Η πρακτικά άγνωστη στο ελληνικό κοινό, αλλά ιδιαίτερα γνωστή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, πολυτελής μάρκα του Hyundai Group που ακούει στο όνομα Genesis, επιβεβαίωσε ότι το νέο της μοντέλο Genesis GV60, το οποίο είναι και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα που θα παράγει η εταιρία, θα διαθέτει και τη δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης, γεγονός που αποτελεί μία τεχνολογική πρωτιά – για αυτοκίνητα παραγωγής - στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Την επαγωγική φόρτιση, η οποία πολύ συχνά αναφέρεται και ως ασύρματη φόρτιση, τη γνωρίζουμε και την αξιοποιούμε σε καθημερινή πλέον βάση στα κινητά μας τηλέφωνα. Πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα ευκολία που καταργεί την ανάγκη των καλωδίων. Η τεχνολογία, η οποία βασίζεται σε βασικές αρχές του ηλεκτρομαγνητισμού, έχει βεβαίως ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για το χώρο της ηλεκτροκίνησης, καθώς χρησιμοποιεί ένα μαγνητικό πεδίο που περνά μέσα από δύο πηνία για τη μεταφορά ρεύματος, προκειμένου να φορτίσει τη μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χωρίς καμία φυσική σύνδεση.
Έχει μάλιστα ήδη μελετηθεί στο παρελθόν και μελετάται από διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρίες που ασχολούνται με λύσεις φόρτισης, ενώ υπάρχουν και σχέδια για τη δημιουργία ειδικών δρόμων στους οποίους θα φορτίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν κινήσει, καθώς κάτω από την επιφάνεια του οδοστρώματος θα υπάρχει η σχετική υποδομή. Πρόκειται για μία τεχνική λύση που θα έδινε άλλη διάσταση στην έννοια της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ούτως ή άλλως, η επαγωγική φόρτιση, ακόμα και στην απλή, τη στατική της εκδοχή, προσφέρει μία μεγάλη διευκόλυνση στον ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ο οποίος δεν είναι υποχρεωμένος να ασχολείται με πρίζες και καλώδια, τα οποία βεβαίως πρέπει να φροντίζει να είναι διαθέσιμα την κατάλληλη στιγμή. Είναι βλέπετε πολύ πιο απλό το να παρκάρεις σε ένα συγκεκριμένο σημείο το αυτοκίνητό σου από το να ξετυλίγεις χοντρά καλώδια λερώνοντας ενδεχομένως και τα χέρια σου.
Η ασύρματη φόρτιση έχει πολλές δυνατότητες εφαρμογής στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς θα μπορούσε δυνητικά να επιτρέψει στους οδηγούς να φορτίζουν εύκολα το αυτοκίνητό του όπου κι αν βρίσκονται (εμπορικά κέντρα, δημόσιοι χώροι στάθμευσης κλπ.) και υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες χωρίς καν να χρειάζεται να βγουν από το αυτοκίνητο.
Περνώντας τώρα στο νέο Genesis GV60, που αναπόφευκτα βασίζεται πάνω στη νέα, εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης E-GMP (Electric-Global Modular Platform) του Hyundai Group (πάνω στην οποία έχουν επίσης «χτιστεί» τα Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6), πρέπει να σημειώσουμε ότι κατά την επίσημη παρουσίασή του δεν έγινε λόγος για τη δυνατότητα της επαγωγικής φόρτισης – κάτι τέτοιο δεν υπήρχε ούτε στο press kit που δόθηκε στους δημοσιογράφους. Η επιβεβαίωση ήρθε λίγο μετά, με τις σχετικές δηλώσεις να γίνονται σε αμερικανική ιστοσελίδα. Κατά συνέπεια, φαίνεται ότι το Genesis GV60 θα είναι ένα από τα πρώτα, αν όχι το πρώτο, ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής με σύστημα επαγωγικής φόρτισης στον εξοπλισμό του.
Αρχικά, το συγκεκριμένο «αξεσουάρ» θα προσφέρεται μόνο στη Νότια Κορέα, καθώς η Genesis σκοπεύει να ενσωματώσει την τεχνολογία ασύρματης φόρτισης στο GV60 ως μέρος ενός δοκιμαστικού ή πιλοτικού προγράμματος, σε αυτήν την αγορά στο τέλος του επόμενου χρόνου. Το σχετικό hardware θα παρέχεται από την WiTricity, σύμφωνα με την οποία είναι η πρώτη φορά που ένα νέο ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας θα εξοπλιστεί με την εν λόγω τεχνολογία. Και παρόλο που είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν μοντέλα με επαγωγική φόρτιση και από Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι έχει υιοθετήσει εξορθολογισμένα πρότυπα για την τεχνολογία αυτή, τα οποία μάλιστα θα μπορούσαν να φτάσουν στην αγορά περίπου την ίδια εποχή με το GV60 ή και λίγο νωρίτερα από αυτό, στις αρχές του 2022, κανένα από αυτά τα μοντέλα δεν φαίνεται να προορίζεται για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη όπως το GV60.
Η Genesis δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά για το GV60, αλλά τόσο το Hyundai Ioniq 5 όσο και το Kia EV6 μπορούν να εφοδιαστούν με μπαταρία 77,4 kWh, η οποία, σε ορισμένες εκδόσεις, προσφέρει αυτονομία της τάξης των 500 χιλιομέτρων.
Σε κάθε περίπτωση για την αξιοποίηση της δυνατότητας της επαγωγικής φόρτισης απαιτείται η δημιουργία της αντίστοιχης υποδομής. Κάτι που σημαίνει ότι πέραν των φορτιστών που έχουν αρχίσει ήδη να εγκαθιστούν οι διάφορες εταιρίες/δίκτυα που ασχολούνται με τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να πρέπει να φροντίσουν για την εγκατάσταση των αντιστοίχων «δαπέδων» φόρτισης. Και αυτό βέβαια δεν θα είναι τόσο απλό, δεδομένου ότι η επαγωγική φόρτιση βρίσκεται ακόμα σε εμβρυικό στάδιο ανάπτυξης.