Aν ξεκινήσουμε από αυτό που ο Νίκος Καψής, Product Manager του BMW Group Hellas, χαρακτήρισε ως τρίπτυχο της επιτυχίας - τοποθέτηση προϊόντος σχεδίαση και εξοπλισμός -είναι προφανές ότι αρχικά θα θέλαμε να σταθούμε στο design. Αυτό ακριβώς μπορεί να πει κανείς είναι που σου τραβάει αμέσως την προσοχή, καθώς ανταποκρίνεται πλήρως στον στην ανάγκη να καταδειχθεί η αλλαγή που έχει συντελεστεί κατά το πέρασμα από τη μία γενιά του μοντέλου στην άλλη.
Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα εξόχως γωνιώδες αμάξωμα, που έρχεσαι σε αντίθεση με τον γεμάτο καμπύλες προκάτοχό του, αποπνέοντας έναν δυναμισμό που δεν μπορείς παρά να πεις ότι είναι καλοδεχούμενος. Το αποτέλεσμα είναι όμορφο σε κάθε περίπτωση - και ακόμα περισσότερο στην έκδοση M που είχαμε μπροστά μας στο χώρο της παρουσίασης του νέο μοντέλου στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.
Από κει και πέρα το γεγονός ότι η νέα BMW X1 είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, χτισμένο πάνω σε μία νέα πλατφόρμα - την ίδια πλατφόρμα που αξιοποιεί και η νέα σειρά 2 Active Tourer - ενδεχομένως για τον μέσο αναγνώστη και υποψήφιο αγοραστή να μην έχει σημασία ιδιαίτερη σημασία. Eκείνο που έχει σημασία πάντως να πούμε ότι υπάρχει μία παραδοσιακή θα λέγαμε αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οριακή και φτάνει τα 5 εκατοστά στο μήκος. Και είναι αυτή που έδωσε ένα επιπλέον αέρα στο χώρο επιβατών. Και είναι βέβαιο ότι οι επιβάτες, ιδιαίτερα οι πίσω, κάθονται τώρα ακόμα πιο άνετα. Εννοείται ότι το πορτμπαγκάζ έχει και αυτό κερδίσει κάποια λίτρα (για την ακρίβεια: 35), ώστε να ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα στις ανάγκες μιας οικογένειας.
Στο εσωτερικό, η μετάβαση στο νέας γενιάς μοντέλο γίνεται αμέσως αισθητή χάρη στο νέο ταμπλό με την εκτεταμένη ψηφιακή οθόνη – χάρη δηλαδή στη σύνθεση των δύο ψηφιακών οθονών, εκ των οποίων η μία αποτελεί τον πίνακα οργάνων και η άλλη την οθόνη αφής του συστήματος infotainment, μέσω της οποίας ρυθμίζονται και μία σε λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το BMW i-drive, ο χαρακτηριστικός περιστροφικός διακόπτης που επί δεκαετίες συνόδευσε τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, μας αποχαιρετά και στη θέση του έχουμε κάποια άλλα στοιχεία αλλά και εικονικούς διακόπτες αφής πάνω σε αυτή τη μεγάλη οθόνη αφής.
Σημεία των καιρών ότι είναι επίσης το γεγονός ότι η νέα BMW X1 είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Σημειώστε ότι δεν υπάρχει ο χαρακτηριστικός επιλογέας τύπου joystick, που γνωρίζουμε από τα μέχρι τώρα μοντέλα της BMW. Στη θέση αυτού υπάρχει ένας πολύ πιο μικρός διακόπτης ο οποίος όμως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αλλαγή ταχυτήτων – μπορεί μόνο να επιλεγεί η λειτουργία “L” που αναλαμβάνει το φρενάρισμα με τον κινητήρα. Η δυνατότητα των χειροκίνητων αλλαγών προσφέρεται, μετά από ειδική ρύθμιση στο μενού, από ένα διακόπτη στο τιμόνι. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να ξενίσει αυτούς που αισθάνονται ότι θέλουν να έχουν τον πλήρη έλεγχο. Ωστόσο, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι αυτόματα κιβώτια της BMW ήταν ήδη τόσο εξελιγμένα που πραγματικά η παρέμβαση του οδηγού (για χειροκίνητες αλλαγές) είναι επί της ουσίας περιττή…
Η γκάμα των κινητήρων, σε πείσμα όσων επιμένουν ότι οι diesel τέλειωσαν, περιλαμβάνει και βενζινοκίνητες (136 – 218 hp), και πετρελαιοκίνητες (150-211 hp) εκδόσεις. Ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν προστεθεί και plug in hybrid μοντέλα 5ης γενιάς (X1 25e/245 hp & X1 30e/326 hp) με αυξημένη στα 90 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομία, και μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση, η iX1 (313 hp / αυτονομία έως 438 χλμ.).
Περισσότερα για τη νέα BMW X1 μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ. Την προϊοντική παρουσίαση του νέου μοντέλου (με στοιχεία και για τον εξοπλισμό) μπορείτε να τη διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ. Λεπτομερή τεχνικά χαρακτηριστικά θα βρείτε κάνοντας κλικ εδώ.
Κλείνοντας, οφείλουμε να κάνουμε και μια αναφορά στον πρόεδρο του BMW Group Hellas, Andreas Sieben, ο οποίος αναφέρθηκε στη γενικότερη στρατηγική της γερμανικής εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση, στο πλαίσιο της οποίας αναμένεται τα μισά από τα αυτοκίνητα που θα πουλά το BMW Group το 2030 θα είναι πλήρως ηλεκτρικά, ενώ μεταξύ άλλων προβλέπεται η παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων από τη MINI και τη Rolls Royce μετά το τέλος της δεκαετίας. Ο κ. Sieben αναφέρθηκε και στην προσπάθεια που η εταιρία θα καταβάλλει τα επόμενα χρόνια για να μηδενίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα στην παραγωγή, στο πλαίσιο της λογικής “Lean - Green – Digital”.
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα είχαμε αναφερθεί στο νέο εργοστάσιο της BMW στην Κίνα, στη Lydia στην πόλη Shenyang, το οποίο είναι πλήρως ψηφιοποιημένο, ενώ ο κύριος Sieben ανακοίνωσε ότι BMW ετοιμάζει ένα εντελώς νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία το οποίο σε αυτή τη φάση είναι ψηφιακά προσομοιωμένο - λειτουργεί δηλαδή μέχρι και την τελευταία του λεπτομέρεια στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, επιτρέποντας στους ανθρώπους της εταιρείας να κάνουν όλες εκείνες τις αλλαγές που χρειάζονται, πριν ακόμα πιάσουν δουλειά τα μηχανήματα και αρχίσουν να σκάβουν για τα θεμέλια! Το εν λόγω εργοστάσιο θα λειτουργεί όπως είναι αναμενόμενο με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αναφέρθηκε επίσης στη Neue Klasse 2025, δηλαδή στο εντελώς νέο μοντέλο που θα παρουσιάσει η BMW το 2025 και θα είναι εφοδιασμένο με τις νέες γενιάς μπαταρίες της – με νέα δομή και νέα χημεία. Κάτι που σημαίνει νέα επίπεδα αυτονομίας για τη Neue Klasse. Στοιχείο που σύμφωνα με τους Γερμανούς θα δώσει νέα πνοή στην ηλεκτροκίνηση.