Το BMW Group πραγματοποιεί περαιτέρω επενδύσεις στο εργοστάσιο του Landshut, καθώς η μονάδα κατασκευής εξαρτημάτων στη Γερμανία συνεχίζει τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.
Το εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut συνεχίζει να αυξάνει την παραγωγική του ικανότητα - επεκτείνοντας τις εγκαταστάσεις κατασκευής του κεντρικού περιβλήματος της εξαιρετικά ενσωματωμένης ηλεκτρικής μονάδας κίνησης που θα τοποθετηθεί στα μοντέλα της Neue Klasse. Το BMW Group επενδύει επιπλέον 200 εκατομμύρια ευρώ για το σκοπό αυτό, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό που έχει διοχετευθεί στο γερμανικό εργοστάσιο από το 2020 σε περίπου 1 δισ. ευρώ.
Από αυτά, περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ αξιοποιήθηκαν για την επέκταση του εργοστασίου ώστε να καλυφθούν οι απαιτήσεις της ηλεκτρικής κινητικότητας. Η ετήσια παραγωγική ικανότητα για τα αλουμινένια περιβλήματα πέμπτης και έκτης γενιάς αυξάνεται κατά περίπου 30%. Συνεπώς, η νέα γενιά μοντέλων θα επωφεληθεί από την τεχνογνωσία του μεγαλύτερου εργοστασίου κατασκευής εξαρτημάτων της εταιρείας.
«Διευρύνουμε συνεχώς την τεχνογνωσία του εργοστασίου μας τόσο στην παραγωγή προηγμένων εξαρτημάτων όσο και στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών», σχολιάζει ο Thomas Thym, επικεφαλής του εργοστασίου του BMW Group στο Landshut. «Οι δεξιότητες αυτές μας παρέχουν την ευελιξία που θα χρειαστούμε στο μέλλον». Η κατασκευή του κεντρικού περιβλήματος για τη μονάδα κίνησης έκτης γενιάς στη Neue Klasse αποτελεί ένα ακόμη βήμα για τη μετάβαση του εργοστασίου στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Επί του παρόντος κατασκευάζεται ένας ολοκαίνουργιος χώρος παραγωγής που θα εκτείνεται σε τρία επίπεδα. Στο μέλλον, η παραγωγή θα πραγματοποιείται εδώ σε δύο γραμμές κατασκευής που θα καλύπτουν μια έκταση 12.000 τετραγωνικών μέτρων, χρησιμοποιώντας την πρωτοποριακή διαδικασία χύτευσης με έγχυση. Αυτή εξασφαλίζει ότι η χύτευση προσδίδει στα εξαρτήματα τις βέλτιστες μηχανικές ιδιότητες, ενώ παράλληλα μειώνει τον χρόνο του κύκλου παραγωγής και, ως εκ τούτου, συνεισφέρει στη σημαντική μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Επιπλέον, μειώνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα λόγω της χαμηλότερης θερμοκρασίας χύτευσης, ενώ περιορίζεται και η κατανάλωση πόρων, καθώς παράγονται λιγότερα απόβλητα υλικά.
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, το BMW Group αγόρασε μια έκταση περίπου 30.000 τετραγωνικών μέτρων, ακριβώς δίπλα στο εργοστάσιο του Landshut, η οποία προορίζεται για περαιτέρω επέκταση της παραγωγής στο μέλλον. Αυτή η στρατηγική κίνηση θα επιτρέψει στο εργοστάσιο να ανταποκριθεί στη μελλοντική ζήτηση. Η τελική απόφαση για το πώς ακριβώς θα χρησιμοποιηθεί η νέα έκταση θα ληφθεί σε μεταγενέστερο χρόνο.
Τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης για μεγάλης κλίμακας παραγωγή περίπλοκων πυρήνων άμμου κατά τη χύτευση
Εκτός από τη σημαντική επέκταση των εγκαταστάσεων παραγωγής στο χυτήριο ελαφρών μετάλλων, το εργοστάσιο επενδύει επίσης σε μια υπερσύγχρονη τεχνολογία για την κατασκευή των πυρήνων άμμου, οι οποίοι αναπτύσσονται σε έξι διαφορετικές παραλλαγές κυλινδροκεφαλών για την παραγωγή κινητήρων της BMW σε παγκόσμιο επίπεδο. Το εργοστάσιο κατασκευάζει καθημερινά έως και 4.500 μονάδες σε 17 εκτυπωτές σε μια μεγάλης κλίμακας διαδικασία τρισδιάστατης εκτύπωσης. Οι πυρήνες άμμου – οι οποίοι χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία κοίλων τμημάτων κατά τη διαδικασία χύτευσης – διαμορφώνονται μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης πολλαπλών στρωμάτων σε ένα σύστημα κεφαλής χρησιμοποιώντας ανόργανα συνδετικά υλικά που είναι φιλικά στο περιβάλλον και δεν εκπέμπουν ρύπους.
Το πρόγραμμα συνεχούς κατάρτισης αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για τον μετασχηματισμό
Ένα πρόγραμμα κατάρτισης ευρείας κλίμακας τίθεται σε εφαρμογή για να συνοδεύσει τον σταδιακό μετασχηματισμό του εργοστασίου. Προκειμένου να ανταποκριθεί στις μελλοντικές τεχνολογικές ανάγκες, το εργοστάσιο εστιάζει κυρίως σε δεξιότητες στους τομείς της ρομποτικής, της διαχείρισης ποιότητας και διαδικασιών, της ηλεκτρικής και ηλεκτρονικής ανάλυσης, της συντήρησης και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η Anna Sponsel, Επικεφαλής Ανθρωπίνων Πόρων στο εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut, δηλώνει: «Είμαι πεπεισμένη ότι οι στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις δεξιοτήτων στον κλάδο μας αλλά και την έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων». Μια τέτοια δράση είναι ένα δωδεκάμηνο πρόγραμμα επανεκπαίδευσης στους τομείς του ηλεκτρισμού και της ηλεκτρονικής για την απόκτηση προσόντων βιομηχανικού ηλεκτρολόγου, το οποίο η εταιρεία προσφέρει τόσο σε εσωτερικούς υπαλλήλους όσο και σε εξωτερικούς υποψηφίους που αναλαμβάνουν μια θέση στο BMW Group. Από πέρυσι, το εργοστάσιο στο Landshut θέτει επίσης νέα πρότυπα με το δικό του διπλό πρόγραμμα σπουδών διαχείρισης ποιότητας. Συνολικά 17 φοιτητές σε ετήσια βάση μπορούν να ξεκινήσουν το διπλό πρόγραμμα σπουδών τους στο εργοστάσιο του Landshut και στη συνέχεια να το ολοκληρώσουν κατά τη διάρκεια Γερμανικών και διεθνών εργασιών.
Πέρυσι, το εργοστάσιο του Landshut προσέλαβε περισσότερους από 250 νέους εργαζόμενους και σήμερα το εργατικό του δυναμικό ανέρχεται σε περίπου 3.700 άτομα. Κατά τη διάρκεια του 2024, ο μεγαλύτερος εργοδότης της περιοχής πρόκειται να προσλάβει και πάλι εκατοντάδες νέα άτομα, εστιάζοντας κυρίως σε προσωρινούς υπαλλήλους που ήδη εργάζονται στην εγκατάσταση.
Οι όγκοι παραγωγής την περσινή χρονιά
Εκτός από την κατασκευή εξαρτημάτων για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, το εργοστάσιο του Landshut ξεχωρίζει επίσης για το εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα παραγωγής του. Η εγκατάσταση στην Κάτω Βαυαρία συνεχίζει να κατασκευάζει άξονες μετάδοσης κίνησης, στροφαλοθάλαμους, κυλινδροκεφαλές και κινητήρες ανάλογα με τη ζήτηση για τα αποδοτικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) του προϊοντικού χαρτοφυλακίου.
Το 2023, το εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut παρήγαγε συνολικά περίπου 3,6 εκατομμύρια χυτά εξαρτήματα και 430.000 πλαστικά μέρη για το εξωτερικό των οχημάτων. Επιπλέον, παρήχθησαν πάνω από 300.000 εξαρτήματα από CFRP, 286.000 cockpit, 1,4 εκατομμύρια άξονες μετάδοσης κίνησης και 20.000 ειδικοί κινητήρες. Στο Landshut κατασκευάζονται cockpit για τα μοντέλα BMW Σειρά 5, BMW Σειρά 6, BMW Σειρά 7 και BMW iX, καθώς και πίνακες οργάνων και επενδύσεις από φυσικό και τεχνητό δέρμα, μικροΐνες και ύφασμα, μαζί με δομικά στοιχεία, οροφές και καπό από CFRP, ντουλαπάκια, προφυλακτήρες, σπόιλερ και διακοσμητικά στοιχεία.
Εκτός από το εργοστάσιο στο Landshut, το εσωτερικό δίκτυο κατασκευής εξαρτημάτων του BMW Group περιλαμβάνει επίσης τις εγκαταστάσεις στο Dingolfing, το Wackersdorf, το Μόναχο, τη Λειψία, το Βερολίνο και την Shenyang (Κίνα). Όλες αυτές οι εγκαταστάσεις προμηθεύουν με εξαρτήματα τα τμήματα τεχνολογίας Digital, Powertrain, Driving, Exterior & Interior και High-voltage battery & Charging της εταιρείας. Οι τομείς Αγορών, Ανάπτυξης και Παραγωγής συνεργάζονται στενά μεταξύ τους για να διασφαλίζουν τη μεταφορά τεχνολογίας εντός της εταιρείας όσον αφορά τις καινοτομίες προϊόντων, ανάπτυξης και κατασκευής.