Οι αριθμοί λένε την αλήθεια και πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι η CATL κατέχει και πάλι τον τίτλο του κατασκευαστή με την μεγαλύτερη στον κόσμο με την εγκατεστημένη χωρητικότητα μπαταριών. Επί έξι συνεχόμενα χρόνια η CATL ηγείται της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων – και το ενδιαφέρον είναι ότι με βάση τα στοιχεία του 2022, η ανάπτυξή της συνεχίζεται, δεν υπάρχουν σημάδια επιβράδυνσης! Βλέπετε, το μερίδιο της CATL στην παγκόσμια αγορά μπαταριών EV αυξήθηκε ακόμη περισσότερο το 2022, ενώ άλλοι ανταγωνιστές είδαν τα ποσοστά τους να συρρικνώνονται.
Ενώ ως προμηθευτής μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Tesla, η CATL βρίσκεται στη θέση να υπάρχουν ουκ ολίγοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ζητούν να προμηθευτούν τα προϊόντα της. Η CATL προμηθεύει με μπαταρίες αρκετές ακόμα εταιρείες όπως η πολλά υποσχόμενη επίσης κινεζική NIO, η μεγάλη γερμανική Volkswagen, αλλά και η «ιδιαίτερη» Fisker που διαθέτει ένα και μοναδικό ηλεκτρικό SUV, το Ocean.
Σημειώστε ότι τα τελευταία χρόνια, η CATL άρχισε επίσης να αναπτύσσει νέες τεχνολογίες μπαταριών ενώ δεν παρέλειψε να ιδρύσει και τη δική της μάρκα «ανταλλαγής» μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (πρόκειται για σταθμούς αντικατάστασης άδειας μπαταρίας με γεμάτη, μέσα σε λίγα λεπτά της ώρα).
Προφανώς πρόκειται για μια ιδιαίτερα δυναμική εταιρία, η οποία, όπως είπαμε, κατάφερε να αυξήσει το προβάδισμά της το 2022: ενώ λοιπόν η παγκόσμια «κατανάλωση» μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων έφτασε τα 517,9 GWh το 2022, αυξημένη κατά 71,8% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, η CATL βρέθηκε να προηγείται με υπερδιπλάσια χωρητικότητα (191,6 GWh) σε σχέση με τον δεύτερο στην κατάταξη ανταγωνιστή της. Η επίδοση αυτή είχε ως αποτέλεσμα, το ποσοστό της στην αγορά μπαταριών να αυξηθεί στο 37%! Σημειώστε ότι η LG Energy Solution που βρέθηκε στη δεύτερη θέση, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, είδε το μερίδιό της στην αγορά να μειώνεται στο 13,6% χάνοντας έξι ποσοστιαίες μονάδες
Η Panasonic βρισκόταν στην τρίτη θέση στα τέλη του 2021, αλλά είδε επίσης το μερίδιό της να πέφτει κατά σχεδόν πέντε ποσοστιαίες μονάδες (από 12,0% στο 7,3%), με αποτέλεσμα να καταλάβει ένας άλλος μεγάλος ενεργειακός παίκτης από την Κίνα, η γνωστή πλέον και στην Ελλάδα BYD την τρίτη θέση με 13,6% της αγοράς μπαταριών.
Οι ιαπωνικές εταιρείες κατασκευής μπαταριών παρουσίασαν σχετικά χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης και το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε επίσης σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο η Panasonic, ως ενός από τους κύριους προμηθευτές μπαταριών της Tesla, κατάφερε να συνεχίσει την ανάπτυξή της στην αγορά της Βόρειας Αμερικής της χάρη στις αυξημένες πωλήσεις των μοντέλων της Tesla και τις επίσης αυξημένες πωλήσεις του BZ4X της TOYOTA.
Οι κινεζικές εταιρείες από την πλευρά τους, με πρώτες και καλύτερες τις CATL και BYD, παρουσίασαν πραγματική εκρηκτική ανάπτυξη. Η βελτίωση της θέσης της CATL έχει να κάνει με τις αυξημένες πωλήσεις του Tesla Model 3/Y, του Aion Y της GAC και του ZEEKR 001 της Geely. Ενώ η υψηλή ανάπτυξη της BYD οφείλεται περισσότερο στις υψηλές πωλήσεις BEV (πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας) και PHEV (plug in υβριδικών οχημάτων) στην αγορά της Κίνας, συμπεριλαμβανομένου των μοντέλων Yuan, Han και Qin PLUS.
Και ενώ τίποτα δεν δείχνει ικανό να κλονίσει την CATL από τη θέση της, οι ανταγωνιστές της δεν πρέπει να είναι «στενοχωρημένοι» όσο και αν φαίνεται αυτό παράξενο. Βλέπετε τα καλά νέα για όλον τον κλάδο είναι ότι η ζήτηση για τα προϊόντα τους, δηλαδή για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, ξεπερνά κατά πολύ τη δυνατότητα παραγωγής τους!
Σε κάθε περίπτωση δεν παύει να υφίσταται για πολλούς στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ένα πρόβλημα που λέγεται εξάρτηση από την Κίνα. Ωστόσο αυτό, σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία φαίνεται ότι είναι αναπόφευκτο.