Καθώς βαδίζουμε προς μια αυτοκίνηση στην οποία τα οχήματα θα καθορίζονται από το λογισμικό που χρησιμοποιούν (Software Defined Vehicles), έννοιες όπως η συνδεσιμότητα και οι ενημερώσεις λογισμικού Over-The-Air (OTA) θα αποτελούν όχι απλά μέρος του λεξιλογίου μας, αλλά και στοιχείο της καθημερινότητάς μας.
Αφορμή για τη σημερινή μας αναφορά αποτελεί ο οδικός χάρτης που ανακοίνωσε τo Hyundai Motor Group – για την ακρίβεια το στρατηγικό σχέδιο για τη μετατροπή όλων των οχημάτων του σε οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό SDV (Software Defined Vehicles) έως το 2025. Χρονιά κατά την οποία εκτιμάται πως 20 εκατομμύρια πελάτες του κορεατικού γκρουπ θα έχουν εγγραφεί στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS). Ο στόχος ακούγεται αρκετά φιλόδοξος και τα χρονικά περιθώρια δείχνουν στενά όταν αναλογιστεί κανείς σε τι αντιστοιχεί κάτι τέτοιο.
Οι Κορεάτες λοιπόν θεωρούν ότι η συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία κινητικότητας και software του Hyundai Motor Group θα διασφαλίσει ότι όλα τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν ήδη αγοραστεί, διαθέτουν ενημερωμένο λογισμικό. Αυτό θα επιτρέψει την αναβάθμιση των λειτουργιών τους, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, της άνεσης, της συνδεσιμότητας και της οδηγικής απόδοσης, μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού.
Με βάση την πλατφόρμα Ηλεκτρικών Οχημάτων επόμενης γενιάς, τον ενσωματωμένο ελεγκτή και ένα εσωτερικά αναπτυγμένο λειτουργικό σύστημα οχημάτων (ccOS), έως το 2025 όλα τα οχήματα του Ομίλου θα είναι εξοπλισμένα για να λαμβάνουν ενημερώσεις ασύρματου λογισμικού Over-The-Air (OTA).
Οι πελάτες θα μπορούν να αναβαθμίσουν εξ αποστάσεως την απόδοση και τη λειτουργικότητα των οχημάτων τους οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή, χωρίς να χρειάζεται να τα μεταφέρουν σε κέντρο εξυπηρέτησης. Και καθώς το όχημα μπορεί να ενημερώνεται συνεχώς, η υπολειμματική του αξία θα ενισχυθεί επιπρόσθετα. Από το 2023 ο Όμιλος θα εισαγάγει αυτήν την υπηρεσία, αρχικά σε διάφορα μοντέλα οχημάτων σε περιοχές της παγκόσμιας αγοράς που μπορούν να λάβουν Υπηρεσίες Συνδεδεμένων Αυτοκινήτων (CCS).
Το Hyundai Motor Group εκτιμά πως μέχρι το 2025 περίπου 20 εκατομμύρια οχήματα θα ταξινομηθούν παγκοσμίως στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS) του Ομίλου. Τα συνδεδεμένα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τηλεπικοινωνιακά χαρακτηριστικά και δυνατότητες θα παρέχουν στους πελάτες εξατομικευμένες υπηρεσίες. Ο τεράστιος όγκος δεδομένων ο οποίος θα παράγεται από τα 20 εκατομμύρια οχήματα που θα εγγραφούν στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS) του Ομίλου παρέχει τη βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη εξατομικευμένων υπηρεσιών.
Ο Όμιλος σχεδιάζει να προσφέρει συνεχώς εξατομικευμένες υπηρεσίες που μπορούν να βελτιώσουν τις ατομικές απαιτήσεις των πελατών και να χειριστούν τα μεγάλα σε όγκο δεδομένα του οχήματος εξαιρετικά γρήγορα και με μεγάλη αξιοπιστία.
Επιπλέον, τα δεδομένα συνδεδεμένων αυτοκινήτων θα είναι διαθέσιμα και σε μελλοντικές λύσεις κινητικότητας του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Ειδικών Οχημάτων (Purpose Built Vehicles - PBV), Προηγμένων Μέσων Αερομετακινήσεων (AAM), robotaxis και ρομπότ. Με τη δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας δεδομένων, θα παρέχονται καινοτόμες υπηρεσίες μέσω της σύνδεσης και της επεξεργασίας των διαφόρων δεδομένων που παράγονται καθ΄ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου, καθώς και την προώθηση της δημιουργίας ενός ανοιχτού οικοσυστήματος σε συνεργασία με διάφορους κλάδους, όπως του εφοδιασμού και των διανομών.
Σημειώστε ότι για την αποτελεσματική συλλογή και επεξεργασία του μεγάλου όγκου πληροφοριών που θα παράγονται από τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, απαιτούνται ημιαγωγοί επεξεργασίας πληροφοριών υψηλής απόδοσης. Για αυτόν τον λόγο το μεγάλο κορεατικό Group εργάζεται μαζί με την NVIDIA που ηγείται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και συνεργάζονται για τη φόρτωση ενός βελτιστοποιημένου ccOS στο NVIDIA Drive®, έναν ημιαγωγό επεξεργασίας πληροφοριών υψηλής απόδοσης.
Η NVIDIA είναι μια εταιρεία με τεχνολογικά πλεονεκτήματα στην τεχνητή νοημοσύνη, τη μηχανική εκμάθηση, τη ανάπτυξη και την επεξεργασία γραφικών. Η υψηλής απόδοσης πλατφόρμα NVIDIA Drive® επιτρέπει την επεξεργασία υπολογιστικών δεδομένων μεγάλης κλίμακας με εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό. Ο Όμιλος υπέγραψε συμφωνία ανάπτυξης τεχνολογίας με την NVIDIA το 2015 και διεξάγει έρευνες για την εφαρμογή της τεχνολογίας συνδεδεμένων αυτοκινήτων σε οχήματα μαζικής παραγωγής.
Έως το 2030, ο Όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει 12,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε πόρους, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός νέου Παγκόσμιου Κέντρου Λογισμικού για την ενίσχυση των δυνατοτήτων του λογισμικού και την επιτάχυνση της ανάπτυξης οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό.
Πέραν αυτών, το 2025 ο Όμιλος θα παρουσιάσει νέα μοντέλα που θα έχουν ως βάση τις δύο νέες πλατφόρμες eM και eS. Αυτές οι νέες πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο του συστήματος ολοκληρωμένης μεταβλητής αρχιτεκτονικής (IMA) του HMG.
Η πλατφόρμα eM εξελίσσεται ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες και θα προσφέρει βελτίωση κατά 50% στην αυτονομία σε σύγκριση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα. Η πλατφόρμα eM εξελίσσεται για να υποστηρίζει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και πάνω, με δυνατότητες ενημέρωσης λογισμικού OTA.
Η πλατφόρμα eS θα αναπτυχθεί ως «skateboard» για ηλεκτρικά οχήματα και αποκλειστικά για PBV με πλήρως ευέλικτη δομή που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις B2B και θα παρέχει εξατομικευμένες λύσεις για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των παραδόσεων (delivery), του εφοδιασμού (logistics) και της χρήσης αυτοκινήτου.
Η Ολοκληρωμένη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική του Ομίλου θα διευκολύνει την τυποποίηση και την ένταξη σε ένα σπονδυλωτό σύστημα βασικών εξαρτημάτων των ηλεκτρικών οχημάτων. Με την τυποποίηση των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων για παράδειγμα, οι οποίοι επί του παρόντος διαφέρουν σε κάθε ηλεκτρικό όχημα, η Hyundai θα αποκτήσει την ευελιξία να χρησιμοποιεί κοινά στοιχεία σε κάθε όχημα, επεκτείνοντας έτσι αποτελεσματικά την γκάμα της.