Ο αιώνιος ταξιδιώτης παντός εδάφους

Ο αιώνιος ταξιδιώτης παντός εδάφους

Μια ζωή περιπέτεια για ένα από τα πιο ικανά τετρακίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης, το Toyota Land Cruiser, ένα μοναδικό αυτοκίνητο που ταξιδεύει προσφέροντας την άνεση λιμουζίνας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά μπορεί και να ισοπεδώσει τις όποιες κακοτοπιές συναντήσει ο ανήσυχος οδηγός του στις off road εξερευνήσεις του.

Θα μπορούσαμε να βάλουμε και τίτλο: με όνομα βαρύ σαν ιστορία. Γιατί το Land Cruiser παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 73 και κάτι χρόνια ως Toyota B, την 1η Αυγούστου 1951, καταφέρνοντας λίγο αργότερα να δείξει τη δύναμη και τις δυνατότητές του, ως το πρώτο όχημα που ανέβηκε με επιτυχία στον «έκτο σταθμό» στις πλαγιές του όρους Fuji.

Το ίδιο το όνομα Land Cruiser υιοθετήθηκε το 1954 για να φτάσει σήμερα το ευμέγεθες τετρακίνητο να είναι το μακροβιότερο μοντέλο παραγωγής της Toyota έχοντας στο εμπορικό ιστορικό του παγκόσμιες πωλήσεις άνω των 10,4 εκατομμυρίων οχημάτων, σε περισσότερες από 170 χώρες και περιοχές. Και ενώ πολλά πράγματα έχουν αλλάξει πάνω στο ίδιο το αυτοκίνητο, που φορτώθηκε στα χρόνια που πέρασαν όλα τα καλά που έφερε η εξέλιξη της τεχνολογίας, ο στόχος της Toyota για το Land Cruiser περέμεινε σταθερός: να προσφέρει μέσω αυτού ένα μοναδικών δυνατοτήτων όχημα που μπορεί να μεταφέρει οδηγό και επιβάτες στον προορισμό τους με ασφάλεια και άνεση, ακόμη και στα πιο σκληρά περιβάλλοντα.

Το λανσάρισμα τώρα του ολοκαίνουργιου Land Cruiser 250, με τιμή εκκίνησης στην Ελλάδα 120.170 ευρώ, είναι αναμφίβολα ένα σημαντικό γεγονός, όχι τόσο από εμπορική σκοπιά, αφού μιλάμε πλέον για κάτι που είναι προσιτό σε ένα πολύ στενό κύκλο υποψήφιων αγοραστών, αλλά κυρίως από την άποψη του χαρακτήρα του μοντέλου. Βλέπετε, πρόκειται για ένα μοναδικό αυτοκίνητο που κλιμακώνει σε πρωτόγνωρα ύψη την απόδοση εκτός δρόμου, καθώς αξιοποιεί τη νέα πλατφόρμα New Global Architecture GA-F της ιαπωνικής εταιρίας για να προσφέρει εξαιρετική λειτουργικότητα αυξημένη μεταφορική ικανότητα με άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, βελτιωμένη ορατότητα για τον οδηγό και απλότητα στην κατασκευή, με εξαρτήματα σχεδιασμένα ώστε να επισκευάζονται ή να αντικαθίστανται εύκολα.

Τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα του μοντέλου που συνθέτουν το τρίπτυχο ποιότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία, είναι δεδομένα. Σε αυτά προστίθενται η σημαντικά αυξημένη ακαμψία (+30% συνολικά και +50% για το πλαίσιο), η εξαιρετική απόκριση κατά την οδήγηση και η αποτελεσματικότητα στη χρήση.

Η κλασική σιλουέτα του Land Cruiser παραπέμπει στις καθοριστικές γραμμές των πρώτων μοντέλων Land Cruiser (τα “βαρέως τύπου” Land Cruiser των σειρών 40 και 70 αποτελούν σαφείς επιρροές) με έναν έντονο οριζόντιο άξονα, μακρύ καπό, όρθιο παρμπρίζ, κοντό μπροστινό πρόβολο και χαρακτηριστικούς τραπεζοειδείς θόλους τροχών. Οι αναλογίες είναι επίσης πιστές στη σχεδιαστική κληρονομιά του Land Cruiser, με μια στενή, κιβωτιόσχημη καμπίνα τοποθετημένη πίσω από τον κάθετο άξονα του αυτοκινήτου για να κερδίσει τόσο εσωτερικό χώρο όσο και άνεση. Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι 4.925 mm, το πλάτος 1.980 mm και το ύψος 1.935 mm, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.850 mm.

Η υψηλή τεχνολογία δίνει το παρών στο εσωτερικό με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με ευκρινή γραφικά που είναι ευδιάκριτα σε όλες τις συνθήκες φωτισμού, αλλά με μια υψηλής ευκρίνειας (12,3 ιντσών) οθόνη αφής, που προσφέρει πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων. Το «πακέτο» περιλαμβάνει πλοήγηση που βασίζεται στο cloud και επωφελείται από τις τρέχουσες πληροφορίες κυκλοφορίας και τον βοηθό «Hey Toyota» για έλεγχο φωνητικών εντολών πολλαπλών λειτουργιών και συστημάτων.

Σημειώστε ότι το νέο πενταθέσιο Land Cruiser ο χώρος φόρτωσης είναι μεγαλύτερος και μεγαλύτερος σε φάρδος από ό,τι στο τρέχον μοντέλο. Στην επταθέσια έκδοση το πλάτος είναι μεγαλύτερο, αλλά το μήκος παραμένει αμετάβλητο όταν χρησιμοποιούνται τα καθίσματα της τρίτης σειράς. Έτσι, στο επταθέσιο Land Cruiser υπάρχει χώρος πίσω από τα καθίσματα της τρίτης σειράς για δύο βαλίτσες 55 cm (130 λίτρα). Με την τρίτη σειρά διπλωμένη, υπάρχει αρκετός χώρος για τρεις βαλίτσες 86 cm συν μία 81 cm και μία 69 cm (556 λίτρα). Στο πενταθέσιο μοντέλο ο χώρος είναι ελαφρώς μεγαλύτερος, αφού μπορεί να χωρέσει μια βαλίτσα 75 cm στη θέση αυτής των 69 cm (742 λίτρα). Το νέο Land Cruiser διαθέτει επίσης μια πίσω πόρτα που ανοίγει προς τα πάνω στον στάνταρ εξοπλισμό του (προαιρετικά ηλεκτροκίνητη), ενώ το ανεξάρτητα ανοιγόμενο πίσω τζάμι βελτιώνει περαιτέρω την ευκολία πρόσβασης.

Περνώντας στις τεχνικές «λεπτομέρειες», παρατηρούμε ότι το Land Cruiser 250 είναι το πρώτο Land Cruiser που υιοθετεί ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης,  ενώ διαθέτει και τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της πρόσφυσης Multi-Terrain Monitor και Multi-Terrain Select, τα οποία παρέχουν περαιτέρω υποστήριξη κατά την οδήγηση εκτός δρόμου. Κάτω δε από το εμπρός καπό κρύβεται ένας επανασχεδιασμένος diesel κινητήρας 2,8 λίτρων, με ισχύ 204 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Direct Shift  8 σχέσεων. Ενώ μέσα στο 2025 θα το νέο Land Cruiser θα αρχίσει να διατίθεται και σε μία ήπια υβριδική έκδοση που θα συνδυάζει τον πετρελαιοκινητήρα με σύστημα 48V.

Αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα μετάδοσης καθώς η κεντρική μονάδα έχει αναθεωρηθεί για βελτιωμένη απόδοση και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Το ηλεκτρονικό κλείδωμα στο πίσω διαφορικό (στάνταρ και στις δύο κατηγορίες VX και VX-L) έχει ενισχυθεί για πρόσθετη αξιοπιστία, καλύτερη ισορροπία εκτός δρόμου και μεγαλύτερη σταθερότητα στο ταξίδι. Σημειώστε ότι το σύστημα κλειδώματος διαφορικού έχει αλλάξει είναι ηλεκτρομαγνητικού τύπου, παρέχοντας 85% ταχύτερη απόκριση (περίπου 0,15 sec) σε περίπτωση που το όχημα κολλήσει. Τέλος, στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται ένας νέος διακόπτης επιλογής κίνησης H4 ή L4 και νέοι διακόπτες κλειδώματος διαφορικού, δίπλα στο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων.