Ελαφρά άνοδος της αγοράς αυτοκινήτου τον Νοέμβριο

Ελαφρά άνοδος της αγοράς αυτοκινήτου τον Νοέμβριο

Στο συν 2.1% έκλεισε η αγορά αυτοκινήτου τον Νοέμβριο, με 10.670 ταξινομήσεις έναντι 10.452 τον ίδιο μήνα του 2023, ενώ στο ενδεκάμηνο Ιανουάριος Νοέμβριος 2024, η αύξηση των ταξινομήσεων έφτασε το 1,7%, που δεν είναι μεν ιδιαίτερα σπουδαία, ωστόσο δημιουργεί της προϋποθέσεις για να εκτιμήσουμε ότι το τέλος Δεκεμβρίου θα βρει την αγορά είτε στα ίδια επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, είτε σε ελαφρώς υψηλότερα. Όχι σημαντικά υψηλότερα είναι αλήθεια, αλλά σίγουρα δεν θα επαληθευτούν οι πλέον δυσοίωνες προβλέψεις για αρνητικό πρόσημο.

Στον τομέα των φορτηγών, τώρα, η αύξηση η μείωση που καταγράφεται τον Νοέμβριο είναι σημαντική (-18,6%) με 793 μονάδες έναντι 974 του Νοεμβρίου του 2023, ενώ στο ενδεκάμηνο είμαστε περίπου στα ίδια, με 10.153 ελαφρά και βαρέα φορτηγά οχήματα να έχουν ταξινομηθεί όταν πέρυσι, τέτοια εποχή, είχαμε φτάσει τα 10.185. Εντυπωσιακή είναι, από την άλλη πλευρά, η αύξηση που παρουσιάζεται στις ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων τόσο τον Νοέμβριο κατά 138,9% όσο και στο ενδεκάμηνο, κατά 261%. Βεβαίως, το μέγεθος της αγοράς εδώ είναι μικρότερο - ωστόσο αυτό δεν παύει να αποτελεί ένα θετικό στοιχείο.

Εάν τώρα ρίξουμε μία ματιά στο πώς κατανεμήθηκαν οι πωλήσεις με βάση τον τύπο και το μέγεθος του αυτοκινήτου, βλέπουμε ότι αφενός μεν ότι τα SUV, στο σύνολό τους, καλά κρατούν, αφετέρου δε ότι τα compact SUV της κατηγορίας B (Β-SUV) είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της αγοράς με μερίδιο 30,5% τον Νοέμβριο και ακόμα μεγαλύτερο 30,7% στο διάστημα Ιανουάριος Νοέμβριος. Στον πίνακα που παραθέτουμε δεν θα δυσκολευτείτε να παρατηρήσετε ότι στο σύνολο της η κατηγορία B φαίνεται να κερδίζει έδαφος, με 54.5% στο 11κάμηνο, έναντι 52,1% το ίδιο διάστημα του 2023, στοιχείο που εξηγείται με βάση το ότι πρόκειται για μία κατηγορία σχετικά πιο προσιτών οχημάτων που μπορούν να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, έστω και οριακά κάποιες φορές. Aυτό κυρίως αφορά τα «σουπερμίνι» δηλαδή τα «ασφάλτινα» μοντέλα της κατηγορίας Β (Seat Ibiza, Toyota Yaris, Volkswagen Polo κλπ.) και λιγότερο τα B-SUV που εκμεταλλεύονται το ύψος τους για να διαμορφώσουν καλύτερα τους εσωτερικούς τους χώρους (Ford Puma, Toyota Yaris Cross, Skoda Kamiq κλπ.).