Τριπλό χτύπημα από τη Hyundai, η οποία, την ώρα που έχει ένα ολόκληρο στρατηγικό σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση σε εξέλιξη, δεν διστάζει να μιλάει για την απόλαυση της οδήγησης, με τρεις σπορ, αληθινά καυτές αλλά ταυτόχρονα και πλήρως χρηστικές, προτάσεις: το σουπερμίνι Hyundai i20 N, το μικρομεσαίο Hyundai i30 N και το compact SUV Hyundai Kona N, με ισχύ από 204 έως 280 ίππους.
«Διάολε, μου αρέσει να οδηγάω». Αυτός είναι, σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Hyundai Hellas, Ανδρέα Χριστοφορίδη, ο εν δυνάμει αγοραστής και κάτοχος ενός από τα τρία μοντέλα με το μαγικό λογότυπο “N” που οδηγήσαμε στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Το ένα, το “hot hatch” i30 N υπήρχε ήδη στην γκάμα της εταιρίας– και το είχαμε οδηγήσει στον ίδιο χώρο πριν από τρία περίπου χρόνια – μαζί με τον ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος αδελφό του, το i30 Fastback N - όμως τώρα ήρθε η στιγμή να παραδώσει τη σκυτάλη στον αναπόφευκτα βελτιωμένο διάδοχό του. Ενώ τα άλλα δύο, η ισχυρότερη έκδοση του νέου Hyundai i20, το Hyundai i20 N, όπως και η κορυφαία εκδοχή του Kona, του μικρομεσαίου SUV της Hyundai, το Kona N, είναι εντελώς καινούρια.
Και αν αναρωτιέστε γιατί η Hyundai διάλεξε το γράμμα “N” για να χαρακτηρίσει τις σπορ ανησυχίες της θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αυτό παραπέμπει αφενός στο παγκόσμιο κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας της Hyundai στη Namyang της Κορέας, αφετέρου στην περίφημη πίστα του Nürburgring στη Γερμανία, ενώ με λίγη φαντασία μπορεί κανείς να δει στο γράμμα αυτό και δύο συνεχόμενες στροφές (το λεγόμενο «εσάκι»).
Με τέτοιες αναφορές γίνεται κατανοητό και το σλόγκαν “Never just drive”, που χαρακτηρίζει αυτή την ιδιόμορφη «τρίαινα» της Hyundai, η οποία στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: τη «χαρά της στροφής», την χρηστικότητα, δηλαδή την δυνατότητα καθημερινής χρήσης, και τη δυνατότητα χρήσης σε πίστα, χωρίς όμως την ανάγκη καμίας επιπλέον μετατροπής, με τα αυτοκίνητα στην εργοστασιακή τους μορφή. Και είναι αυτός, ο τρίτος πυλώνας από τον οποίο ξεκινήσαμε την δική μας «εξερεύνηση» της νέας αυτής σπορ γκάμας, φορώντας κράνος και προσπαθώντας σε ελεγχόμενες συνθήκες να δούμε τι είναι ικανά να κάνουν τα τρία αυτά αυτοκίνητα με την όμορφα επιθετική εμφάνιση. Ανοίγοντας δε παρένθεση στο σημείο αυτό, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η διαμόρφωση του επιθετικού σχεδιαστικού προφίλ σε σχέση με τις «πολιτικές» εκδόσεις έγινε με τη δέουσα διακριτικότητα – και αυτό είναι κάτι που εκτιμήσαμε ιδιαιτέρως.
Όπως επίσης εκτιμήσαμε και την δυνατότητα που σου δίνουν αυτά τα αυτοκίνητα να κινηθείς γρήγορα – τόσο γρήγορα που κάποια στιγμή σε αναγκάζουν να ιδρώσεις για να αξιοποιήσεις όλα τα εφόδια που σου προσφέρονται.
Προφανώς καρδιά τέτοιων αυτοκινήτων είναι οι κινητήρες τους και στην περίπτωσή μας έχουμε το μικρότερο μέλος της οικογένειας “N”, το Hyundai i20 N, να φορά 1600άρη τούρμπο “1.6 T-GDI” βενζινοκινητήρα 204 ίππων, ενώ τα δύο μεγαλύτερα να κρύβουν έναν δίλιτρο, επίσης τούρμπο βενζινοκινητήρα “2.0 T-GDI” που στην περίπτωση του i30 N αποδίδει 250 στην απλή και 280 στην “performance pack” έκδοσή του, ενώ στην περίπτωση του Kona έχουμε μόνο την υψηλή απόδοση, δηλαδή τους 280 ίππους. Και το μεν i20 N διαθέτει χειροκίνητο 6-άρι κιβώτιο, όμως το i30 N προσφέρεται και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων “N-DCT”, αφήνοντας το Kona N να διατίθεται αποκλειστικά ως αυτόματο.
Όλα αυτά εξηγούν και τις εντυπωσιακές επιδόσεις με το απολύτως ταχύτερο Hyundai i30 N να κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h στα μόλις 5,4 δεύτερα, όσα χρειάζεται και το Kona N για την ίδια επιτάχυνση, αφήνοντας ελαφρώς πίσω το Hyundai i20 N με 6,2’’ που αντιλαμβάνεστε ότι ούτως ή άλλως ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των αυτοκινήτων που ονομάζουμε με την απλή λέξη «γρήγορα».
Φτάνουν αυτά για να διαμορφώσουν το σπορ χαρακτήρα των τριών αυτών μοντέλων για τα οποία τόσο πολύ υπερηφανεύονται οι Κορεάτες; Όχι, βέβαια. Η τεχνολογία που ενσωματώνουν τα μοντέλα N απαιτεί χωριστό άρθρο για να αναλυθεί πλήρως, οπότε εμείς περιοριζόμαστε στο να απαριθμήσουμε κάποια χαρακτηριστικά όπως οι πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης της λειτουργίας του αυτοκινήτου, όχι μόνο με διαφορετικά drive modes (“normal”, “sport”, “N” κλπ.) αλλά και με δυνατότητα διαμόρφωσης της λειτουργίας κατά το δοκούν, με τη χρήση μάλιστα της οθόνης αφής. Κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός επιλέγει το μέγεθος μιας σειράς παραμέτρων προκειμένου να φέρει την απόδοση και το κράτημα του αυτοκινήτου στα μέτρα του.
«Κάθε στροφή είναι μια ευκαιρία για να βρεις το apex» είπε ο Δ/ντης Marketing της Hyundai Νάσος Δέδες στην παρουσίασή του αποδίδοντας με αυτόν τον τρόπο την έννοια της απόλαυσης της οδήγησης, και εμείς βεβαίως αξιοποιήσιμε όλες τις στροφές της πίστας επί τούτου. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και το επίσης ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης παίζουν το δικό τους ρόλο σε αυτό που εισπράττεις κάθε φορά που πιέζεις το αυτοκίνητο στη στροφή και αυτό ακολουθεί την κατεύθυνση που επιλέγεις εσύ με το τιμόνι, χωρίς οι εσωτερικοί τροχοί να σπινάρουν ανεξέλεγκτα.
Όλα αυτά γίνονται με τη «μελωδία της ευτυχίας», τον μοναδικό ήχο του κινητήρα, να κυριαρχεί στο cockpit δημιουργώντας το κατάλληλο κλίμα – και να καταργεί ως ένα βαθμό την ανάγκη του στροφόμετρου. Είναι η περίπτωση που το ζητούμενο δεν είναι τα ελάχιστα ντεσιμπέλ, αλλά αυτή η ιδιαίτερη χροιά του ήχου που έχεις ανάγκη να ακούς όταν οδηγείς γρήγορα.
Σημειώνουμε ότι η επιλογή drive mode γίνεται και εν κινήσει με τη βοήθεια των γαλάζιων κουμπιών στο τιμόνι με το σήμα N, ενώ το κόκκινο κουμπί NGS (N Grin Shift) είναι εκεί για να προσφέρει αύξηση της ισχύος για 20’’.
Αν θέλετε τώρα να μιλήσουμε για χρηστικότητα, για δυνατότητα χρήσης ενός εκ των “N” μοντέλων της Hyundai για τις καθημερινές μας μετακινήσεις, μπορούμε απλώς και να αναφέρουμε την έμφαση που δόθηκε στο ότι το i30 N στην απλή, hatchback εκδοχή του προσφέρει πορτμπαγκάζ 381 έως 395 λίτρων, ανάλογα με το αν χρειαζόμαστε την αφαιρούμενη μπάρα των θόλων που ενισχύει την ακαμψία, ενώ στην fastback έκδοση ο χώρος είναι ακόμα μεγαλύτερος, φτάνοντας αντίστοιχα τα 436 και 450 λίτρα. Βεβαίως δεν αρχίζουν και τελειώνουν όλα στο πορτμπαγκάζ. Η λίστα με τις ανέσεις που προσφέρει ο εξοπλισμός έχει όλα όσα χρειάζεται κανείς στην καθημερινότητά του, ενώ συνολικά το εσωτερικό δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε σχέση με το εσωτερικό ενός τυπικού - καλοσχεδιασμένου – επιβατικού.
Η ευτυχία που συμβολίζει το γράμμα “N” ξεκινά από τα 24.990 ευρώ που κοστίζει η «βασική» έκδοση του i20 N – με τα εισαγωγικά εδώ να μπαίνουν καθώς το αυτοκίνητο έχει τα πάντα, αφήνοντας κάποια χαρακτηριστικά που ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του για την έκδοση “Performance Pack”, που ανεβαίνει στις 26.490 ευρώ. Το i30 N ξεπερνά τις 30.000 ευρώ, αφού η Hyundai πλέον αποφάσισε ότι δεν έχει λόγο να βγει με τόσο επιθετική εμπορική πολιτική για το μικρομεσαίο σπορ μοντέλο της, αφού τώρα έχει να προσφέρει το i20 N ως πιο προσιτή επιλογή, η οποία σε καμία περίπτωση δεν στερείται δυνατοτήτων. Και αν θέλετε, το γεγονός ότι το i20 που διαπρέπει στο WRC έχει ίδιας ακαμψίας αμάξωμα με αυτό του i20 N, κάτι σημαίνει… Προφανώς το i30 N πλασάρεται τώρα ως μια πιο touring επιλογή, με τους μεγαλύτερους χώρους και την άνεση που σε διευκολύνουν σε ένα ταξίδι, ενώ το Kona N έρχεται να προσφέρει ένα διαφορετικό συνδυασμό πρακτικότητας και επιδόσεων.
Κοινός παρονομαστής – και στις τρεις περιπτώσεις – η γνωστή πενταετής και απεριορίστων χιλιομέτρων εγγύηση της Hyundai, που καλύπτει και χρήση σε πίστα.