Χρειάστηκαν μόλις 15 μήνες για την παραγωγή 1.000.000 οχημάτων, με το όριο των 5.000.000 να έχει ξεπεραστεί στο του εργοστάσιο Dadong, μόλις τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, διαβάζουμε στην επίσημη ανακοίνωση της BMW. Και ήρθε τώρα αυτή η βαμμένη σε χρωματισμό «Frozen Pure Grey» αμιγώς ηλεκτρική BMW i5 να γίνει το 6.000.000º αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA). Κάτι που αποτελεί, αν μη τι άλλο, επίδειξη της ισχύος και της ανταγωνιστικότητας του δικτύου εργοστασίων στη Shenyang, στα οποία ο όγκος παραγωγής παραμένει υψηλός, ακόμη και τώρα που τα εργοστάσια της BBA προετοιμάζονται για την Neue Klasse, τη νέα γενιά μοντέλων της γερμανικής μάρκας.
«Το 6.000.000ό αυτοκίνητο αποτελεί σύμβολο των εξαιρετικών επιτευγμάτων εδώ στη Shenyang», δήλωσε ο Milan Nedeljković, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG υπεύθυνος για την παραγωγή. «Ακριβώς όπως και σε όλα τα άλλα εργοστάσιά μας σε όλο τον κόσμο, η έμφαση δίνεται στην ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία».
Το πόσο προηγμένο είναι το εργοστάσιο φαίνεται από το γεγονός ότι η συγκεκριμένη BMW i5 πέρασε από όλους τους συνήθεις αυστηρούς ελέγχους ποιότητας που πραγματοποιούνται στη μονάδα της Shenyang, συμπεριλαμβανομένου του Αυτόματου Ελέγχου Επιφανειών (Automatic Surface Inspection) στο βαφείο. Εδώ, κάθε αυτοκίνητο φωτογραφίζεται 100.000 φορές και η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό ακαθαρσιών, ινών, γρατζουνιών ή άλλων μικρών ελαττωμάτων στο χρώμα - αξιόπιστα και με ακρίβεια χιλιοστού. Οποιεσδήποτε ανωμαλίες επισημαίνονται στην επιφάνεια με λέιζερ αποκαθίστανται.
Έχοντας την τύχη να βρεθούμε προσωπικά στα εγκαίνια ενός εκ των τριών εργοστασίων που διαθέτει η BMW Brilliance Automotive στην περιοχή της Shenyang - και συγκεκριμένα στο Tiexi - το 2012, θεωρούμε την εξέλιξη αυτή απολύτως λογική. Και σε τεχνολογικό και σε επιχειρηματικό επίπεδο.
Διότι όταν οι δύο πλευρές - Γερμανοί και Κινέζοι - βρέθηκαν στο ίδιο τραπέζι και αποφάσισαν να μιλήσουν σαν ίσος προς ίσο, τότε τα πράγματα μπήκαν σε έναν δρόμο που έφερε μια απίστευτη ανάπτυξη και για τους δυο στην αγορά της Κίνας. Και νομίζουμε ότι αξίζει να παραθέσουμε μια πληροφορία εκείνης της εποχής: «…την αύξηση των πωλήσεων του BMW Group την τελευταία 7ετία: από τα 24.000 αυτοκίνητα το 2005, οι Γερμανοί κυριολεκτικά εκτοξεύθηκαν πέρυσι στις 235.586, κάτι που αντιστοιχεί σε άνοδο 968%» - και σημειώνουμε ότι μιλάμε για τα έτη 2005 έως 2011. Και ήδη την εποχή εκείνη η BMW έβλεπε την Κίνα να γίνεται η υπ’ αριθμόν ένα σε μέγεθος αγορά για τα μοντέλα της!
(Οι φωτογραφίες από τα εγκαίνια του εργοστασίου του Tiexi, είναι του Νίκου Λουπάκη)
Σημειώστε πως όταν αναφέρεται κανείς στην Κίνα των 1,43 δισεκατομμυρίων κατοίκων, οι αριθμοί αποκτούν άλλη διάσταση και ο ασιατικός γίγαντας εκείνη την εποχή σημείωνε μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 10,4%, και κατασκεύαζε 14,5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα ετησίως- περίπου το ένα τέταρτο της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων-, ενώ ήδη έχει φτάσει να κατασκευάζει πλέον 24 εκατομμύρια ΙΧ το χρόνο.
Η ίδια η σχετικά άγνωστη στη χώρα μας Shenyang έχει πληθυσμό 9,0 εκατομμύρια κατοίκους και είναι πρωτεύουσα της επαρχίας Liaoning (ΒΑ Κίνα, βορειότερα της Β. Κορέας). Σημειώστε επίσης ότι η Κίνα έχει 10 πόλεις με πάνω από 10 εκατομμύρια κατοίκους, 21 πόλεις με πάνω από 5 εκατομμύρια κατοίκους και 145 πόλεις με πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους. Ενώ το απόλυτο ρεκόρ το κατέχει η Σαγκάη με 24,5 εκατομμύρια!
Αξίζει επίσης να παραθέσουμε μια δήλωση (πάλι εκείνης της εποχής) του τότε πρέσβη της Γερμανίας, Michael Schaefer, στα εγκαίνια του εργοστασίου Tiexi που πραγματοποιήθηκαν παρουσία κυβερνητικών αξιωματούχων, του προέδρου της BMW και υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρίας: «Η Κίνα είναι ο σημαντικότερος εταίρος της Γερμανίας στην Ασία και η Γερμανία ο σημαντικότερος εταίρος της Κίνας στην Ευρώπη».
Εν τω μεταξύ, η Shenyang ετοιμάζεται επίσης εν όψει της παραγωγής της Neue Klasse. Το BMW Group κατασκευάζει επί του παρόντος πέντε εγκαταστάσεις συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης σε τρεις ηπείρους σε όλο τον κόσμο. Μία από αυτές βρίσκεται στην Shenyang, όπου, μετά από επένδυση 10 δισεκατομμυρίων RMB, θα παράγονται μπαταρίες υψηλής τάσης έκτης γενιάς. Το κτίριο της νέας αυτής μονάδας ολοκληρώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο και η εγκατάσταση του σχετικού εξοπλισμού βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Οι πρώτες μπαταρίες προ-παραγωγής αναμένονται στο τέλος της χρονιάς. Ταυτόχρονα, ξεκινούν οι ολοκληρωμένες δοκιμές και οι πιστοποιήσεις εγκαταστάσεων στο τοπικό κέντρο R&D.
Το παγκόσμιο λανσάρισμα της Neue Klasse αναμένεται το 2025, με την κατασκευή των πρώτων μοντέλων να ξεκινά την Κίνα το 2026. Σημειώστε ότι και τα τρία εργοστάσια της BBA σε Dadong, Tiexi και Lydia μπορούν ήδη να κατασκευάσουν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.