Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά μοντέλα της Peugeot επανέρχεται δριμύτερο και, όπως ήταν αναμενόμενο, φορτωμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, τόσο σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού όσο και στον τομέα των συστημάτων κίνησης. Ο λόγος για το εντελώς νέο Peugeot 308.
Έχοντας στο ενεργητικό του περισσότερες από 7.000.000 πωλήσεις και έχοντας κατακτήσει πληθώρα τίτλων και βραβείων, συμπεριλαμβανόμενου και του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2014, το ολοκαίνουριο Peugeot 308 κτυπά πλέον την πόρτα και του Έλληνα καταναλωτή. Σε πείσμα της επέλασης των SUV, το μικρομεσαίο Peugeot κρατά ψηλά τη σημαία της κατηγορίας που επί δεκαετίας αποτελούσε τον ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου στο σύνολο της Ευρώπης και έρχεται με την εντελώς νέα γενιά του να κάνει μια μικρή επίδειξη των τεχνολογικών δυνατοτήτων της μαμάς εταιρίας.
Δυναμικό design, μεγαλύτεροι χώροι
Το σαφώς πιο αιχμηρό design δεν χρειάζεται ιδιαίτερα προσπάθεια για να το αντιληφθείς. Το νιώθεις αμέσως ότι το αυτοκίνητο έχει χαμηλώσει και ότι έχει γίνει πιο «σφηνοειδές», ακόμα και αν δεν γνωρίζεις εκ των προτέρων ότι το ύψος του είναι μικρότερο κατά 2 εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Σε αυτήν την αίσθηση αναμφίβολα σημαντικό ρόλο παίζει και το αυξημένο κατά 11,0 ολόκληρα εκατοστά μήκος που τώρα φτάνει τα 4,36 μέτρα.
Και δεν είναι αυτές οι μοναδικές διαστάσεις που έχουν μεταβληθεί, είναι και το μεταξόνιο που έχει αυξηθεί κατά 55 χιλιοστά (φτάνοντας τα 2.675 mm), γεγονός πού επέτρεψε την αύξηση των χωρών για τους επιβάτες - ιδιαιτέρως τους πίσω. Και αυτό πάλι ήταν κάτι που είχαμε τη δυνατότητα να το διαπιστώσουμε κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας σε κεντρικό κατάστημα της Peugeot. Tο νέο 308 είναι σίγουρα αισθητά πιο ευρύχωρο από το πολύ καλό συνολικά μοντέλο που περνά στην ιστορία της εταιρείας, αφού και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του φτάνει τα 412 λίτρα.
Οι Γάλλοι μιλώντας για το νέο Peugeot 308 κάνουν επίσης λόγο για τη βελτιωμένη αεροδυναμική - με συντελεστή οπισθέλκουσας Cx=0.28 και μετωπική επιφάνεια SCx 0.62m2 - και αυτό είναι ένα στοιχείο που με κάποιο τρόπο συνδέεται και με τη γενικότερη αύξηση της απόδοσης που χαρακτηρίζει τα νέα συστήματα κίνησης.
Υψηλή τεχνολογία
Ωστόσο πριν μιλήσουν για κινητήρες και συστήματα μετάδοσης οι Γάλλοι προτιμούν να κάνουν μία αναφορά στο hi-tech εσωτερικό του νέου μοντέλου, που δεν θα μπορούσε παρά να περιλαμβάνει το χαρακτηριστικό i-cockpit που αποτελεί πλέον σήμα-κατατεθέν της Peugeot. Πρόκειται για αυτή την ιδιαίτερη αυτή διαμόρφωση της θέσης οδήγησης με το μικρό τιμόνι που δίνει στον οδηγό την αίσθηση του πιλοτηρίου αεροσκάφους και τα όργανα ελέγχου τοποθετημένα πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού.
Στα νέα στοιχεία που συνοδεύουν αυτό το hi-tech εσωτερικό περιλαμβάνονται και οι διαμόρφωσιμο διακόπτες αφής (i-toggles), που παρέχουν τη δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού, των επαφών του τηλεφώνου και των σταθμών του ραδιοφώνου. Ενώ στις αλλαγές που παρατηρούμε στην εσωτερική σχεδίαση και τη διαμόρφωση του ταμπλό περιλαμβάνονται και οι αεραγωγοί, που έχουν αλλάξει σχήμα και έχουν μεταφερθεί πιο ψηλά.
Στα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που συμπληρώνουν τη γκάμα των ενσωματωμένων τεχνολογιών, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το Adaptive Cruise control με λειτουργία Stop and Go (στο αυτόματο κιβώτιο EAT8), το Lane Positioning Assist (ενεργή υποβοήθηση διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας), το Lane Change Assist (σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας εκτεταμένης εμβέλειας) και το Rear Cross Traffic Alert (σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας – κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την έξοδο από κάθετη θέση στάθμευσης με την όπισθεν).
Σημειώστε ότι το νέο Peugeot 308 διαθέτει τώρα αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης που αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, ημέρα και νύχτα, και παραμένει ενεργό σε ταχύτητες από 7 έως 140 km/h (ανάλογα με την έκδοση), συνδυασμένο με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης.
Πληθώρα επιλογών συστημάτων κίνησης
Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον η Peugeot φρόντισε στο λανσάρισμά του, το νέο 308 να είναι διαθέσιμο σε δύο Plug In υβριδικές εκδόσεις – και οι δύο με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Πρόκειται για τις:
• HYBRID 180 e-EAT8, με βενζινοκινητήρα PureTech 150hp (110kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW, συνδεδεμένο στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 / με C0₂ 25 g/Km
• HYBRID 225 e-EAT8 με βενζινοκινητήρα PureTech 180 hp (132 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW συνδεδεμένο στο κιβώτιο e-EAT8 / με C0₂ 26 g/km
Η εργαστηριακή αυτονομία (βάσει του πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP), για κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα είναι της τάξης των 70 χλμ. και στις δύο περιπτώσεις. Ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 12,4 kWh καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για το 70% της αποθηκευτικής της ικανότητας. Σημειώστε ότι για να φορτίσετε τη μπαταρία αυτή θα χρειαστείτε από περίπου δύο έως επτά ώρες ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξετε. Οι εκτιμώμενοι χρόνοι για πλήρη φόρτιση είναι οι παρακάτω:
• μέσω Wall Box (32A) 7,4 kW: 1ώρα και 55 λεπτά με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (7,4 kW),
• μέσω ενισχυμένης παροχής (16A): 3 ώρες και 50λεπτά με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (3,7 kW),
• μέσω συμβατικής παροχής (8A): 7ώρες και 5 λεπτά με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (3,7 kW).
Ωστόσο επειδή και το παρόν έχει τη δική του βαρύτητα, η γαλλική εταιρία προσφέρει και μια πλήρη γκάμα με δοκιμασμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης Euro 6, με εκπομπές CO₂ από 114 g/km – κάτι που συνεπάγεται καθημερινή κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας. Πρόκειται για τους 3-κύλινδρους βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων PureTech με 110 και 130 ίππους και τους 4-κύλινδρους ντίζελ 1,5 λίτρου BlueHdi με 130 ίππους (οι εκδόσεις των 130 ίππων είναι διαθέσιμες και 8-άρι αυτόματο κιβώτιο).
Το νέο Peugeot 308 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Mulhouse, στη Γαλλία, και είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα. Οι τιμές των βασικών εκδόσεων περιέχουν και το όφελος της προωθητικής ενέργειας λανσαρίσματος που προσφέρει η αντιπροσωπεία, προϊδεάζοντας για έναν συνολικά ενδιαφέροντα τιμοκατάλογο:
Μοντέλο Τιμή
1.2 PureTech 110 S&S 19.900 €
1.2 PureTech 130 S&S 22.300€
1.2 PureTech 130 S&S EAT8 24.800€
1.5 BlueHDi 130 S&S 23.300 €
1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 25.700€
Hybrid 180hp e-EAT8 39.500€