Γαλλική πρεμιέρα για την υβριδική τεχνολογίας των 48V καθώς η Peugeot λανσάρει τώρα το ιδιαίτερα επιτυχημένο SUV Peugeot 3008, αλλά και τον μεγαλύτερο σε μήκος αδελφό του, το Peugeot 5008, εφοδιασμένο με ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει και 15% χαμηλότερη κατανάλωση, και μειωμένες εκπομπές CO2.
Ο αποδεδειγμένα αποδοτικός και δοκιμασμένος turbo τρικύλινδρος κινητήρας PureTech 136 ίππων (100 kW), ο οποίος συνδυάζεται με ένα ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη – το e-DCS6 - και, φυσικά, με έναν ηλεκτροκινητήρα υπολογίσιμης ισχύος (21 kW / 28 hp) αποτελεί την ψυχή του νέου συστήματος HYBRID 48V της Stellantis. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο τροφοδοτείται από μια μπαταρία που επαναφορτίζεται, αυτόματα κατά την οδήγηση, απαλλάσσοντας τον οδηγό από τη διαδικασία της φόρτισής της με σύνδεση στο δίκτυο.
Τα οφέλη είναι χειροπιαστά, αφού προκύπτει έως και 15% μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 από 126 g/km για το 3008 και 128 g/km για το 5008. Σε σύγκριση με έναν βενζινοκινητήρα, χωρίς ηλεκτρική/υβριδική υποβοήθηση, με παρόμοια χαρακτηριστικά, το σύστημα HYBRID προσφέρει μέση εξοικονόμηση καυσίμου, περίπου 1,0 λίτρο/100 χλμ. σε σύγκριση με ένα SUV του segment C (WLTP συνδυασμένος κύκλος).
Αυτή η εξοικονόμηση επιτυγχάνεται κυρίως στην πόλη (-2,5 λίτρα/100 χλμ.). Ωστόσο και στον ανοιχτό δρόμο το όφελος δεν είναι αμελητέο (-0,7 λίτρα/100 χλμ.), ενώ η κατανάλωση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας παραμένει αμετάβλητη. Αυτές οι τιμές μεταφράζονται σε μέση μείωση των εκπομπών του CO2, κατά 20 g/km (βάσει συνδυασμένου κύκλου WLTP) στα 3008 και 5008.
Από τι αποτελείται το υβριδικό σύστημα των 48V
Όλα τα μέρη που απαρτίζουν το νέο σύστημα κίνησης βρίσκονται κάτω από το καπό του κινητήρα, εκτός από την μπαταρία των 48V, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το εμπρός αριστερό κάθισμα των PEUGEOT 3008 και 5008.
- 3κύλινδρος PureTech βενζινοκινητήρας, 1.199κ.εκ.
- Ισχύς 136 ίπποι (100 kW) στις 5.500 σ.α.λ.
- Ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
- Υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας για βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα
- Καδένα χρονισμού (χαμηλότερα κόστη συντήρησης)
- Λειτουργία βάσει του κύκλου του Miller, για μεγαλύτερη αποδοτικότητα στην καύση
- Πρότυπο Euro 6.e
Η 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου έχει μικτή χωρητικότητα 898 Wh και ωφέλιμη χωρητικότητα 432 Wh. Έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί το ίδιο επίπεδο απόδοσης καθόλη τη ζωή του αυτοκινήτου, και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000χλμ.
Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος της Peugeot
Ο οδηγός ενημερώνεται για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος από τον πίνακα οργάνων του PEUGEOT i-Cockpit®, και τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, έχουν τη δυνατότητα της αυτόματης ενεργοποίησης.
Στην καθημερινή οδήγηση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί ή μεμονωμένα, ώστε να βελτιστοποιήσουν την κατανάλωση ενεργείας.
Στη φάση των έντονων επιταχύνσεων, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον ροπή στον βενζινοκινητήρα, στις χαμηλές στροφές.
Στη φάση της επιβράδυνσης, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια, επαναφορτίζοντας τη μπαταρία των 48V.
Μόλις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας το επιτρέψει, το σύστημα HYBRID δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κάνει ελιγμούς (στο παρκάρισμα π.χ.) και να κινείται με χαμηλή ταχύτητα σε μποτιλιάρισμα, ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Ενώ κατά την οδήγηση σε αστικό κύκλο, τα PEUGEOT 3008 και 5008 HYBRID μπορούν να κινηθούν για πάνω από το 50% του χρόνου κυκλοφορίας τους με πρόγραμμα 100% ηλεκτροκίνησης, δηλαδή με μηδενικούς ρύπους.
Σε υψηλότερες ταχύτητες (έως 145 km/h), ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σταματά μόλις ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα, ή όταν επιβραδύνει.
Όταν ο οδηγός θελήσει να επιταχύνει, σε χαμηλή ταχύτητα, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή με μια στιγμιαία ώθηση που αντισταθμίζει την υστέρηση του turbo. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται τα κατεβάσματα. Ενώ όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει 9 kW επιπλέον ισχύ (περίπου 12 ίππους).
Ο εξηλεκτρισμός συνεχίζεται
Τα δύο νέα υβριδικά SUV της Peugeot έρχονται να συμπληρώσουν την ήδη μεγάλη, οικογένεια εξηλεκτρισμένων μοντέλων, στα οποία συναντάμε plug-in υβριδικά 100% ηλεκτρικά οχήματα, και των εκδόσεων με κυψέλες καυσίμου. Εντάσσονται δε στο στρατηγικό σχέδιο ενεργειακής μετάβασης της γαλλικής εταιρίας, η οποία λανσάροντας τα 3008 και 5008 HYBRID συνεχίζει την μετεξέλιξη της γκάμας της έχοντας στόχο να διαθέτει κάποια στιγμή αποκλειστικά και μόνο εξηλεκτρισμένα μοντέλα.