Με τον μετασχηματισμό της από Premium σε Luxury μάρκα να βρίσκεται σε εξέλιξη, η Μercedes-benz παρουσιάζει στην Ελλάδα δύο ακόμα νέα μοντέλα: από τη μία υποδεχόμαστε τον ορισμό της λιμουζίνας, στην ολοκαίνουργια της εκδοχή, τη φοβερή και τρομερή Mercedes Ε-Class και από την άλλη το νέο ηλεκτρικό SUV επιδόσεων, τη Mercedes EQE SUV. Με αυτό τον τρόπο η γερμανική εταιρεία παρατάσσει στη χώρα μας μια πολύ «φρέσκια» και δεόντως πράσινη γκάμα…
Να είναι άραγε η φοβερή οθόνη υψηλής ανάλυσης “MBUX Superscreen” που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος ή και ολόκληρο το ταμπλό, αυτό που κάνει τη διαφορά στον τομέα της τεχνολογίας ή το dolby atmos, που υπόσχεται ακρόαση «ανώτερου» επιπέδου; Ή μήπως κάνει τη διαφορά η selfie κάμερα στον πίνακα οργάνων της Mercedes E-Class που θα επιτρέπει στον ιδιοκτήτη/χρήστη του νέου μοντέλου (που όπως αντιλαμβάνεστε έχει πολλές πιθανότητες να μην είναι κάποιος τυχαίος εργαζόμενος, αλλά στέλεχος μιας εταιρίας ή και ιδιοκτήτης της) να συμμετέχει στις τηλεδιασκέψεις εύκολα και γρήγορα, παρκάροντας το αυτοκίνητό του στην πρώτη διαθέσιμη θέση στάθμευσης όταν βρίσκεται σε κάποια εξωτερική δουλειά ή όταν ταξιδεύει.
Ή μήπως, ακόμα, είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) εκείνο που προάγει τεχνολογικά – και όχι μόνον – την εντελώς νέα E-Class; Γιατί αυτή η Mercedes-Benz έχει την ικανότητα να μαθαίνει ποια συστήματα άνεσης χρησιμοποιούν επανειλημμένα οι επιβάτες της και δεδομένων των ίδιων συνθηκών, μπορεί να αυτοματοποιήσει αυτές λειτουργίες δημιουργώντας τις λεγόμενες «ρουτίνες» που φέρνουν στα μέτρα οδηγού και επιβατών το αυτοκίνητο χωρίς αυτή να κάνουν κάποια ενέργεια!
Και αν αυτά αφορούν θα έλεγε κανείς τον τομέα περισσότερο της άνεσης και λιγότερο της ουσίας, της οδήγησης, της ασφάλειας, των δυναμικών χαρακτηριστικών, τότε πώς να σχολιάσει κανείς την τετραδιεύθυνση της τετρακίνητης Mercedes EQE SUV που χάρη σε αυτήν, χάρη δηλαδή στη δυνατότητα που έχουν οι πίσω τροχοί να στρίβουν είτε προς την πλευρά που στρίβουν οι εμπρός τροχοί είτε προς την αντίθετη, βρίσκεται όχι μόνο ωφελείται στον τομέα της ευστάθειας, αλλά και να είναι ευέλικτη όσο μια A-Class, αφού διαθέτει τον ίδιο κύκλο στροφής!
Και είναι αυτό το αυτοκίνητο που στο χώρο της παρουσίασης στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, στις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας της Mercedes στην Ελλάδα, Star Automotive, το είδαμε στην κορυφαία από την άποψη των επιδόσεων έκδοσή του, Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV, με χαρακτηριστικά σπορ/επιθετική εμφάνιση που προϊδεάζει θα έλεγε κανείς για την ισχύ των 505 kW/687 hp, η οποία προσφέρει την καταιγιστική επιτάχυνση των 0-100 km/h σε μόλις 3,5’’, αλλά και την τελική ταχύτητα των 240 km/h, ενώ η αυτονομία που υπόσχεται η μπαταρία των 90 kWh φτάνει τα 488 χλμ. επιτρέποντας ταξίδια δίχως άγχος. Αυτή η κορυφαίων επιδόσεων πλήρως ηλεκτρική Mercedes συνοδεύεται από την ελαφρώς μικρότερης ισχύος (350 kW/476 hp) Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV, ενώ «χαμηλότερα» συναντά κανείς τις «απλές» Mercedes-Benz EQE SUV – αν μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τον όρο «απλή» για μία Mercedes τέτοιου μεγέθους και επιπέδου τιμής. Σημειώστε ότι ο τιμοκατάλογος για τα AMG μοντέλα ξεκινά από τα 132.480 ευρώ, ενώ για τις υπόλοιπες EQE SUV (που αξίζει να σημειωθεί, προσφέρουν αυτονομία έως 590 χιλιόμετρα) τιμή εκκίνησης είναι τα 94.980 ευρώ.
Από τη μεριά της η νέα Mercedes-Benz E-Class, η διαχρονική λιμουζίνα των σχεδόν πέντε μέτρων με τις ιδανικές αναλογίες στη σύγχρονη εκδοχή της (ΜxΠxΥ: 4949x1880x1468 mm) παραθέτει μια «εξηλεκτρισμένη» γκάμα, με τις μισές εκδόσεις της να είναι plug in hybrid και να προσφέρουν δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους για 95-115 χιλιόμετρα συνδυασμένες με κορυφαίες επιδόσεις (E 400 e 4MATIC / 252 hp: 0-100 Km/h σε 5,3’’, τελική ταχύτητα 250 km/h) και οι υπόλοιπες ήπια υβριδικές εκδόσεις (βενζίνης και ντίζελ, 197-204 hp) να κατεβάζουν την κατανάλωση σε εξαιρετικά χαμηλά για την κατηγορία επίπεδα (E 220 d: 5,5-4,8 λίτρα/100 χλμ.). Οι τιμές ξεκινούν από τα 65.100 ευρώ για τις ήπια υβριδικές εκδόσεις και από τα 84.850 ευρώ για τις plug in hybrid.