Τίποτα δεν γίνεται χωρίς λόγο. Προφανώς και η Mercedes δεν επανέρχεται στην κατηγορία των μεσαίου μεγέθους σεντάν χωρίς να έχει υπόψη της κάποια ισχυρά δεδομένα που θα εξασφαλίσουν την επιτυχία του νέου της μοντέλου. Το πρώτο, λοιπόν, που μπορούμε να επισημάνουμε από τα όσα ακούσαμε και στη συνέχεια διαβάσαμε, στο πλαίσιο της διαδικτυακής παρουσίασης του νέου μοντέλου, ότι η βασική αγορά για τη νέα Mercedes C-Class, που θα παράγεται τόσο στην κλασική τετράθυρη (σεντάν) εκδοχή της όσο και στη στέισον (C-Class Wagon) βρίσκεται στην Ασία.
Ο λόγος φυσικά για την Κίνα που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά για το συγκεκριμένο μοντέλο της Mercedes. Ενώ αν θέλουμε να δείξουμε τι κατάφερε στη διαδρομή της η C-Class, από την εποχή που πρωτοπαρουσιάστηκε ως Mercedes 190, το 1982, μέχρι σήμερα θα πρέπει να αναφέρουμε τα 10,5 εκατομμύρια πωλήσεις που έχει στο ενεργητικό της Μιλάμε για μία διαδρομή σχεδόν 30 χρόνων, από τα οποία τα τελευταία επτά ήταν ιδιαίτερα αποδοτικά.
Η άνεση των χώρων
Το πόση έμφαση έχει δίνει η Mercedes Benz στην άνεση φαίνεται και από το γεγονός ότι εξελίσσοντας τη νέα C-Class είχε στόχο της τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου από το οποίο δεν θες να βγεις. Κάτι που έχει να κάνει και τα υλικά κατασκευής, και με το design, και με τον πλούσιο high-tech εξοπλισμό, και με την ηχομόνωση κλπ. Όλα αυτά δηλαδή που συντελούν στη δημιουργία της “Comfort Zone”.
Διαβάζοντας, τώρα, το σχετικό ενημερωτικό υλικό ανακαλύπτουμε ότι υπάρχει 22 mm επιπλέον χώρος για τους ώμους των επιβατών εμπρός και 15 mm πίσω, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 13 mm (στο wagon η αύξηση είναι 11 χιλιοστά), ενώ χάρη στην αύξηση κατά 35 mm του χώρου για τα γόνατα στο πίσω κάθισμα η άνεση τώρα είναι αισθητά αυξημένη, ιδιαιτέρως τα ταξίδια.
Αυτή η μικρή, αλλά ουσιώδης αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει εμμέσως πλην σαφώς να κάνει με την επίσης μικρή αλλά και πάλι ουσιαστική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, καθώς το καινούργιο μοντέλο στην τετράθυρη εκδοχή του είναι κατά 6,5 εκατοστά μεγαλύτερο από το απερχόμενο, διαθέτοντας επίσης και αυξημένο κατά 2,5 cm μεταξόνιο. Ενώ μεγαλύτερο κατά πέντε σχεδόν εκατοστά είναι και το στέισον μοντέλο σε σε σχέση πάντα με το μοντέλο που αντικαθίσταται.
Η άνεση της τεχνολογίας
Η νέα Mercedes C-Class επωφελείται από την πρόοδο της μεγαλύτερης αδελφής της, S-Class, δανειζόμενη από αυτήν αρκετά συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Aνάμεσά τους o ψηφιακός πίνακας οργάνων και το μεγάλο tablet που δεσπόζει στην κονσόλα, ενώ χάρη στην νέα εφαρμογή με τις φωνητικές εντολές του συστήματος MBUX της Mercedes, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη λειτουργία ακόμα και των οικιακών του συσκευών! Όλα αυτά οφείλονται στη δυνατότητα διασύνδεσης του αυτοκινήτου με το οικιακό δίκτυο και στη λειτουργία Smart Home
Η ψηφιοποίηση έχει επηρεάσει και τα φωτιστικά σώματα τα οποία τα έχουν τη δυνατότητα ελέγχου της φωτεινής δέσμης με 1,3 εκατομμύρια μικρο-καθρέφτες. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η ανάλυση φτάνει τα 2,6 εκατομμύρια pixels ανά όχημα. Το σύστημα digital light με λειτουργία προβολέα προσφέρεται ως επιπλέον προαιρετικός εξοπλισμός.
Το μηχανολογικό υπόβαθρο της νέας Mercedes C-Class
Προηγουμένως μιλήσαμε για αύξηση διαστάσεων που έφερε αύξηση των εσωτερικών χώρων. Σε πείσμα όμως της αύξησης αυτής, ο κύκλος στροφής της νέας Mercedes C-Class έχει μειωθεί κατά 40 ολόκληρα εκατοστά. Δεν υπάρχει, βέβαια, κάτι μαγικό πίσω από αυτό - υπάρχει τεχνολογία, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση φέρει το όνομα “rear axle steering”.
Έχουμε, δηλαδή, να κάνουμε δηλαδή με έναν πίσω άξονα που έχει τη δυνατότητα να στρίβει, οπότε οι πίσω τροχοί είναι κατευθυντήριοι. Στρίβουν λοιπόν και αυτοί, αλλά σε μικρότερο βαθμό από τους εμπρός, καθώς η γωνία τους μπορεί να μεταβληθεί κατά 2,5 μοίρες. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που εκτός του ότι αυξάνει την ευελιξία βελτιώνει σημαντικά και την ευστάθεια. Εξάλλου οι Γερμανοί, κατά την παρουσίαση του μοντέλου σημείωναν ότι στην περίπτωση της νέας C-Class “Modern Luxury meets Driving Dynamics”, μια δήλωση που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ότι η σύγχρονη πολυτέλεια συναντά τα προηγμένα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Η Mercedes C-Class στην εποχή του εξηλεκτρισμού
Όσοι βιάζονται να συμπεράνουν ότι έχουμε «τελειώσει» με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης πλανώνται πλάνην οικτράν: η Mercedes C-Class έρχεται να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι τέτοιους κινητήρες θα έχουμε στα αυτοκίνητά μας για αρκετά χρόνια ακόμα. Εξηλεκτρισμένους, ίσως, προκειμένου να καλύπτουν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων κατεβάζοντας αρκετά το CO2 και να μπορεί η εταιρεία να πιάνει τους απαιτούμενους στόχους εκπομπών.
Στην περίπτωση τώρα του νέου μοντέλου της Mercedes έχουμε πέντε τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες, 1,5 και 2,0 λίτρων, οι οποίοι προσφέρουν μία δυνατότητα επιλογής από ένα ευρύ φάσμα ισχύος πού κυμαίνεται από 170 έως 258 ίππους. Όλοι τους διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία, δηλαδή έναν ενσωματωμένο σε αυτούς μικρό ηλεκτροκινητήρα που παίζει το ρόλο της μίζας, της γεννήτριας και προσφέρει εν κινήσει μία υποβοήθηση 20 επιπλέον ίππων.
Αντίστοιχα με την ισχύ, διαμορφώνονται και οι επιδόσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε 8,62’’ για την C-180 και σε μόλις 6,0’’ για την C-300.
Σημειώνουμε ότι ίδια ηλεκτρική υποβοήθηση (20 hp) διαθέτουν και οι δύο δίλιτροι diesel, που αποδίδουν 200 και 265 ίππους.
Ωστόσο ο εξηλεκτρισμός δεν σταματάει εδώ - έχει και συνέχεια, καθώς η γκάμα της νέας Mercedes C-Class θα πλαισιωθεί και από μία plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτροκινητήρα 95 kW (129 hp) που υπόσχεται την εντυπωσιακή αυτονομία των 100 χιλιομέτρων. Πρόκειται για ότι μεγαλύτερο έχουμε συναντήσει σε αντίστοιχες προτάσεις και οφείλεται σε μία μπαταρία υψηλής τάσης 25,4 kWh, τέταρτης γενιάς, που έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Μercedes-Βenz.