Η Fiat επιστρέφει δυναμικά στο B-segment με το εντελώς νέο FIAT 600 που έχοντας μήκος 4,17 m υπόσχεται καθημερινή ευελιξία συνδυασμένη με άφθονους χώρους για επιβάτες – και το ενδιαφέρον είναι αυτό το νέο μοντέλο προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό (FIAT 600e) και ως υβριδικό (FIAT 600 Hybrid) καλύπτοντας, πέρα από τις απαιτήσεις της ενεργειακής μετάβασης και τις ανάγκες των οδηγών εκείνων που ακόμα δεν διευκολύνονται από την υπάρχουσα υποδομή φόρτισης και θέλουν να νιώθουν τη σιγουριά του ανεφοδιασμού στο βενζινάδικο.
Δύο λοιπόν μοντέλα, το αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 600e και το ήπια υβριδικό 600 Hybrid συνθέτουν την πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα του μοντέλου που σηματοδοτεί την της FIAT στο B-Segment. Το νέο 600 έρχεται με την υπόσχεση να προσφέρει περισσότερο χώρο, μεγαλύτερη αυτονομία, ευχάριστη αίσθηση, ασφάλεια και ευκολία στην οδήγηση. Και είναι το νέο μοντέλο άμεσα αναγνωρίσιμο ως το μεγαλύτερο «αδερφάκι» του 500e, αποτελώντας μια εξέλιξη του γνήσια ιταλικού DNA, με προφανώς μεγαλύτερες διαστάσεις και πέντε πόρτες για υψηλή πρακτικότητα.
Οι σχεδιαστικοί δεσμοί του νέου 600 με το 500e υπάρχουν και στην καμπίνα που έχει χώρο όχι μόνο για πέντε ενήλικους επιβάτες, αλλά και 15 λίτρα αποθηκευτικών χώρων για μικροπράγματα – προσφέρει δε εύκολη επιβίβαση και αποβίβαση (χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών), υψηλή εξατομίκευση και κορυφαία τεχνολογία για την άνεση, την ασφάλεια και την ψυχαγωγία. Σημειώστε δε ότι ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και – προαιρετικά - περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού το οποίο επιπλέον διαθέτει και λειτουργία μασάζ.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” μαζί με την οθόνη αφής 10,25” του συστήματος infotainment σηματοδοτεί την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας από το νέο FIAT 600, στο πλαίσιο της οποίας προσφέρονται και υπηρεσίες Connected services. Εστιασμένο κυρίως στην ασφάλεια, το Connect ONE μπορεί να εκτελεί κλήσεις ανάγκης και εξυπηρέτησης, καθώς και να δίνει χρήσιμα στοιχεία για την κατάσταση του αυτοκινήτου σε μηνιαία βάση. Ενώ το Connect PLUS είναι σχεδιασμένο για να κάνει τη χρήση πιο άνετη, περιλαμβάνοντας υπηρεσίες πλοήγησης, απομακρυσμένο έλεγχο μέσω της εφαρμογής FIAT app και πολλές ακόμα δυνατότητες.
Δύο συστήματα κίνησης για το FIAT 600
Το νέο 600e χρησιμοποιεί το πλέον εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του ομίλου Stellantis, που είναι και «μαζεμένο» σε διαστάσεις (compact) και αποδοτικό. Η συστοιχία των μπαταριών έχει χωρητικότητα 54 kWh και συνεργάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 156 PS, εξασφαλίζοντας αυτονομία πάνω από 400 km κατά WLTP σε μικτές συνθήκες και πάνω από 600 km σε καθαρά αστικό περιβάλλον.
Η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως 100 kW - κάτι που σημαίνει ότι η μπαταρία φτάνει στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Για φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) το FIAT 600e διαθέτει on board φορτιστή 11 kW με τη βοήθεια του οποίου μια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε κάτω από έξι ώρες. Σβέλτο και οικονομικό, το 600e ολοκληρώνει τη διαδικασία της επιτάχυνσης 0-50 km/h σε 4,4” και τα 0-100 km/h σε 9”.
Θέλοντας, τώρα, να εξασφαλίσει σε όλους τη δυνατότητα να επιλέξουν το σύστημα κίνησης που ταιριάζει τέλεια στις ανάγκες τους, η FIAT μέσα στο 2024 θα διαθέσει και την υβριδική έκδοση του μοντέλου.
Ο όρος Hybrid στο 600 υποδηλώνει ένα έξυπνο και αποτελεσματικό σύστημα κίνησης που αποδίδει 100 PS και προσφέρει αξιοσημείωτη μείωση της κατανάλωσς, εκπέμποντας μόνο 110 έως 114* g CO2/km (αναμένεται η τελική έγκριση).
Το 600 Hybrid προσφέρει και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, αυτόματα και σε διάφορες φάσεις της κίνησης του αυτοκινήτου – χωρίς παρέμβαση του οδηγού, τόσο στο καθαρά αστικό πεδίο με ταχύτητα έως 30 km/h όσο και στον πιο ανοιχτό δρόμο όταν οι απαιτήσεις ισχύος είναι χαμηλές.
Το σύστημα αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης θερμοδυναμικού κύκλου Miller με χωρητικότητα 1,2 λίτρων, ισχύ 100 PS, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και διπλού συμπλέκτη. Το τελευταίο φιλοξενεί τον ηλεκτρικό κινητήρα -αρχιτεκτονική “P2”- των 21 kW (28,6 PS), το inverter και την κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος μετάδοσης.
Το νέο FIAT 600 Hybrid ολοκληρώνει την διαδικασία 0-100 km/h σε σχεδόν 11” (τιμή προς τελική έγκριση) και η ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές βελτιώνει τα χαρακτηριστικά απόδοσης και δίνει ζωντανή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.
Σημειώστε ότι το 600 Hybrid ξεκινάει 100% ηλεκτρικά (e-launch) περιορίζοντας ουσιαστικά την κατανάλωση, διαθέτει λειτουργία e-creeping με την οποία κινείται προς τα εμπρός χωρίς ο οδηγός να αγγίζει το γκάζι (e-queueing), ενώ πλήρως ηλεκτρικό μπορεί να είναι και το παρκάρισμα (e-parking).