Η ανακοίνωση της Toyota Motor Europe (TME) και δεν αφήνει περιθώρια για αμφιβολίες: Οι σωρευτικές πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων της ιαπωνικής εταιρίας ξεπέρασαν τα 6 εκατομμύρια. Και δεν είναι μόνο αυτό· σε παγκόσμιο επίπεδο, από την κυκλοφορία του Prius το 1997 μέχρι σήμερα, η Toyota έχει πουλήσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια υβριδικά/εξηλεκτρισμένα οχήματα.
Αύξηση μεγαλύτερη από αυτήν που σημειώθηκε στην ευρωπαϊκή αγορά πέτυχε το 2024, η TME, καθώς με άνοδο των πωλήσεών της κατά 4% σε σχέση με το 2023, πουλώντας δηλαδή πάνω από 1,2 εκατομμύρια οχήματα Toyota και Lexus, σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών. Παράλληλα, το μίγμα των ποικιλοτρόπως ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο χαρτοφυλάκιο πωλήσεων της TME αυξήθηκε στο 74%, αντικατοπτρίζοντας τη ζήτηση της αγοράς για μια πολυεπίπεδη προσέγγιση για τη μείωση του CO2 που προσφέρει η στρατηγική πολλαπλών οδών (ή αν θέλετε επιλογών) της Toyota. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η Toyota είναι η εταιρία που έχει επιλέξει να μην προσκολληθεί αποκλειστικά και μόνο σε μία τεχνολογία για τη μείωση των ρύπων και την υλοποίηση μιας βιώσιμης κινητικότητας, αλλά όντας πρωτοπόρος στον τομέα των πλήρως υβριδικών οχημάτων (Full Hybrid / HEV – Hybrid Electric Vehicle), επένδυσε και στα οχήματα κυψελών υδρογόνου (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle), αλλά και – πιο πρόσφατα – στα πλήρως επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV – Plug in Hybrid Electric Vehicle) και στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV – Battery Electric Vehicle).
Η Toyota Motor Europe (TME) έχει φτάσει σε ένα σημαντικό ορόσημο με τις σωρευτικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της να ξεπερνούν τα έξι εκατομμύρια στο τέλος του 2024. Αυτό το επίτευγμα αντανακλά την επιτυχία της στρατηγικής πολλαπλών οδών της Toyota που επιτρέπει στους πελάτες να μειώσουν τις εκπομπές όπου κι αν ζουν, ειδικά εκεί όπου οι υποδομές που χρειάζονται για να λειτουργήσουν τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι περιορισμένες. Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, κατά την περίοδο 1997-2024, η Toyota έχει ξεπεράσει τις 30 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Οπότε οι επικεφαλής της Toyota έχουν αρκετούς λόγους για να νιώθουν ικανοποιημένοι με την περίφημη «στρατηγική πολλαπλών οδών» που πέραν από την επιτυχημένη πορεία στην αγορά – μια ευρεία γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, κυψελών υδρογόνου, plug-in υβριδικών και υβριδικών οχημάτων – εξασφάλισαν και μείωση κατά πάνω από 50% στις μέσες εκπομπές του στόλου της εταιρίας στην Ευρώπη, από το 1995. Συγκεκριμένα μεταξύ 1995 και 2021, οι μέσες εκπομπές του στόλου της Toyota για επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκαν από 192 CO2 g/km σε 92 CO2 g/km. Από το 2021, η μεθοδολογία μέτρησης CO₂ άλλαξε από NEDC σε WLTP.
Σημειώστε ότι η Toyota έχει δεσμευτεί να επιτύχει 100% μείωση του CO2 σε όλες τις πωλήσεις νέων οχημάτων έως το 2035 στην Ευρώπη. Αυτός ο στόχος ευθυγραμμίζεται με την παγκόσμια περιβαλλοντική πρόκληση 2050 της Toyota, η οποία στοχεύει στην ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2050 και στην Ευρώπη έως το 2040.
Κλείνουμε με δυο λόγια για την Toyota Motor Europe NV/SA (TME), την εταιρία που επιβλέπει τις χονδρικές πωλήσεις και το μάρκετινγκ των οχημάτων και ανταλλακτικών και αξεσουάρ Toyota, GR (Gazoo Racing) και Lexus, καθώς και τις ευρωπαϊκές κατασκευαστικές και μηχανολογικές δραστηριότητες της Toyota. Η Toyota απασχολεί άμεσα πάνω από 26.000 άτομα, έχει επενδύσει πάνω από 12 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρώπη από το 1990 και διαθέτει οκτώ ευρωπαϊκά εργοστάσια στην Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Πολωνία, την Τσεχία και την Τουρκία. Σήμερα, υπάρχουν περίπου 14,7 εκατομμύρια οχήματα Toyota και Lexus στους ευρωπαϊκούς δρόμους, οι οδηγοί των οποίων υποστηρίζονται από ένα δίκτυο 28 Εθνικών Εταιρειών Μάρκετινγκ και Πωλήσεων και περίπου 2.800 σημεία λιανικής πώλησης σε 53 χώρες (ΕΕ, Ηνωμένο Βασίλειο, χώρες ΕΖΕΣ, Ισραήλ, Τουρκία και άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης). Το 2024, η TME πούλησε 1.217.132 οχήματα στην Ευρώπη για μερίδιο αγοράς 7,1%.