτι της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο η δημιουργία της υποδομής – η οποία στην παρούσα φάση έχει υψηλό κόστος το οποίο δυστυχώς μετακυλίεται στον καταναλωτή -είναι μονόδρομος. Ωστόσο, επειδή στην ελεύθερη οικονομία ανθεί αναπόφευκτα ο ανταγωνισμός, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στον τομέα αυτόν.