Η αλήθεια είναι ότι η Ferrari 499P Modificata δεν είναι ένα συνηθισμένο supercar – αν μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τον όρο συνηθισμένο για αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής. Και δεν είναι συνηθισμένο γιατί δεν μπορεί να κυκλοφορήσει κανονικά σε δημόσιο δρόμο – είναι ένα αυτοκίνητο για χρήση αποκλειστικά σε πίστα. Και παρά το γεγονός ότι προορίζεται για χρήση σε πίστα δεν έχει σχεδιαστεί ως αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα συμμετέχει κανονικά σε κάποιο πρωτάθλημα ή σε άλλες διοργανώσεις που έχουν να κάνουν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Γιατί κατά την κατασκευή του δεν επιδιώχθηκε να υπάρχει συμμόρφωση με κάποιους κανονισμούς που θα το τοποθετούσαν σε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία. Είναι προφανώς ένα αυτοκίνητο υψηλοτάτων επιδόσεων για πολύ ιδιαίτερους οδηγούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν στο γκαράζ τους και ένα τέτοιο μοντέλο για να απολαμβάνουν την οδήγηση με τον δικό τους τρόπο.
Και αν αναρωτιέστε πώς προέκυψε μια τέτοια Ferrari θα πρέπει να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στην πολύ πρόσφατη ιστορία της μάρκας, καθώς φέτος, μια Ferrari 499P κατάφερε και κέρδισε τον περίφημο αγώνα “24 Hours of Le Mans” για να δώσει στη μάρκα την πρώτη της νίκη στον αγώνα από το 1965. Την εποχή εκείνη, οι πελάτες της μάρκας μπορούσαν να αγοράσουν εντυπωσιακές Ferrari όπως η 250 GTO απευθείας από τη Scuderia. Και ενώ από τότε έχουν αλλάξει πάρα πολλά στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Ferrari προφανώς βλέπει κάποια αξία σε αυτή την παράδοση – γι αυτό και αποφάσισε να δημιουργήσει την 499P Modificata, μια εμπορική παραλλαγή της 499P Le Mans Hypercar και να δώσει τη δυνατότητα στους φανατικούς οπαδούς της να την αποκτήσουν, αφού πλέον πήρε τη μορφή προϊόντος.
Και επειδή μιλήσαμε για αυτοκίνητο που πήρε τη μορφή του προϊόντος, αν θέλαμε να αναζητήσουμε τον ανταγωνισμό, θα στεκόμασταν ενδεχομένως στην Aston Martin Valkyrie που μετακινείται στην κατηγορία Hypercar το 2025, ή στην έκδοση 919 Evo της Porsche 919 Hybrid. Και παρόλο που η Ferrari 499P Modificata δεν είναι τόσο ακραίο αυτοκίνητο όσο η Porsche - η οποία είχε πάνω από 1000 ίππους και ενεργή αεροδυναμική - η απελευθέρωση από τους περιορισμούς της FIA επιτρέπει στη Ferrari να κάνει τη δική της πρόταση πιο ανταγωνιστική χάρη στην πιο άμεση χρήση των υβριδικών «ενισχύσεων» που η 499P Modificata διαθέτει.
Έχουμε λοιπόν τη Ferrari 499P Modificata να προκύπτει με ισχύ τους 707 ίππους, που προκύπτουν από τον τοποθετημένο στο κέντρο του οχήματος 3-λιτρο V6 twin turbo βενζινοκινητήρα και την ηλεκτρική μονάδα 800V, με μέγιστη ισχύ 200 kW (272 hp) που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα, διαφορικό, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και κινεί τους εμπρός τροχούς, προσφέροντας και το πλεονέκτημα της τετρακίνησης.
Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι καθώς η συγκεκριμένη Ferrari δεν υπόκειται στους περιορισμούς της FIA, η ηλεκτρική ισχύς που αναφέραμε μπορεί να ενεργοποιηθεί πολύ κάτω από τα 190 km/h που απαιτεί η ομοσπονδία – πρακτικά από την εκκίνηση. Ωστόσο δεν έχουμε τελειώσει με την ισχύ, καθώς η 499P Modificata επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη στον οδηγό της: το σύστημα Push to Pass, που δίνει τη δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού για να εκτοξευθεί – για επτά δευτερόλεπτα - η συνολική ισχύς στους 870 ίππους (640 kW). Πρόκειται για επίδοση που τοποθετεί την Modificata πολύ μπροστά ακόμα και από τα πιο ακραία αυτοκίνητα δρόμου, δίπλα στις Aston Martin Valkyrie AMR Pro και Bugatti Bolide.
Στο δια ταύτα τώρα, στην τιμή δηλαδή, έχουμε να πούμε ότι η Ferrari 499P Modificata – που αποτελεί το πρώτο κεφάλαιο του νέου προγράμματος Sport Prototipi Clienti της Ferrari και θα τρέχει παράλληλα με το πρόγραμμα F1 Clienti - μπορεί να γίνει δική σας εάν έχετε διαθέσιμα 5,1 εκατομμύρια ευρώ! Με το ποσό αυτό θα έχετε και δύο χρόνια υποστήριξης πίστας: σε διοργανωμένες εκδηλώσεις της Ferrari, οι ιδιοκτήτες Modificata θα έχουν στη διάθεσή τους πέραν της προβλεπόμενης πίστας και μια ομάδα μηχανικών. Ενδιαφέρον δε παρουσιάζει το γεγονός ότι η Ferrari δεν έχει ακόμα ορίσει αριθμό 499P Modificata που θα κατασκευάσει και θα πουλήσει.