Τα 50 κλείνει φέτος η Lamborghini Miura SV, η πιο γρήγορη έκδοση ενός πραγματικού θρύλου της αυτοκίνησης, του οποίου το χαρακτηριστικό design να εξακολουθεί να γοητεύει, αποτελώντας σημείο αναφοράς της φημισμένης ιταλικής μάρκας.
Η Lamborghini Miura SV, η οποία ήταν η εξέλιξη του επιτυχημένου project P400, παρουσιάστηκε επίσημα τον Μάρτιο του 1971, στο περίπτερο της Carrozzeria Bertone, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Με την ίδια ευκαιρία, είχε κάνει την εμφάνισή της και η Countach LP 500, ως πρωτότυπο αυτοκίνητο (concept car) για μελλοντική παραγωγή. Με το γράμμα V στο λογότυπό της να παραπέμπει στο veloce (εξαιρετικά γρήγορη), η Lamborghini Miura SV σχεδιάστηκε για να συνοδεύσει την έκδοση S, αλλά, ως αποτέλεσμα της τεράστιας επιτυχίας της SV στην αγορά, τελικά κατέληξε να την αντικαταστήσει.
Η Miura SV, που είναι σήμερα το πιο περιζήτητο αυτοκίνητο παραγωγής της Lamborghini, θεωρείται η υψηλότερη έκφραση της έννοιας "supercar" της εποχής της και – φυσικά - η καλύτερη από όλες τις εκδόσεις του μοντέλου Miura που βγήκαν από το εργοστάσιο. Οι Giampaolo Dallara και Paolo Stanzani, επικεφαλής μηχανικοί της Lamborghini εκείνη την εποχή και δημιουργοί των Miura και Miura S, δήλωναν ότι η έκδοση SV βγήκε ωφελημένη από την εμπειρία που αποκτήθηκε κατά τα πρώτα πέντε χρόνια της παραγωγής Miura.
Ο κινητήρας της SV απέδιδε περισσότερη ισχύ, 385 HP στις 7850 σ.α.λ. ενώ επιπλέον ήταν και πιο εύστροφος, χάρη στη βελτιωμένη και διαφορετικά κατανεμημένη ροπή (40,7 kgm στις 5750 σ.α.λ.), αλλά χάρη και στις νέες ρυθμίσεις των τεσσάρων καρμπυρατέρ Weber, τύπου 40IDL3C. Ένα ξεχωριστό σύστημα λίπανσης μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων εισήχθη όταν το SV ήταν ήδη σε παραγωγή - μια τροποποίηση που, αν και όχι εξωτερικά ορατή, αποτελούσε μια εξαιρετικά σημαντική τεχνική βελτίωση.
Η Lamborghini Miura SV ήταν στην πραγματικότητα αρκετά διαφορετική από τις άλλες Miura (P 400 και P400 S), τόσο τεχνικά όσο και στιλιστικά. Ενώ διατηρούσε την ίδια γενική διάταξη των βασικών μηχανικών μερών της, με έναν 4-λιτρο, 12-κύλινδρο κινητήρα, εγκάρσια τοποθετημένο πίσω από τον οδηγό (στο κέντρο του οχήματος), η SV είχε ένα πιο σκληρό πλαίσιο, με ορισμένες “στρατηγικές” ενισχύσεις, ένα αναθεωρημένο σύστημα πίσω ανάρτησης με διαφορετικά σημεία έδρασης και διαφορετικούς βραχίονες, και σχεδόν 130 πλάτος mm. Είχε επίσης ελαστικά διαφορετικού μεγέθους εμπρός / πίσω, με τους πίσω τροχούς να αυξάνουν τη διάμετρό τους από 7 σε 9 ίντσες και να εφοδιάζονται με ελαστικά με πλάτος 255. Ο σχεδιασμός των ζαντών αναθεωρήθηκε επίσης, ώστε να γίνει πιο σπορ, και οι περισσότεροι πελάτες της SV την παράγγελναν με το εντυπωσιακό χρυσό φινίρισμα.
Αυτές οι τεχνικές τροποποιήσεις απαιτούσαν και μια αναθεώρηση του εξωτερικού της Miura SV, και αυτό το έργο πραγματοποιήθηκε από τον ίδιο Marcello Gandini που είχε επιβλέψει το αρχικό έργο. Οπτικά, η αναθεωρημένη SV χαρακτηρίστηκε από φαρδύτερα πίσω φτερά, τα διαφορετικά σχεδιασμένα πίσω φώτα και ένα μπροστινό καπό που χαρακτηρίζεται από μια νέα είσοδο αέρα για το ψυγείο.
Μία από τις πιο σημαντικές οπτικές αλλαγές στη Miura SV υπήρξε απουσία των περίφημων "βλεφαρίδων" γύρω από τους προβολείς, για την οποία δεν υπήρχε κάποιος τεχνικός λόγος. Ήταν απλά το ότι ο Ferruccio Lamborghini, που ήξερε πολύ καλά ότι η συναρμολόγηση και το τέλειο φινίρισμα των “βλεφαρίδων” ήταν μία πολύ περίπλοκη και χρονοβόρα δουλειά, ήθελε να μειώσει τον χρόνο παραγωγής της Miura. Ωστόσο, για τη δική του Miura SV ζήτησε να παραμείνουν οι “βλεφαρίδες” γύρω από τους προβολείς – και αυτή ήταν η μόνη SV που διατήρησε επίσημα αυτήν την προδιαγραφή.
Το μήκος της Miura SV έφτανε τα 4.360 mm, το πλάτος της τα 1.760 mm και το ύψος τα μόλις 1.060 mm ενώ το βάρος της ήταν σχεδόν 1.300 κιλά.
Το εσωτερικό της SV είχε καλύτερο και πιο μοντέρνο φινίρισμα από ό,τι οι προηγούμενες εκδόσεις της Miura, χάρη κυρίως στη μεγαλύτερη χρήση δέρματος και την παρουσία διαφόρων χρωμιωμένων λεπτομερειών.
Η επίσημη τελική ταχύτητα της Lamborghini Miura SV ήταν πάνω από 290 km/h και από στάση μπορούσε να καλύψει το χιλιόμετρο σε λιγότερο από 24 δευτερόλεπτα - επίδοση ρεκόρ για την εποχή εκείνη – ενώ για τα 0-100 km/h χρειαζόταν μόλις 5,5 δεύτερα.
Στις αρχές του 1973, μετά την παραγωγή 150 μονάδων, η Miura SV βγήκε εκτός παραγωγής, αν και δύο χρόνια αργότερα, το 1975, ένα τελικό δείγμα (που βρίσκεται τώρα στο MUDETEC, Μουσείο Lamborghini στη Sant'Agata Bolognese) κατασκευάστηκε για τον Walter Wolf.
Η απόσυρση της Miura SV από την παραγωγή σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής στην οποία κυριαρχούσαν οι ταχύτητες και οι κυματοειδείς γραμμές στα αμαξώματα, κατά την οποία μια μικρή ομάδα νεαρών, καθοδηγούμενη από ένα έμφυτο πάθος και ευλογημένη με μεγάλες τεχνικές δεξιότητες, κατάφερε να δημιουργήσει αυτό που πολλοί θεωρούν ότι υπήρξε - και παραμένει ακόμα - το πιο όμορφο αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ.