Η HYVIA, η εξειδικευμένη μάρκα που ίδρυσε πριν από λίγους μήνες η Renault για να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις αξιοποίησης του υδρογόνου προχώρησε στην παρουσίαση δύο νέων μοντέλων-πρωτοτύπων που θα διατεθούν κανονικά στην αγορά το 2022.
Μετά την αποκάλυψη του Renault Master Van H2-TECH τον περασμένο μήνα, η HYVIA προχώρησε στην αποκάλυψη δύο ακόμα νέων, ελαφρών επαγγελματικων οχημάτων κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicles – FCEVs) που προς το παρόν έχουν τη μορφή πρωτοτύπων, αλλά είναι έτοιμα για να αρχίσουν να παράγονται κανονικά.
Πρόκειται για το Renault Master Chassis Cab H2-TECH που αποκαλύφθηκε στη Solutrans, όπου θα βρίσκεται τις 20 Νοεμβρίου (Eurexpo Lyon, Γαλλία) και το Renault Master City Bus H2-TECH πραγματοποίησε την πρεμιέρα τους στο Salon des Maires και θα παραμείνει εκεί έως τις 18 Νοεμβρίου (Porte de Versailles, Παρίσι, Γαλλία). Κοινό χαρακτηριστικό – και των δύο πρωτοτύπων – είναι η αυξημένη αυτονομία και ο μικρός χρόνος ανεφοδιασμού με υδρογόνο, μόλις 5 λεπτά. Ενώ και τα δύο είναι εξοπλισμένα με κυψέλη καυσίμου ισχύος 30 kW που θα συναρμολογείται στη Γαλλία.
Θυμίζουμε ότι μία κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρικό ρεύμα επί τόπου, πάνω στο όχημα, καταναλώνοντας υδρογόνο για να τροφοδοτήσει τον ηλεκτροκινητήρα που τελικώς κινεί το όχημα. Πρόκειται για σύστημα κίνησης μηδενικών ρύπων, αφού στην ατμόσφαιρα αποβάλλεται μόνο νερό (από την ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο) με τη μορφή υδρατμών.
Το Renault Master Chassis Cab H2-TECH διαθέτει αυτονομία περίπου 250 χιλιομέτρων και οποίο προσφέρει μεγάλες δυνατότητες για διασκευές ώστε να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των πιο διαφορετικών επαγγελματιών. Μπορεί για παράδειγμα να διασκευαστεί σε κλειστό φορτηγό τύπου βαν, με όγκο χώρο φόρτωσης 19,0 m3 και ωφέλιμο φορτίο 1,0 τόνου. Το Master Chassis Cab H2-TECH είναι εξοπλισμένο με κυψέλη καυσίμου 30 kW, μπαταρία 33 kWh και δεξαμενές που περιέχουν 3 kg υδρογόνου (2 δεξαμενές του 1,5 kg) το οποίο είναι συμπιεσμένο υπό πίεση 700 bar.
Το Renault Master City Bus H2-TECH διαθέτει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, περίπου 300 km, μπορεί δε να μεταφέρει έως και 15 επιβάτες (εκ των οποίων 9 καθιστοί και 6 όρθιοι), προσφέροντας μάλιστα μεταφορά χωρίς αποκλεισμούς, αφού επιτρέπει την πρόσβαση στο εσωτερικό του με αναπηρικό αμαξίδιο. Είναι δε σε θέση να καλύψει τις ανάγκες μεταφοράς προσώπων και προσωπικού δήμων, τοπικών υπηρεσιών, αλλά και επιχειρήσεων. Το Master City Bus H2-TECH είναι εξοπλισμένο – και αυτό - με κυψέλη καυσίμου 30 kW συνδυασμένη με μπαταρία 33 kWh ενώ οι δεξαμενές του είναι μεγαλύτερες, καθώς περιέχουν 4,5 κιλά υδρογόνου υπό πίεση όμως 350 bar.
Και τα δύο οχήματα θα είναι διαθέσιμα το 2022 και θα προσφέρονται με λύσεις εφοδιασμού με πράσινο υδρογόνο.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το πλήρες οικοσύστημα της HYVIA θα περιλαμβάνει το 2022 τρία υδρογονοκίνητα μοντέλα και υποδομές (σταθμούς) ανεφοδιασμού με υδρογόνο, στα οποία εκτός των δύο προαναφερθέντων περιλαμβάνεται και το Renault Master Van H2-TECH, ένα ελαφρύ φορτηγό μεταφοράς εμπορευμάτων και δεμάτων, με όγκο φόρτωσης έως 12,0 m3 και αυτονομία έως 500 km.
Σημειώστε δε ότι καθώς η HYVIA έχει την έδρα της στη Γαλλία τα εν λόγω οχήματα θα είναι εξ’ ολοκλήρου γαλλικά, με το Renault Master να παράγεται στο εργοστάσιο Batilly στη Γαλλία, η συναρμολόγηση των κυψελών καυσίμου και του σταθμού ανεφοδιασμού με υδρογόνο να ξεκινήσουν στο εργοστάσιο του Flins, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας “E-motor” θα παράγεται στο εργοστάσιο του Cleon. Ενώ η PVI, θυγατρική του Ομίλου Renault, έχει αναλάβει την πλήρη ενσωμάτωση στο Master της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, στο Gretz-Armainvilliers
Φαίνεται, λοιπόν, ότι το υδρογόνο τρέχει ταχύτερα απ’ ότι νομίζαμε. Για αυτό το λόγο άλλωστε ο David Holderbach, Διευθύνων Σύμβουλος της HYVIA σημείωσε ότι: «Η HYVIA προχωρά γρήγορα. Μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες ύπαρξης, αποκαλύψαμε τρία ελαφρά επαγγελματικά οχήματα υδρογόνου: ένα Van, ένα Chassis Cab και ένα City Bus. Για να απαντήσουμε στην ανάγκη για διαφορετικές χρήσεις, για επαγγελματικούς στόλους ή περιοχές. Αποκαλύψαμε επίσης τον δικό μας σταθμό ανεφοδιασμού με υδρογόνο, για να προσφέρουμε στους πελάτες μας λύσεις ανεφοδιασμού όπου η υποδομή υδρογόνου βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Η HYVIA αφορά συγκεκριμένες λύσεις που πρέπει να βρίσκονται σε καλό δρόμο για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της πράσινης κινητικότητας υδρογόνου και της απαλλαγής από τις ανθρακούχες μεταφορές».