Δεν έχει στο ενεργητικό της μόνο το απόλυτο best seller στην Ευρώπη η Dacia, αλλά έχει καταφέρει να βάλει στην κυκλοφορία 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα, από το 2004, ενώ πέρυσι κατάφερε να σπάσει ένα ακόμα ρεκόρ, καθώς σημειώνοντας αύξηση στις πωλήσεις της κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2023 - με 676.340 «κομμάτια» - βρέθηκε με τα υψηλότερα μερίδια αγοράς που κατέκτησε ποτέ.
Όλα τα ρεκόρ, σε μερίδιο αγοράς, έσπασε φέτος Dacia η μας πληροφορεί με σχετική ανακοίνωση η εταιρία καθώς πέτυχε 3,9% στις πωλήσεις PC+LCV* για την Ευρώπη (αύξηση κατά 0,1% από το 2023) και 4,5% στις πωλήσεις PC* για την Ευρώπη (αύξηση κατά 0,1% από το 2023). Η μάρκα διατήρησε επίσης τη θέση της μεταξύ των 3 πρώτων στην Ευρώπη στις πωλήσεις λιανικής**, που είναι και η κύρια πελατειακή της βάση, με μερίδιο αγοράς 8,2%.
Και όπως διευκρινίζεται στην εν λόγω ανακοίνωση:
«Αυτές οι επιτυχίες οφείλονται κυρίως σε ένα σταθερό προϊοντικό πλάνο:
- Sandero: 309.392 πωλήσεις και αύξηση 14,5% από το 2023. Το best seller της ευρωπαϊκής αγοράς σε όλα τα κανάλια πώλησης και το best-seller μοντέλο λιανικής στην ευρωπαϊκή αγορά από 2017.
- Το Duster (2ης & 3ης γενιάς): 215.024 πωλήσεις και αύξηση 7,3% από το 2023. Το best-seller SUV στην αγορά των λιανικών πωλήσεων από το 2018 και το 2ο μοντέλο σε μονάδες λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη, πίσω από το Sandero.
- Το Jogger: 96.440 πωλήσεις και αύξηση 2,4% από το 2023. Διατηρεί την ηγετική του θέση στο non-SUV C segment, για την ευρωπαϊκή αγορά λιανικής».
Ρεκόρ μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη
Όπως ήδη αναφέραμε, το 2024 αποτελεί ένα ορόσημο στην ιστορία της Dacia, καθώς οι πωλήσεις της εταιρίας έχουν ξεπεράσει το συμβολικό όριο των 9 εκατομμυρίων οχημάτων, από το 2004. Και όχι μόνο αυτό, αλλά κατάφερε η ιδιαίτερη αυτή εταιρία να πουλήσει 676.340 οχήματα το 2024 – σημειώνοντας αύξηση κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2023. Οι επιτυχίες αυτές επιβεβαιώνουν την ορθότητα του positioning της μάρκας που έχει σαν βάση την βέλτιστη σχέση ποιότητας/τιμής.
Στην Ευρώπη η Dacia πέτυχε:
- 3,9% τιμή ρεκόρ για το μερίδιο αγοράς σε PC+LCV*, αύξηση 0,1% σε σχέση με το 2023. Η μάρκα ανέβηκε μία θέση στην κατάταξη, σε σύγκριση με το 2023, και τώρα βρίσκεται στο Ευρωπαϊκό Top 10*
- 4,5% τιμή ρεκόρ για το μερίδιο αγοράς σε PC*, αύξηση 0,1% σε σχέση με το 2023. Αυτό τοποθετεί τη μάρκα στην 9η θέση, μία θέση υψηλότερα από το 2023
Αυτά τα καλά αποτελέσματα προήλθαν από τις άριστες επιδόσεις σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες κατέγραψαν υψηλά όλων των εποχών σε ό,τι αφορά το μερίδιο αγοράς επιβατικών και πιο συγκεκριμένα: 4,2% στην Αυστρία (αύξηση 0,2% σε σχέση με το 2023), 5,2% στο Βέλγιο-Λουξεμβούργο (αύξηση 1% σε σχέση με το 2023), 2,5% στη Γερμανία (αύξηση 0,1% σε σχέση με το 2023), 6,2% στην Ιταλία (αύξηση 0,8% σε σχέση με το 2023) και 7,7% στην Πορτογαλία (αύξηση 0,3% σε σχέση με το 2023).
Και ένα δυναμικό πλάνο περαιτέρω ανάπτυξης προϊόντων και πωλήσεων
Το Sandero, με 309.392 πωλήσεις το 2024 (αύξηση 14,5% σε σχέση με το 2023), είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη σε όλα τα κανάλια, αλλά και το best seller στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής από το 2017. Το Sandero είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που πούλησε περισσότερα από 300.000 μονάδες σε ένα μόνο χρόνο.
Το Duster (2η & 3η γενιά) έχει διατηρήσει τη θέση του ως το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά της λιανικής από το 2018. Το Duster είναι επίσης το 2ο μοντέλο σε πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη. Με 215.024 πωλήσεις το 2024 (αύξηση 7,3% σε σχέση με το 2023) σε όλες τις χώρες έχουν πουληθεί πάνω από 2,5 εκατομμύρια Duster από την ημέρα της πρώτης κυκλοφορίας του, το 2010. Για το μοντέλο της νέας γενιάς, που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2024, υπολογίζεται ότι το 29% των πωλήσεών του θα είναι με υβριδικά κινητήρια σύνολα.
Όσον αφορά στο Jogger, οι πωλήσεις του το 2024 έφτασαν τις 96.440 μονάδες (αύξηση 2,4% σε σχέση με το 2023), διατηρώντας το μοντέλο σε ηγετική θέση του στο βάθρο των οχημάτων non SUV του segment C στην ευρωπαϊκή αγορά της λιανικής. Τα υβριδικά κινητήρια σύνολα αντιπροσώπευαν το 29% των πωλήσεών του.
Στα δυνατά σημεία της Dacia συγκαταλέγεται επίσης και η ικανότητά της να κερδίζει και να διατηρεί τους πελάτες της. Στο «Europe 5» ( Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία) 6 στους 10 πελάτες της Dacia δεν ήταν πελάτες του Renault Group στο παρελθόν (62,3%), ενώ 8 στους 10 πελάτες της Dacia αγοράζουν άλλο όχημα του Renault Group (81,1%).
Απόδειξη του δυναμισμού της γκάμας της Dacia, είναι ότι τα μοντέλα που λανσαρίστηκαν το 2024 επιλέγονται από το 78% των πελατών με το υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, με το αντίστοιχο ποσοστό να φτάνει στο 80% για το Duster.
Οι προοπτικές του 2025
Με το Bigster, η Dacia παραμένει πιστή στις αξίες της, προσφέροντας την καλύτερη σχέση αξίας-τιμής στην κατηγορία C-SUV. Για πρώτη φορά στην αγορά, το Bigster προσφέρει το σύνολο του εξοπλισμού που περιμένουν οι πελάτες από ένα μοντέλο της κατηγορίας C-SUV, πάντα σε τιμή Dacia (από 24.990€ ενδεικτική τιμή – στη Γαλλία), και με πίστη στο «best value for money» positioning της μάρκας.
Η Dacia θα επικεντρωθεί, επίσης, στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, προσφέροντας περισσότερα υβριδικά κινητήρια σύνολα, ενώ θα παραμείνει πιστή στη στρατηγική της να προσφέρει απλά και οικονομικά οχήματα.
Με τη συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid, η μάρκα θα συνεχίσει το 2025 να εκφράζει τα χαρακτηριστικά ενός στιβαρού και εκδρομικού αυτοκινήτου που μπορεί να κινηθεί και στις πιο ακραίες εδαφικές συνθήκες.
*PC+LCV, PC = ACEA Europe
**Αγορά Λιανικής επιβατικών = Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο