Το ηλεκτρικό supercar 2.000 ίππων από την Κροατία που κοστίζει 2 εκατ. ευρώ!

Το ηλεκτρικό supercar 2.000 ίππων από την Κροατία που κοστίζει 2 εκατ. ευρώ!

Με το όνομα μιας τοπικής θαλάσσιας καταιγίδας της Αδριατικής (Nevera) η μικρή, αλλά δυναμική και εξειδικευμένη στην ηλεκτροκίνηση κροατική εταιρία Rimac Automobili λανσάρει ένα νέο, πλήρως ηλεκτρικό υπερ-αυτοκίνητο, εφοδιασμένο με 4 ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν ισχύ 1914 hp και ροπή 2360 Nm, κατεβάζοντας τα 0-100 km/h σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα. Η τιμή του; Δύο εκατομμύρια ευρώ…

Όταν γίνεται λόγος για σχεδόν 2.000 ίππους δεν είναι παράλογο να περιμένεις επιδόσεις όπως τα 0-100 km/h σε μόλις 1,87 δευτερόλεπτα. Γεγονός είναι πάντως ότι σε πιάνει δέος ακούγοντας για 0-300 km/h σε… 9,3 δεύτερα – όσα δηλαδή χρειάζεται ένα σχετικά σβέλτο συμβατικό αυτοκίνητο για τα συνήθη 0-100 km/h! Ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα Nevera είναι 412 km/h.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η τυποποιημένη αυτονομία των 550 χιλιομέτρων (η οποία όμως δεν θα είναι αυτή ο οδηγός του Nevera θελήσει να κινηθεί έστω και με τη μισή από την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου), όπως εντυπωσιακή είναι και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC 500 kW, που επιτρέπει σε 19 λεπτά την ανάκτηση του 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας.

Μετά την παράθεση των παραπάνω χαρακτηριστικών η τιμή των 2,0 εκατομμυρίων ευρώ, αρχίζει να δείχνει… λογική. Πάντως με δεδομένο ότι η παραγωγή του αυτοκινήτου θα περιοριστεί  σε 150 μονάδες, καθεμία από τις οποίες υπέγραψε προσωπικά ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Rimac Automobili Mate Rimac, οι ενδιαφερόμενοι λάτρεις του αυτοκινήτου που έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν ένα τέτοιο ποσό χάριν της οδηγικής απόλαυσης, θα πρέπει να σπεύσουν.

Μια ιστορία επιτυχίας από την Κροατία

Ο ιδρυτής της εταιρίας, Mate Rimac, υλοποίησε το πρώτο του ηλεκτρικό project όταν μετέτρεψε μια BMW 330 E30 του 1984 σε ηλεκτρική, σε ηλικία 20 ετών. στο γκαράζ του σπιτιού του, το 2008. Ενώ το 2009 ίδρυσε τη Rimac Automobili που μόλις 11 χρόνια αργότερα, γιόρτασε την πρόσληψη του 1000ου υπαλλήλου της. 

Σήμερα, η εταιρεία αναπτύσσει συστήματα ηλεκτροκίνησης και μπαταρίας υψηλής απόδοσης για πολλούς από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο. Στους πελάτες της Rimac περιλαμβάνονται οι Aston Martin, Porsche, Pininfarina, Hyundai, Kia, Koenigsegg, Renault, Cupra κλπ. Η συνεχιζόμενη ανάπτυξή της εταιρείας της επέτρεψε να ανακοινώσει πρόσφατα τα σχέδιά της για νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις 200.000 m2, το Rimac Campus στα περίχωρα του Ζάγκρεμπ, που θα κοστίσουν 200 εκατομμύρια ευρώ, και θα αποτελέσουν χώρο εργασίας για 2.500 υπαλλήλους.

Η ηλεκτροκίνηση στα όριά της

Το Nevera είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Rimac C_Two, το οποίο είχε αποκαλύφθεί στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2018. Με βάρος μικρότερο από 200 κιλά και ενσωματώνοντας 2200 φύλλα από ίνες άνθρακα και 222 ένθετα αλουμινίου, το τύπου monocoque αμάξωμα εντάσσει την μπαταρία του αυτοκινήτου για να σχηματίσει μια συμπαγή αλλά απίστευτα ισχυρή κατασκευή με στρεπτική ακαμψία 70.000 Nm/μοίρα.

Το κλειδί για την εξαιρετική απόδοση του Nevera είναι βέβαια το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Τέσσερις κινητήρες μόνιμου μαγνήτη κινούν από έναν τροχό του Nevera ο καθένας. Η συνολική ισχύς των 1914 hp που αναφέραμε προηγουμένως είναι τριπλάσια από την ισχύ ενός supercar με συμβατικό κινητήρα.

Η υδρόψυκτη μπαταρία σε σχήμα «Η» αποτελείται από 6.960 στοιχεία (κυψέλες) και διαθέτει χωρητικότητα 120 kWh. Πρόκειται για μπαταρία λιθίου / μαγγανίου / νικελίου που σχεδιάστηκε από το μηδέν από τη Rimac, έχει δυνατότητα παραγωγής 1,4 MW ισχύος και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του «πυρήνα» του αυτοκινήτου, προσθέτοντας 37% στη δομική ακαμψία του αμαξώματος. Η τοποθέτησή της χαμηλά, στο πάτωμα του Nevera συμβάλλει σε ένα εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ παράλληλα βοηθά στη δημιουργία εξαιρετικής κατανομής βάρους εμπρός / πίσω (48/52).

Και ένας προπονητής τεχνητής νοημοσύνης

Για να επιτρέψει, τώρα, στους τυχερούς οδηγούς που θα αποκτήσουν το Nevera να πάρουν από αυτό τη μέγιστη απόδοση, αλλά και να τους βοηθήσουν να αναπτύξουν περαιτέρω τις δεξιότητές τους στην οδήγηση, η Rimac επιστράτευσε την τεχνητή νοημοσύνη [AI (Artificial Intelligence)], δημιουργώντας ένα σύστημα που η ίδια ονομάζει Driver Coach και θα μπορούσαμε να μεταφράσουμε ως… personal trainer ή προσωπικό προπονητή/εκπαιδευτή.

Το Driver Coach έχει τη δυνατότητα να αξιολογεί την απόδοση και παρέχει οδηγίες στον οδηγό για τη βελτίωση των επιδόσεών του στην πίστα. Κάτι που επιτυγχάνεται χάρη σε 12 αισθητήρες υπερήχων, 13 κάμερες, 6 ραντάρ και το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα NVIDIA Pegasus. Το σύστημα καταγράφει επιλεγμένες πίστες αγώνων σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας σαφή και ακριβή οπτικοακουστική καθοδήγηση, ώστε οι οδηγοί να τελειοποιούν τις «γραμμές» τους, τα σημεία πέδησης και επιτάχυνσης και τις αλλαγές κατεύθυνσης.

Το Nevera θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο μέσω του παγκόσμιου δικτύου αντιπροσώπων της Rimac, σε πολλές από τις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, τη Λατινική Αμερική, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία.