Σχεδόν… Air Force. Χαμηλές πτήσεις υπόσχεται το πλήρως ηλεκτρικό υπερ-αυτοκίνητο Nissan Hyper Force Concept που η ιαπωνική εταιρία παρουσιάζει στο Japan Mobility Show, τη μεγάλη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου που άνοιξε χθες τις πύλες της στο Τόκιο.
Μεγάλη στιγμή για τη Nissan η χθεσινή αποκάλυψη του Nissan Hyper Force Concept, του άκρως εντυπωσιακού πρωτότυπου που είναι και τελευταίο μέλος της καινοτόμου σειράς των πέντε concept οχημάτων με το λογότυπο «hyper». Με ένα πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο (concept car) να αποκαλύπτεται κάθε εβδομάδα από τις 3 Οκτωβρίου έως και σήμερα, η Nissan μας έδειξε πώς αντιλαμβάνεται τις απαντήσεις της κινητικότητας σε ένα ευρύ φάσμα μελλοντικών αναγκών και τρόπων ζωής.
Το Nissan Hyper Force σχεδιάστηκε με γνώμονα τα θέλω των οπαδών του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όλων όσοι λατρεύουν την απαιτητική οδήγηση σε πίστα, αλλά ταυτόχρονα έχουν και τις προσωπικές τους ανησυχίες σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντας και την κλιματική αλλαγή. Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων, αναμφίβολα ένα supercar που φιλοδοξεί να προσφέρει την απόλυτη – και ταυτοχρόνως… «αθόρυβη» - οδηγική απόλαυση, ενώ παράλληλα προσφέρει υψηλή περιβαλλοντική απόδοση και άνεση στην καθημερινή χρήση – σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα μας λέει η Nissan.
Βάση του Nissan Hyper Force Concept αποτελεί ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης υψηλής απόδοσης, με μπαταρία στερεάς κατάστασης (solid state), το οποίο μπορεί όχι απλά να σπάσει το φράγμα των 1.000 ίππων, αλλά να αποδώσει ισχύ έως και 1.000 kW (περίπου 1.360 ίπποι)!. Η εξαιρετική αεροδυναμική, η προηγμένη τεχνολογία ελέγχου και μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς “e-4ORCE” της Nissan και το ελαφρύ αμάξωμα, το οποίο είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής ανθρακονήματα, υπόσχονται άριστη κατευθυντικότητα και εξαιρετική οδική συμπεριφορά στην πίστα, αλλά και σε δημόσιους δρόμους με στροφές.
Το εντυπωσιακό αμάξωμα επιτυγχάνει υψηλή αεροδυναμική απόδοση, πίσω από την οποία βρίσκεται και η αγωνιστική ομάδα NISMO. Η αεροδυναμική δομή δύο επιπέδων κάτω από το μπροστινό καπό παρέχει τόσο ισχυρή πρόσφυση, όσο και υψηλή ψύξη. Από την άλλη, η πίσω αεροτομή διπλού επιπέδου ελέγχει βέλτιστα τη ροή του αέρα. Τα μπροστινά πτερύγια και τα δύο άκρα του πίσω πτερυγίου λειτουργούν αρμονικά από αεροδυναμικής απόψεως, ενώ ένας αναπτυγμένος plasma actuator ελέγχει την αποκόλληση του αέρα για να μεγιστοποιήσει το κράτημα και να ελαχιστοποιήσει την ανύψωση του εσωτερικού τροχού, λόγω της δύναμης της αδράνειας, στις στροφές. Οι ζάντες έχουν ιδιαίτερα χαμηλό βάρος, καθώς είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα, ενώ χάρη στην ιδιαίτερη σχεδίασή τους και στη βελτίωση της αεροδυναμικής και στην ψύξη των φρένων.
Το concept διαθέτει δύο modes οδήγησης, το "R" (αγώνων) και το "GT" (grand touring). Το γραφικό περιβάλλον αλλάζει χρώμα και εμφάνιση ανάλογα με τη λειτουργία που έχει επιλέξει ο οδηγός και έχει σχεδιαστεί για να εμφανίζει άμεσα τις πιο απαραίτητες για αυτόν πληροφορίες, σύμφωνα και με τις συνθήκες του περιβάλλοντος. Αυτά τα γραφικά είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Polyphony Digital Inc.
Στη λειτουργία R, η καμπίνα φωτίζεται με κόκκινο χρώμα και δημιουργεί ένα «διαισθητικό» πιλοτήριο που επικεντρώνεται γύρω από τον οδηγό για να υποστηρίζει τη συγκέντρωσή του. Τα πάνελ στο ταμπλό εκτείνονται προς το χώρο των καθισμάτων για να βελτιώσουν την αίσθηση του πιλοτηρίου γύρω από τον οδηγό. Παράλληλα, τέσσερις οθόνες γύρω από το τιμόνι εμφανίζουν πληροφορίες για την πρόσφυση, την θερμοκρασία και την πίεση των ελαστικών, την θερμοκρασία των φρένων, την κατανομή ισχύος και άλλες πολύτιμες πληροφορίες για αγώνες.
Στην λειτουργία GT, η καμπίνα φωτίζεται με μπλε χρώμα και οι οθόνες που περιβάλλουν το τιμόνι απομακρύνονται για να ενωθούν με το ταμπλό και να προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία, με μια απλούστερη διεπαφή infotainment, που περιλαμβάνει ρυθμίσεις κλιματισμού, ήχου και ανάρτησης, για άνετη οδήγηση. Η ανάρτηση και τα αεροδυναμικά βοηθήματα ευστάθειας έχουν σχεδιαστεί ως τα πρώτα παγκοσμίως που μπορούν εύκολα να ρυθμιστούν μέσω οθονών κατά την οδήγηση. Σημειώστε ότι τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι κατασκευασμένα από άκαμπτα ανθρακονήματα και είναι εξοπλισμένα με ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων.
Και επειδή το Nissan Hyper Force Concept είναι ένα μοντέλο που ατενίζει με αισιοδοξία το μέλον, διαθέτει και σύστημα αυτόνομης οδήγησης με hyper LIDAR και μια σειρά από άλλους αισθητήρες κατάλληλους για σπορ οδήγηση.
Σημειώστε, τέλος, ότι το ηλεκτρικό supercar της Nissan διαθέτει ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο: τον συνδυασμό επαυξημένης (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) που επιτρέπει την οδήγηση τόσο στον πραγματικό όσο και στον εικονικό κόσμο! Με το Hyper Force σταματημένο, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα ειδικό κράνος VR που επιτρέπει την είσοδο σε μια «παιχνιδοποιημένη» οδηγική εμπειρία, με λειτουργίες που επιτρέπουν τον αγώνα ενάντια στον χρόνο ή συμμετοχή σε διαδικτυακούς αγώνες. Με τη χρήση ειδικών εξαρτημάτων AR, ο οδηγός μπορεί να τρέξει ενάντια σε φίλους του ή ακόμα και ενάντια σε επαγγελματίες οδηγούς σε μια πίστα, μια δυνατότητα που επιτρέπει στους χρήστες να βελτιώσουν με ασφάλεια τις οδηγικές τους δεξιότητες, σε χώρους όπου επιτρέπεται η οδήγηση στα όρια.