Το 2026, η Mercedes-Benz θα γίνει ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που θα λανσάρει αυτοκίνητο παραγωγής με τιμόνι τεχνολογίας «steer-by-wire» βάζοντας τέλος στη μηχανική σύνδεση με τους μπροστινούς τροχούς μιας και οι εντολές του οδηγού μεταδίδονται με ηλεκτρικά σήματα «μέσω καλωδίου».
Mια νέα εποχή πρόκειται να ξεκινήσει το 2026 για τους πελάτες της Mercedes-Benz μιας και η πολυτελής φίρμα θα γίνει ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που θα προσφέρει όχημα παραγωγής με τεχνολογία steer-by-wire και η οποία δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και μπροστινών τροχών. Με την κατάργηση της κλασσικής «κολόνας», οι εντολές του οδηγού από το τύπου αεροπλάνου τιμόνι μεταφέρονται ηλεκτρονικά μέσω ηλεκτρικών σημάτων. Ειδικότερα, αναλόγως ταχύτητας οδήγησης και κατάστασης ένας ενεργοποιητής στο τιμόνι (μονάδα διαχείρισης διεύθυνσης – SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμαγιέρα (μονάδα συστήματος διεύθυνσης – SRU), η οποία με τη σειρά της κατευθύνει τους τροχούς. Η SFU δημιουργεί επίσης την αίσθηση συστήματος διεύθυνσης που χαρακτηρίζει τη Mercedes-Benz. Επειδή δεν υπάρχει σύνδεση μηχανικών συνόλων, η επαφή τροχού–δρόμου υπολογίζεται μοντελοποιημένα με τη βοήθεια δυνάμεων επαναφοράς των μπροστινών τροχών.
Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, η νέα τεχνολογία «steer by wire» προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στην καθημερινή οδήγηση, όπως καλύτερο χειρισμό, ευκολότερους ελιγμούς και παρκάρισμα χωρίς τοποθέτηση των χεριών στο τιμόνι. Επιπλέον, οι ειδικοί στην ανάρτηση μπορούν να επιλέγουν μεταβλητό λόγο διεύθυνσης και να τον προσαρμόζουν ευέλικτα ανάλογα με την περίπτωση. Αυτό επιτρέπει τη βελτιστοποίηση χαρακτηριστικών οδήγησης που προηγουμένως θεωρούνταν αντιφατικά – για παράδειγμα, τον ακόμη καλύτερο συνδυασμό σπορτίφ χαρακτήρα και άνεσης. Παράλληλα, βελτιώνονται ακόμα περισσότερο η ευστάθεια όσον αφορά στην κατεύθυνση και η πλευρική ευελιξία, χάρη και στη συνεργασία με την τετραδιεύθυνση (με γωνία διεύθυνσης έως και 10 μοίρες).
Οι κραδασμοί από ανωμαλίες στο οδόστρωμα, που μέχρι πρότινος μεταφέρονταν μέσω της μηχανικής κολόνας τιμονιού, πλέον μπορούν να απομονώνονται σχεδόν πλήρως. Φυσικά, η νέα τεχνολογία προσφέρει σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης, επιτρέποντας στις επιμέρους μάρκες ή σε συγκεκριμένα μοντέλα μίας κατασκευαστικής σειράς να αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης. Το steer-by-wire ανοίγει επίσης νέες δυνατότητες σχεδίασης νέων αρχιτεκτονικών, δεδομένου ότι το βολάν του τιμονιού ανεξαρτητοποιείται μηχανικά από το σύστημα διεύθυνσης. Ένα επιπλέον μελλοντικό όφελος είναι οι δυνατότητες μεταμόρφωσης του τιμονιού σε… τιμονιέρα βιντεοπαιχνιδιού για gaming όταν ο οδηγός κάνει διάλειμμα!
Επιπλέον, το steer-by-wire προσφέρει περισσότερη ευελιξία στον εσωτερικό σχεδιασμό: το τιμόνι μπορεί να είναι πιο επίπεδο, δημιουργώντας αίσθηση ευρυχωρίας και καλύτερη ορατότητα στην οθόνη του οδηγού. Παράλληλα, διευκολύνεται η είσοδος/έξοδος από το όχημα, αφού η επίπεδη κάτω πλευρά του τιμονιού δημιουργεί περισσότερο χώρο και σε συνδυασμό με τα μελλοντικά συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης, ο οδηγός θα μπορεί μακροπρόθεσμα να υιοθετεί πιο χαλαρές θέσεις.
Το νέο σύστημα τιμονιού έχει ήδη διανύσει, σύμφωνα με τη Mercedes Benz- πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών σε πίστες δοκιμής και δρόμους. Δεδομένων των υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που θέτει η Mercedes-Benz, και σε αυτό το σύστημα εφαρμόζεται μια αρχιτεκτονική με εφεδρικά κυκλώματα, αισθητήρες υψηλής ακρίβειας και πανίσχυρες μονάδες ελέγχου, διασφαλίζοντας λειτουργικότητα ακόμη και σε περίπτωση αστοχίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διπλή διαδρομή σήματος, διπλοί ενεργοποιητές και εφεδρική παροχή ενέργειας. Ακόμη και σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις πλήρους βλάβης, η πλευρική καθοδήγηση είναι δυνατή χάρη στην τετραδιεύθυνση και τις παρεμβάσεις του ESP.
O Markus Schäfer, Μέλος του Δ.Σ. της Mercedes-Benz Group AG και Chief Technology Officer δήλωσε σχετικά με την καινοτομία της πολυτελούς φίρμας: «Το steer-by-wire είναι ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς την κινητικότητα του αύριο, και είμαστε υπερήφανοι που θα παρουσιάσουμε αυτό το σύστημα το 2026. Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πελάτη που ξεπερνά κατά πολύ τον συμβατικό τρόπο διεύθυνσης. Σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης επιπέδου SAE 3, θα επιτρέψει μια ακόμη πιο καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας στο άμεσο μέλλον. Και αυτό διότι το επίπεδο τιμόνι προσφέρει καλύτερη ορατότητα στην οθόνη όταν π.χ. παρακολουθείτε την αγαπημένη σας σειρά».

Η Mercedes-Benz ετοίμασε το «ηλεκτρονικό» της τιμόνι
Διαβάστε Περισσότερα
Παγκόσμια πρεμιέρα στη Σαγκάη για 5 νέα BYD μοντέλα της σειράς Ocean
Παγκόσμια πρεμιέρα στη Σαγκάη για 5 νέα BYD μοντέλα της σειράς Ocean
25/04/2025 • 12:13
• ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα το 100% ηλεκτρικό Ford Puma - Πόσο έχει;
Άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα το 100% ηλεκτρικό Ford Puma - Πόσο έχει;
24/04/2025 • 10:08
• ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ