Σε μια εποχή που τα παραδοσιακά – παντός εδάφους - τετρακίνητα τζιπ παραχωρούν τη θέση τους στα πολιτισμένα SUV, που είναι προσανατολισμένα στην ασφάλτινη χρήση, η γαλλική εταιρία Ineos επιμένει με τη δική της αυθεντική off-road πρόταση, το Grenadier. Ένα «απόλυτο» όχημα που κατά τα φαινόμενα θα γίνει και μηδενικών ρύπων, αφού προβλέπεται να εφοδιαστεί με σύστημα κυψελών υδρογόνου της Hyundai.
Μπορεί η γαλλική εταιρία Ineos να είναι κυρίως μια εταιρεία χημικών, όμως στην γκάμα των προϊόντων της μπορεί κανείς να βρει και το φοβερό και τρομερό Grenadier, ένα σκληροτράχηλο εκτός δρόμου όχημα εμπνευσμένο από το Land Rover Defender. Το Grenadier, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη φάση της εξέλιξης, ακολουθώντας τη συνταγή των “original” τετρακίνητων διαθέτει πλαίσιο τύπου σκάλας και άκαμπτους άξονες, μπρος-πίσω και εντυπωσιακά γεωμετρικά χαρακτηριστικά (απόσταση από το έδαφος κλπ.).
Και ενώ το Ineos Grenadier παραπέμπει σε μια άλλη εποχή και σε ένα χώρο που οι εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης είναι συνυφασμένες με ενεργοβόρα συστήματα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος, φαίνεται ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ετοιμάζεται να κάνει τη διαφορά.
Ήδη, Ineos και Hyundai ανακοίνωσαν ένα μνημόνιο συμφωνίας για συνεργασία σε συστήματα κυψελών καυσίμου (fuel cells). Και η συμφωνία περιλαμβάνει ακριβώς αυτό, δηλαδή την αξιοποίηση από πλευράς Ineos της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου της Hyundai για πιθανή χρήση στο Grenadier – το παντός εδάφους όχημα που ετοιμάζει η Ineos.
Προφανώς, υπογράφοντας τη συμφωνία η Ineos έχει κατά νου ότι τοποθετώντας τις κυψέλες καυσίμου στο Grenadier, μετατρέποντάς το δηλαδή σε ηλεκτροκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου - Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), θα το συνδυάσει με τις άλλες δραστηριότητές της. Η εταιρεία παράγει 300.000 τόνους υδρογόνου ετησίως, που προκύπτει ως υποπροϊόν της παραγωγής άλλων χημικών προϊόντων. Ενώ πρόσφατα ξεκίνησε μια νέα δραστηριότητα για την ανάπτυξη καθαρού υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη.
Το σύστημα κυψελών υδρογόνου που θα χρησιμοποιήσει η Ineos θα είναι πιθανότατα η τελευταίας γενιάς συστοιχία του SUV Hyundai Nexo, του FCEV με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως.
Το Nexo διαθέτει ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 120 kW (163 PS) με μέγιστη ροπή 395 Nm, χάρη στον οποίο χρειάζεται 9,2’’ για τα 0-100 km/h και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 179 km/h. Σημειώστε ότι το NEXO μπορεί να κινηθεί για 600 χιλιόμετρα μέχρι τον πρώτο του ανεφοδιασμό σε υδρογόνο (που θα διαρκέσει μόλις πέντε λεπτά), επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή ενεργειακή απόδοση: 60%. Ενδεχομένως η τοποθέτηση του συστήματος του Nexo στο Grenadier να αλλάξει κάποια δεδομένα, ωστόσο φαίνεται ότι αυτό δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στο γαλλικό τετρακίνητο.
Σημειώστε ότι η Ineos είχε προηγουμένως ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιήσει στο Grenadier μια σειρά κινητήρων βενζίνης και ντίζελ που προέρχονται από τη BMW. Και ενώ η BMW έχει το δικό της πρόγραμμα ανάπτυξης κυψελών καυσίμου (σε συνεργασία με την Toyota), η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία προφανώς δεν είναι έτοιμη να μοιραστεί αυτήν την τεχνολογία με άλλους.
Η είδηση της συνεργασίας της Hyundai με την Ineos δεν αποτελεί κάτι παράδοξο, καθώς φαίνεται ότι εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό της κορεατικής εταιρίας που επιδιώκει να γίνει η κορυφαία σε πωλήσεις FCEVs αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Η κατασκευή κυψελών υδρογόνου για άλλες εταιρείες θα μπορούσε να βοηθήσει τη Hyundai να επιτύχει υψηλότερους όγκους παραγωγής και να επιτύχει σημαντικές οικονομίες κλίμακας.
Η κατασκευή του Grenadier θα πραγματοποιείται στο πρώην εργοστάσιο της Smart, στο Hambach της Γαλλίας, το οποίο στο παρελθόν κατασκεύαζε αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα έχουμε δηλαδή κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων κυψελών υδρογόνου σε εγκαταστάσεις που κατασκευάζονταν ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας. Προφανώς έχουμε πολλά επεισόδια ακόμα να δούμε στο σίριαλ της ηλεκτροκίνησης που μόλις αρχίζει…