Όταν έχεις μία συνεχή παρουσία 33 ετών στην αγορά με 16 εκατομμύρια πωλήσεις, όταν έχεις κατακτήσει δύο φορές τον τίτλο του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς (1991 και 2006) και μία φορά τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα (2014), τότε ναι, είσαι best seller! Και αυτό ακριβώς είναι το Renault Clio που υποδεχόμαστε σήμερα στη νέα του βελτιωμένη μορφή.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Renault Clio αποτελεί μία από τις πιο ισχυρές παρουσίες στο χώρο των λεγόμενων σουπερμίνι, των αυτοκινήτων εκείνων που είναι τόσο ευέλικτα όσο χρειάζεται για να σου επιτρέπουν να κυκλοφορείς με άνεση σε αστικό περιβάλλον και τόσο μεγάλα όσο απαιτείται για να σου προσφέρουν τη δυνατότητα ενός άνετου ταξιδιού. Και κατάφερε το Renault Clio να αποκτήσει μια κορυφαία θέση σε αυτήν την κατηγορία πολύ σύντομα, λίγο μετά την παρουσίαση της πρώτης του γενιάς, το 1990.
Nouvelle Vague
Τώρα, έχοντας ήδη διαγράψει μια μεγάλη πορεία με πέντε γενιές μοντέλων, το Clio επανεφευρίσκει τον εαυτό του, αποτελώντας τον εκφραστή του «νέου κύματος» της Renault - ή αν θέλετε της “Nouvelle Vague” της γαλλικής εταιρίας. Και είναι προφανές στον εξωτερικό παρατηρητή ότι το στυλ του νέου Clio είναι ακόμα πιο σύγχρονο, πιο ενδιαφέρον και, τελικά, πιο όμορφο, ενώ το κομψό εσωτερικό του εγκαινιάζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Ενώ οι νέες ταπετσαρίες και τα νέα υλικά βιολογικής προέλευσης, δεν το καθιστούν μόνο πιο σύγχρονο, αλλά αναβαθμίζουν και την αίσθηση της ποιότητας που εισπράττουν οι επιβαίνοντες.
Οι αισθητικές αλλαγές φαίνονται εύκολα στις φωτογραφίες, με τα νέα λεπτά full-LED φωτιστικά σώματα, που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων και τα νέα LED φώτα ημέρας που παραπέμπουν, εκτός των άλλων, στην τεχνολογική αναβάθμιση του δημοφιλούς σουπερμίνι. Ενώ η νέα κυψελωτή μάσκα, τα νέα πίσω φωτιστικά και οι νέοι προφυλακτήρες ολοκληρώνουν μια νέα οπτική ταυτότητα.
Οι διαστάσεις του νέου Renault Clio παραμένουν στο πλαίσιο που γνωρίζαμε μέχρι τώρα με το μήκος να ξεπερνά οριακά τα τέσσερα μέτρα (4.053 mm), το πλάτος να φτάνει τα 1.798 mm και το ύψος τα 1.439 mm, επιτρέποντας στο γαλλικό σουπερμίνι να προσφέρει άφθονους χώρους για επιβάτες και ένα ευμέγεθες πορτμπαγκάζ 391 λίτρων.
Υψηλή τεχνολογία
Στο εσωτερικό του νέου μοντέλου οδηγός και επιβάτες βρίσκονται αντιμέτωποι με την έφοδο της υψηλής τεχνολογίας – με όλες τις εκδόσεις του νέου Renault Clio να διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων, με οθόνη 7 ή 10 ιντσών – με τη δεύτερη να έχει τη δυνατότητα προβολής των χαρτών της πλοήγησης και προσαρμόζει την εμφάνισή της στο επιλεγμένο - μέσω του συστήματος MULTI-SENSE - πρόγραμμα λειτουργίας.
Ενώ το σύστημα Renault Easy Link διατίθεται πλέον σε δύο εκδόσεις με οθόνη (αφής αυτή τη φορά) 7,0’’ ή 9,3’’ - με τη μεγαλύτερη οθόνη να συνδυάζεται με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης - και παρέχει πρόσβαση σε μία ευρεία γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένης της πλοήγησης, της προληπτικής συντήρησης, και του infotainment. Δίνεται δε η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης κινητού τηλεφώνου μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Και αν θέλει κανείς να δείξει τι «κρύβεται» πίσω από τις προαναφερθείσες οθόνες και τις άλλε ψηφιακές ευκολίες που προσφέρει το νέο Clio, αρκεί να ρίξει μια ματιά στη μακρά λίστα με τα 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) – εγγύηση για ασφαλέστερες και άνετες μετακινήσεις. Τα εν λόγω ADAS μπορούν να ομαδοποιηθούν αυτά σε τρείς ενότητες: α) Οδήγηση, β) Παρκάρισμα και γ) Ασφάλεια.
Στα βασικά περιλαμβάνονται η ενεργή υποβοήθηση οδήγησης (Active Driver Assist), η κάμερα ορατότητας 360°, και το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αισθητήρες αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών. Αυτό το ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, κατατάσσει το νέο Clio μεταξύ των ασφαλέστερων αυτοκινήτων στην κατηγορία του.
Υβριδικό, υγραέριο και diesel
Περνώντας στον τομέα των συστημάτων κίνησης Renault μας βεβαιώνει – και όχι άδικα - ότι το νέο Renault Clio πλαισιώνεται από την πιο πλήρη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία των σουπερμίνι, η οποία περιλαμβάνει full hybrid σύστημα κίνησης E-Tech 145 ίππων - αιχμή της τεχνολογίας – αλλά και χρηστικότατες επιλογές και βενζίνης, και diesel και διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα απόδοσης και απαιτήσεων, ώστε ο κάθε οδηγός να μπορεί να επιλέξει ανάλογα τις ανάγκες του.
Στην περίπτωση του E-Tech full hybrid 145 συστήματος: πιο διασκεδαστικό και με χαμηλότερη κατανάλωση έχουμε δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν κινητήρα 36 kW και μια μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης, ισχύος 18 kW) να τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 1,2 kWh και να συνδυάζονται με έναν 4κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης 69 kW (94 hp) 1,6 λίτρου και με ένα «έξυπνο», πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.
Θυμίζουμε ότι η Renault ξεκίνησε να τοποθετεί στα μοντέλα της – συμπεριλαμβανομένου και του Clio – τον κινητήρα τεχνολογίας E-Tech full hybrid από το 2020. Η full hybrid τεχνολογία E-Tech περιλαμβάνει περισσότερες από 150 πατέντες, καθώς και τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει η Renault από τη Formula 1 – ειδικά στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας. Η σειριακή-παράλληλη αρχιτεκτονική του, επιτρέπει στο Clio να ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα του και να καλύπτει με τη βοήθεια του έως και το 80% των αποστάσεων σε αστικό περιβάλλον – κάτι που οδηγεί σε εντυπωσιακή μείωση της κατανάλωσης, έως και κατά 40%, σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Το νέο Clio διατίθεται επίσης και με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 999 κ.εκ. TCe 100 LPG, που διαθέτοντας εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης – εγγύηση σωστής λειτουργίας και αξιοπιστίας – έχει τη δυνατότητα να κάψει και βενζίνη και LPG, προσφέροντας σημαντικότατη μείωση του κόστους κίνησης. Το εν λόγω σύστημα διπλού καυσίμου βελτιώνει την απόδοση και περιορίζει τις εκπομπές του CO2 (8% λιγότερο CO2 από έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης), προσφέρει δε παράλληλα και ασυναγώνιστη αυτονομία: με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα, το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει περισσότερα από 1.200 km συνολικά.
Τέλος, επειδή οι diesel είχαν, έχουν και θα έχουν λόγο ύπαρξης – και για πολλά χρόνια ακόμα δικαίωμα κυκλοφορίας – η Renault διαθέτει το νέο Clio και στην έκδοση Blue dCi 100, η οποία προσφέρει και υψηλές επιδόσεις, και χαμηλή κατανάλωση. Ο 100 ίππων diesel κινητήρας αποδίδει ροπή 260 Nm, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είναι δε ιδανικός για εταιρικούς στόλους, για σκληρή χρήση, αλλά και για όσους καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις κάθε χρόνο. Είναι δε το νέο Clio Blue dCi ιδιαίτερα αποδοτικό – πραγματικά ασυναγώνιστο - σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Το νέο Renault Clio είναι τώρα ετοιμοπαράδοτο και με δέσμευση τιμής (από €20.570). Η Renault μάλιστα μας καλεί να το αποκτήσουμε με χρηματοδότηση, από 158 € το μήνα, με όφελος έως 3.000 ευρώ. Το νέο μοντέλο υποστηρίζεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, δωρεάν ασφάλιση για 6 μήνες και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια.
Δείτε περισσότερα για το νέο Renault Clio κάνοντας κλικ εδώ
Διαβάστε το έντυπο με αναλυτικές πληροφορίες κάνοντας κλικ εδώ
Δείτε και συγκρίνετε χαρακτηριστικά και εξοπλισμό κάνοντας κλικ εδώ
Δείτε τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ