Σχεδιασμένο ειδικά για την Ευρώπη είναι το νέο αυτό μοντέλο της Hyundai -και μάλιστα με ευρωπαϊκό όνομα, αφού η Bayonne είναι πόλη της νοτιοδυτικής Γαλλίας (και πρωτεύουσα της γαλλικής χώρας των Βάσκων)- του οποίου το λανσάρισμα ήρθε να δημιουργήσει πλήθος ερωτηματικών σχετικά με το πού μπορεί να το πηγαίνει η Hyundai, έχοντας δύο μοντέλα στην ίδια κατηγορία - την πολυπληθή πλέον και ιδιαίτερα δυναμική κατηγορία των B-SUV.
Η αλήθεια είναι ότι η κορεατική εταιρία δεν είναι η μοναδική που δίνει διπλό παρών στην B-SUV, αφού υπάρχει και η Ford με τα Puma και Ecosport, με το δεύτερο εξ' αυτών να έχει μάλλον υποβαθμιστεί από την έντονη παρουσία του πρώτου.
Ωστόσο, η απορία σχετικά με τη σκοπιμότητα του λανσαρίσματος του Bayon υπήρχε, μέχρι να παρακολουθήσουμε την διαδικτυακή (λόγω Covid-19 φυσικά…) παρουσίαση του μοντέλου.
Μια παρουσίαση που όπως όλα τα αντίστοιχα events της Hyundai -με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή της εταιρίας Ανδρέα Χριστοφορίδη και δίπλα του τον διευθυντή marketing Νάσο Δέδε- βγάζουν ειδήσεις και δίνουν αφορμή για γενικότερο προβληματισμό.
Έναν προβληματισμό που ξεκινά από το που βαδίζει η αυτοκίνηση, καθώς επιβεβαιώνεται η εκτίμηση περί γενικότερης αύξησης της τιμής των αυτοκινήτων (στο σύνολό τους) που είχε διατυπωθεί πριν από δύο περίπου χρόνια, κατά την παρουσίαση του Hyundai i10, αλλά και διαπιστώνεται ότι αλλάζει και ο χάρτης των λεγομένων segments της αγοράς με κάποιες κατηγορίες είτε να συρρικνώνονται, λόγω της επέλασης των SUV, είτε να καταργούνται από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Και αυτή η τελευταία εξέλιξη φέρνει μαζί της ουσιαστικά την εξάλειψη της κατηγορίας των μίνι, τα οποία καίνε και ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από τα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, αλλά παρόλα αυτά πέφτουν θύμα της στρατηγικής ικανοποίησης των προδιαγραφών ρύπων (!) από τις διάφορες εταιρίες.
Επιστρέφοντας τώρα στο μοντέλο που σήμερα είδε να πέφτουν επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, περνάμε στο άλλο πεδίο του προβληματισμού, το προϊοντικό ή με πιο απλά λόγια στο πού το πηγαίνει η Hyundai με Kona και Bayon.
Τα στατιστικά που είδαμε στην αντίστοιχη παρουσίαση είναι αλήθεια ότι μας έλυσαν αρκετές απορίες. Κατά κάποιον τρόπο, τα πράγματα είναι απλά: το Kona είναι «πιο SUV», πιο δυνατό (με 120, 141 ή 198 ίππους, έναντι 84, 100 και 120 ίππων του Bayon), απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες, πιο νέους ανθρώπους διαθέτοντας πιο τονισμένη προσωπικότητα – και αυτά είναι στοιχεία που επηρεάζουν και το εύρος του τιμοκαταλόγου του νέου μοντέλου, του Bayon, που τελικά είναι πιο προσιτό, έχοντας αποστολή να αγγίξει το «χαμηλότερο» 35% της B-SUV κατηγορίας, εκεί όπου φαίνεται να δίνουν το παρών τα Citroen C3 Aircross, Ford Ecosport, Kia Stonic, Opel Crossland, Seat Arona, Skoda Kamiq και Volkswagen T-Cross. Είναι το 35% που κινείται κατά κύριο λόγο κάτω από τις 19.000 – 20.000 ευρώ.
Η διαφοροποίηση, βέβαια, του Bayon σε σχέση με το Kona έχει και μια άλλη πολύ ουσιαστική πλευρά: αυτή του ίδιου του χαρακτήρα του.
Όπως είπαμε και στην αρχή το Bayon πιο εύκολα το λες Crossover, αφού περισσότερο σου θυμίζει «ψηλωμένο» στέισον (συγκρατημένου βέβαια μήκους), παρά SUV.
Θα λέγαμε δηλαδή ότι, τηρουμένων των αναλογιών, αντιστοιχεί σε κάτι σαν Ford Focus Active και όχι σε Puma.
Δεν έχει σε καμία περίπτωση την αγριωπή, επιθετική (ή, αν θέλετε, «χωμάτινη») εμφάνιση που αποτελεί τον κανόνα στα SUV, δεν έχει εξογκωμένα φτερά με μαύρα «φρύδια» είναι, δηλαδή, σχετικά ήπιο ως προς την εμφάνιση.
Είναι επίσης σίγουρα πιο χαμηλό από ένα τυπικό SUV, αλλά από την άλλη προσφέρει μεγαλύτερους χώρους – τουλάχιστον σε σχέση με το ομόσταβλο Kona.
Και για αυτό το λόγο τελικά καταλήγει το νέο Hyundai Bayon να είναι πιο πρακτικό από το υπάρχον Hyundai Kona και να απευθύνεται σε νέες οικογένειες – όταν όπως είπαμε το Kona απευθύνεται σε νέους ανθρώπους.
Το γεγονός, τώρα, ότι το Hyundai Bayon είναι πιο προσιτό δεν σημαίνει ότι είναι και φτωχό. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ και η επίσης ψηφιακή οθόνη αφής (8,0’’ ή 10,25’’, ανάλογα με την έκδοση) είναι τα πρώτα σημάδια που παραπέμπουν σε έναν πλούσιο εξοπλισμό.
Ενώ τα 5 έτη δωρεάν συνδεδεμένων υπηρεσιών Hyundai Blulink δίνουν τη δυνατότητα στους ανθρώπους της εταιρίας να δηλώνουν ότι το νέο Hyundai Bayon δεν έχει αντίπαλο στον τομέα της συνδεσιμότητας.
Ούτως ή άλλως ο κατάλογος με τα διάφορα υψηλής τεχνολογίας συστήματα είναι μεγάλος και περιλαμβάνει στάνταρ το πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού SmartSense, με τους ανθρώπους της Hyundai να δηλώνουν ότι αυτό είναι το «καλύτερο» της κατηγορίας.
Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να επιβεβαιώσουμε του λόγου το αληθές, όμως γεγονός είναι ότι το SmartSense ξεκινά από την Προειδοποίηση επιβατών στο πίσω κάθισμα (Rear Occupant Alert- ROA) για να φτάσει μέχρι την Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist- LKA) και το Smart cruise control που αξιοποιεί τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης (Navigation-based Smart Cruise Control- NSCC).
Έχουμε εντέλει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, που ενσωματώνεται σε ένα αυτοκίνητο μήκους 4.180 mm (με πλάτος 1.775 mm και ύψος 1.490 mm) το οποίο είναι διαθέσιμο με κινητήρες 1.2B / 84hp, 1.0T/100hp (προσφέρεται και ως 48V hybrid) και 1.0Τ/120hp (αποκλειστικά 48V hybrid) - με χειροκίνητα ή αυτόματα (7DCT)κιβώτια ταχυτήτων – και κοστίζει από 15.790 έως 21.790 ευρώ, με την ακριβότερη τιμή να αντιστοιχεί σε ένα αυτόματο mild hybrid Bayon 120 ίππων, στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive.
Προφανώς, ένα τέτοιο μοντέλο έχει λόγο και αιτία - και, επίσης προφανώς, αν κάποιος μέσα στη γκάμα της Hyundai πρέπει να φοβάται αυτός είναι μάλλον το… i30 (και γενικότερα τα μικρομεσαία της αγοράς θα λέγαμε) και όχι το Kona.
Θεωρούμε, λοιπόν, ότι οι Κορεάτες πέτυχαν σε γενικές γραμμές το στόχο τους, παρουσιάζοντας κάτι που θυμίζει λίγο το παλιό σλόγκαν μιας άλλης εταιρίας: «more car for your money». Το σε πιο ποσοστό τον πέτυχαν θα σας το πούμε όταν έρθει η ώρα να μιλήσουμε για το πώς το νέο Hyundai Bayon συμπεριφέρεται στο δρόμο…
Δείτε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Bayon:
Δείτε τον αναλυτικό εξοπλισμό του νέου Hyundai Bayon:
Δείτε τον τιμοκατάλογο του νέου Hyundai Bayon:
Δείτε την αναλυτική περιγραφή του νέου Hyundai Bayon: