Η Ferrari άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα το 1947 και δεν άργησε να καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς στον τομέα των επιδόσεων και της καινοτομίας στο αυτοκίνητο. Έχοντας μια μεγάλη λίστα με επιτυχίες από την εμπλοκή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο ενεργητικό της, αλλά και μία από τις πιο επιτυχημένες ομάδες στην ιστορία της Formula 1, η Ferrari έχει διαχρονικά αξιοποιήσει την τεχνογνωσία των αγώνων αυτοκινήτου προκειμένου να δημιουργήσει μερικά από τα πιο όμορφα, γρήγορα και «ικανά» σπορ αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν ποτέ στους δρόμους.
Δεν είναι λοιπόν παράξενο που μια τέτοια εταιρία «τροφοδοτεί» έναν ακόμα μεγάλο «διαγωνισμό ομορφιάς» (Concours of Elegance) ιστορικών αυτοκινήτων.
Η παλαιότερη Ferrari που θα εκτεθεί στο Main Concours είναι μια σπάνια Ferrari 166 Inter του 1950. Το “166” στην ονομασία του μοντέλου παραπέμπει στην χωρητικότητα (κυβισμό) ενός κυλίνδρου σε κυβικά εκατοστά, κάτι που σημαίνει ότι καθώς ο κινητήρας είναι 12-κύλινδρος, ο κυβισμός του φτάνει τα 1.992 κ.εκ. Ο κινητήρας, ο οποίος σχεδιάστηκε από τον Gioacchino Colombo, διαθέτει διπλό διανομέα, σύστημα ανάφλεξης με πηνίο, μονό καρμπυρατέρ διπλού τσοκ, και αποδίδει 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ένα από τα τρία Stabilimenti Farina cabriolet 166 που παρήχθησαν και ήταν επίσης το πρωτότυπο αυτοκίνητο του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1950.
Μεταξύ των αυτοκινήτων που εκτίθενται βρίσκεται επίσης μια εκπληκτική Ferrari 250 GT Europa του 1954 - η μόνη δεξιοτίμονη από τα 30 που κατασκευάστηκαν συνολικά. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αγοράστηκε το 1971 από τον σημερινό ιδιοκτήτη του και έχει υποστεί τις απαραίτητες επισκευές, ενώ πραγματοποιήθηκαν και οι αναγκαίες εργασίες αποκατάστασης/αναπαλαίωσης.
Μετά την Europa ακολουθεί μια μεταγενέστερη Ferrari 250 GT Coupé του 1960 με αμάξωμα κατασκευασμένο από τον Pininfarina. Το μοντέλο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1958. Σημειώστε ότι αυτή ήταν η έκδοση της 250 που έφερε τη Ferrari ένα βήμα πιο κοντά σε μια πραγματική σειρά παραγωγής, με 353 κομμάτια να κατασκευάζονται μέχρι να σταματήσει να παράγεται το μοντέλο. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένα από τα αριστουργήματα της Ferrari, ο 3,0 λίτρων κινητήρας Colombo V12, που αποδίδει 240 ίππους στις 7.000 σ.α.λ.
Μία από τις πιο διάσημες Ferrari που κατασκευάστηκαν ποτέ, η 250 GT Berlinetta SWB, έρχεται να ολοκληρώσει τη γκάμα της σειράς “250”. H Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, η οποία σχεδιάστηκε από την Pininfarina και κατασκευάστηκε από τον Scaglietti, υπήρξε η αποθέωση της λογικής του «Η φόρμα ακολουθεί τη λειτουργία» - και έγινε το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο δρόμου. Από τις 90 SWB που κατασκευάστηκαν μόνο 11 είχαν δεξί τιμόνι, γεγονός που καθιστά το συγκεκριμένο «Verde Tevere» του 1962 αυτοκίνητο εξαιρετικά σπάνιο.
Ακολουθεί η Ferrari 275 GTB του 1965 είναι ένα εξαιρετικά πρωτότυπο αυτοκίνητο, με ενδιαφέρουσα «προσωπική» ιστορία, καθώς αγοράστηκε καινούργιο από τον δημοφιλή Γάλλο ηθοποιό Ζαν Πωλ Μπελμποντό το 1965. Επίσης στην έκθεση θα κάνει την εμφάνισή της μια Ferrari 275 GTB/4 του 1967 – μία από τις έξι μόνο μαύρες εργοστασιακές 275 GTB/4 που κατασκευάστηκαν ποτέ. Το GTB/4, λανσαρίστηκε το 1966 και πρόσθεσε έναν δεύτερο εκκεντροφόρο σε κάθε σειρά κυλίνδρων, καθιστώντας τη 275 GTB/4 το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της Ferrari με διπλούς εκκεντροφόρους.
Αυτό παρείχε στον ήδη ισχυρό V12 κινητήρα επιπλέον 20 ίππους. Η Ferrari 275 GTB/4 κατασκευάστηκε σε 330 μόνο κομμάτια, με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να βρίσκεται αποθηκευμένο από το 1976 έως το 2014, οπότε ο νέος ιδιοκτήτης ξεκίνησε την αποκατάστασή του, στη Βόρεια Αμερική.
Η έκτη και τελευταία Ferrari της «Main Concours» είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο. Πρόκειται για μία Ferrari F40 του 1991, η οποία είχε παραδοθεί καινούρια στον Sir Stirling Moss. Από τότε το αυτοκίνητο είχε δύο επιπλέον ιδιοκτήτες και δεν έφυγε ποτέ από το Ηνωμένο Βασίλειο. Όταν λανσαρίστηκε, η Ferrari F40 ήταν το ισχυρότερο, ταχύτερο και ακριβότερο μοντέλο της Ferrari, κερδίζοντας μια θέση στη «λέσχη» των 300 km/h, χάρη στο χαμηλό της βάρος και τον ισχυρό 2,9 λίτρων V8 κινητήρα με διπλό τούρμπο.