Εάν το Hyundai Tucson κατάφερε να κατακτήσει πέρυσι τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2022 για την Ελλάδα, τότε θα μπορούσαμε να απονείμουμε τον τίτλο του καλύτερου μοντέλου της ομολογουμένως πληρέστατης γκάμας του στην πλήρως υβριδική υβριδική έκδοσή του.
Πριν από λίγο καιρό είχαμε στην διάθεσή μας για δοκιμή το πλήρως υβριδικό Hyundai Tucson HEV (Hybrid Electric Vehicle) – που ανήκει στην κατηγορία των «αυτοφορτιζομένων» υβριδικών οχημάτων - στην έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Και διευκρινίζοντας ότι το Hyundai Tucson HEV προσφέρεται και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς θα πρέπει να πούμε ότι είχαμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει από τη μια όλα τα πλεονεκτήματα, τις αρετές και, βεβαίως, τις αδυναμίες του πολύ καλού SUV της Hyundai, με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση των 6,6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, από την άλλη. Μια τιμή ομολογουμένως εξαιρετική για αυτοκίνητο με τις διαστάσεις, το βάρος, τους χώρους και τις δυνατότητες στον τομέα των επιδόσεων του Hyundai Tucson.
Όπως πολύ συχνά λέμε σε αυτές τις περιπτώσεις, ενδεχομένως η συζήτηση τα ξεκινάει και να τελειώνει στη μειωμένη κατανάλωση. Που είτε το θέλουμε είτε όχι ήταν πάντα ένα βασικό ζητούμενο από το αυτοκίνητο - και στις μέρες μας, στις μέρες της ενεργειακής κρίσης με τις τιμές των καυσίμων στα ύψη, η χαμηλή κατανάλωση έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα.
Το μυστικό της επιτυχίας, τώρα, βρίσκεται στο υβριδικό σύστημα κίνησης που εξασφαλίζει αυτή την χαμηλή κατανάλωση χωρίς να υποχρεώνει τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου να καταφεύγει σε σύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο, προκειμένου να φορτίσει τη μπαταρία του αυτοκινήτου (που στη συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα) προκειμένου να εξασφαλίσει τη μειωμένη κατανάλωση που περιγράψαμε. Ξεγνοιασιά, λοιπόν, και ζωή χωρίς καλώδια είναι από τα βασικά πλεονεκτήματα αυτής της συγκεκριμένης τεχνικής επιλογής η οποία ενώ στη λογική της έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με το υβριδικό σύστημα της Toyota – την εταιρία που έβαλε το υβριδικό αυτοκίνητο στην αγορά στα τέλη της δεκαετίας του 1990 - ωστόσο είναι σαφώς διαφορετική.
Και αυτό φαίνεται στην πράξη – είναι κάτι που το αντιλαμβάνεται ο οδηγός - καθώς το υβριδικό σύστημα της Hyundai προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα, με πρώτο και καλύτερο την καλύτερη απόκριση στο γκάζι και δεύτερο τη δυνατότητα χειροκίνητων, σειριακών αλλαγών ταχυτήτων με τα δύο χειριστήρια (μοχλοδιακόπτες ή πεταλούδες ή paddles - όπως θέλετε τα λέτε) στο τιμόνι. Έτσι λοιπόν ενώ το Hyundai Tucson HEV προσφέρει αντίστοιχα χαμηλή κατανάλωση με τα μοντέλα της Toyota προσφέρει και αυτό το έξτρα πλεονέκτημα.
Σημειώστε ότι η μειωμένη κατανάλωση που αναφέραμε προηγουμένως έχει να κάνει με τη συνεργασία του βενζινοκινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα των 91 ίππων: εν κινήσει πολύ συχνά μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι ο βενζινοκινητήρας βρίσκεται εκτός λειτουργίας - σβήνει αυτόματα - αφήνοντας τον ηλεκτροκινητήρα να κάνει τη δουλειά και μηδενίζοντας εκείνη τη στιγμή την κατανάλωση, ακόμα και σε ταχύτητες άνω των 100 km/h. Αυτό είναι κάτι που το καταλαβαίνει κανείς και από την πράσινης ένδειξη EV που ανάβει στο ταμπλό.
Εννοείται ότι υπάρχει και η δυνατότητα της απολύτως αυτόματης λειτουργίας - και εδώ έχουμε το αυτόματο κιβώτιο τύπου DCT (διπλού συμπλέκτη) να αλλάζει ταχύτητες μόνο του. Αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που λειτουργώντας αυτόματο προσφέρει την απολύτως καλοδεχούμενη άνεση που ζητάει κάνεις στην καθημερινότητά του, αλλά και στα ταξίδια, αφού η λειτουργία του είναι τέτοια που δεν χρειάζεται να ασχοληθείς ιδιαιτέρως με το κιβώτιο – εκτός ίσως από την περίπτωση που θα θελήσεις να κινηθείς γρήγορα σε μία ορεινή διαδρομή, οπότε θα πρέπει να καταφύγεις στον χειροκίνητο έλεγχο του κιβωτίου που περιγράψαμε.
Σημειώστε ότι όπως συμβαίνει και με τα άλλα, τα «συμβατικά» αυτόματα Hyundai υπάρχει δυνατότητα επιλογής λειτουργίας του συστήματος κίνησης ECO, NORMAL και SPORT που μεταξύ άλλων μεταβάλλει την απόκριση στο γκάζι προς όφελος των επιδόσεων ή της οικονομίας.
Η ανάρτηση, από την πλευρά της, είναι εξαιρετικά πολιτισμένη και «απορροφητική» στην καθημερινότητα, αποδεικνύεται αποτελεσματική και όταν έρθει η ώρα να ανέβουν οι ρυθμοί: δεν αφήνει το αυτοκίνητο να «πλέει» στις μεγάλες ταχύτητες και επίσης συντελεί στη διαμόρφωση μιας ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς που εμπνέει τελικά εμπιστοσύνη.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι πραγματικά μεγάλοι, ενώ ως οδηγός, έχεις στη διάθεσή σου έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) καθώς και ένα “πολυλειτουργικό” τιμόνι. Άψογα τοποθετημένος και υπερπλήρης, σου επιτρέπει να δεις όλες του τις ενδείξεις χωρίς να σου κρύβει κάτι το τιμόνι, αφήνοντας μόνο ένα μικρό περιθώριο κριτικής από τους πρεσβύωπες, όπως ο γράφων, που δεν θα τους χαλούσε μία ελαφρώς μεγαλύτερη γραμματοσειρά – σε ορισμένα τουλάχιστον σημεία του.
Ενώ δίπλα του, κάτω από το κέντρο του ταμπλό, στη βάση της κονσόλας, βρίσκεται μία άλλη μεγάλη και εντυπωσιακή έγχρωμη ψηφιακή οθόνη – αφής αυτή τη φορά - 10,25’’ για το χειρισμό των συστημάτων infotainment, αλλά και τη ρύθμιση μιας σειράς λειτουργιών του αυτοκινήτου.
Σημειώστε ότι η πλούσια έκδοση “Distinctive” έχει κυριολεκτικά τα πάντα, αφήνοντας επί της ουσίας ένα και μοναδικό αξεσουάρ για προαιρετική επιλογή από τον πελάτη (Surround View Monitor - σύστημα 4 καμερών για περιμετρική επόπτευση 360°) ενώ και η ελαφρώς υποδεέστερη “Premium” διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό.
Μεταξύ των προσφερόμενων στάνταρ – και στις δύο εκδόσεις στις οποίες είναι διαθέσιμο το πλήρως υβριδικό Tucson -περιλαμβάνεται το πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού “Hyundai Smart Sense” που περιλαμβάνει MCB - Σύστημα Αυτόματης Πέδησης μετά την 1η πρόσκρουση (Αποφυγής Πολλαπλής Πρόσκρουσης), Συνεργασία Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Τιμονιού (MDPS) και Ελέγχου Ευστάθειας (ESC), Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα, Σύστημα Υποβοήθησης Καθόδου, Προειδοποίηση Αποχώρησης και Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας, Σύστημα Οδήγησης στο Mέσον της Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Εκκίνησης Προπορευόμενου Οχήματος (ιδιαίτερα χρήσιμο στα φανάρια, όπου εύκολα μπορεί να αφαιρεθεί ο οδηγός), Προειδοποίηση Απόσπασης Προσοχής Οδηγού, “FCA City” - Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (χαμηλών ταχυτήτων), “FCA Interurban” - Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (μεσαίων ταχυτήτων), “FCA Pedestrian & Cyclist ” - Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (ανίχνευση πεζών & δικύκλων) κλπ.
Ενώ, βέβαια, από τον εξοπλισμό δεν λείπουν οι 7 αερόσακοι, ο αυτόματος 2-ζωνικός κλιματισμός, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25'', η έγχρωμη οθόνη αφής επίσης 10,25’’ συνδυασμένη με κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές κλπ.
Εν κατακλείδι θα λέγαμε ότι μπορεί η τιμή του υβριδικού Tucson να κυμαίνεται στα ανώτερα «κλιμάκια» της κατηγορίας, το ίδιο όμως ισχύει και για το ίδιο το αυτοκίνητο, που δεν χρειάζεται πολλή προσπάθεια να το χαρακτηρίσεις εξαιρετικό – χωρίς πάλι αυτό να σημαίνει ότι είναι και τέλειο. Ενώ είναι βέβαιο ότι σε βάθος χρόνου ο ιδιοκτήτης του θα εκτιμήσει το πόσο πιο αραιά θα χρειάζεται να επισκέπτεται το βενζινάδικο…