Tο ότι έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο είναι προφανές στην περίπτωση του νέου Peugeot 308 και το ενδιαφέρον είναι ότι, από την άποψη της αισθητικής τουλάχιστον, οι πιο γενναίες αλλαγές έχουν γίνει στο χώρο επιβατών με ένα ταμπλό που κάνοντας ένα άλμα βρέθηκε σε αυτή την ελαφρώς «διαστημική» προσέγγιση με τα έντονα χαρακτηριστικά. Είναι προφανές ότι οι Γάλλοι προσπάθησαν να προσδώσουν ένα στοιχείο δυναμισμού ο οποίος μάλλον έλειπε από το εσωτερικό το οποίο είναι κατασκευασμένο από υλικά καλής ποιότητας, που εμπνέουν εμπιστοσύνη - παρά το γεγονός ότι κάποια πλαστικά οπτικά (στην άνω ακμή του ταμπλό) δημιουργούν με την πρώτη ματιά λανθασμένες εντυπώσεις.
Προφανής η παρουσία της υψηλής τεχνολογίας και με τον πίνακα οργάνων 10’’ που παραδοσιακά πλέον είναι ψηφιακός (και μάλιστα από τη βασική έκδοση) αλλά και με τη μεγάλη οθόνη πολυμέσων – επίσης 10’’ - που συνοδεύεται μάλιστα και από διακόπτες αφής που τονίζουν αυτό ακριβώς το «ψηφιακό» κομμάτι του 308. Η γενική εργονομία έχει βελτιωθεί χωρίς αυτό να σημαίνει η συνύπαρξη μαζί της δεν εξακολουθεί να απαιτεί κάποια στοιχειώδη εξοικείωση: ο αμύητος πρέπει να προσαρμοστεί με το ότι ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού - ωστόσο σε αντάλλαγμα εισπράττει την γνωστή και ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση του πιλοτηρίου, του χειριστή αεροσκάφους, που προσφέρει το μικρό σε μέγεθος τιμόνι, το οποίο διευκολύνει και το χειρισμό συνολικά του αυτοκινήτου. Πάντως σε γενικές γραμμές τα εργονομικά ψεγάδια είναι μικρά και εντοπίζονται στις ιδιοτροπίες κάποιων διακοπτών στην κονσόλα.
Οι χώροι, τώρα, δεν παύουν να ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου: στο πίσω κάθισμα ο χώρος και για το κεφάλι και για τα πόδια είναι επαρκής (είναι εμφανής η βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και το νέο 308 είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικό στον τομέα αυτό) ενώ τομέα της πρακτικότητας το μικρομεσαίο Peugeot τα καταφέρνει αρκετά καλά, αφού υπάρχουν ικανοποιητικές θήκες στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Στο σημείο αυτό βάζουμε έναν αστερίσκο για να πούμε ότι το πορτμπαγκάζ δεν είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας ωστόσο είναι «λογικό» και το μέγεθός του θα το χαρακτηρίζαμε τελικώς επαρκές.
Περνάμε τώρα στα πολύ καλά νέα για πούμε ότι ένα από τα ισχυρότερα χαρακτηριστικά του Peugeot 308 είναι βέβαια ο συνδυασμός της οδικής συμπεριφοράς με την άνεση. Παρά το γεγονός ότι ήδη από το προηγούμενο μοντέλο έχει γίνει μία μετακίνηση προς την ενίσχυση του τομέα του κρατήματος, με ένα ελαφρό «σφίξιμο» της ανάρτησης, το συνολικό αποτέλεσμα δεν παύει να είναι ένα άνετο αυτοκίνητο, που δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες του και αντιμετωπίζει με αξιοπρέπεια τις κακοτοπιές της ελληνικής ασφάλτου, την ίδια στιγμή που δεν έχεις κανένα πρόβλημα να το χαρακτηρίσεις ως ένα αυτοκίνητο που στρίβει και ταξιδεύει με υψηλή ταχύτητα, με τρόπο σχεδόν υποδειγματικό.
Είναι πραγματικά εκπληκτικό το πώς μπορείς να προσεγγίσεις ακόμα και τα 200 χλμ./ώρα έχοντας την αίσθηση ότι κινείσαι με 120 έως 140… Τέτοια είναι η αίσθηση, αλλά και η ουσία, που προσφέρει το Peugeot 308 - και αυτό είναι σίγουρα κάτι που δεν μπορείς να το βρεις εύκολα σε ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί για να μεταφέρει οικογένειες…
Από τη μεριά του, ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος Puretech κινητήρας των 1,2 λίτρων που έχουμε δει σε διάφορες εκδοχές να κινεί με ιδιαίτερη επιτυχία ένα σωρό μοντέλα της Stellantis δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινεί σβέλτα το πεντάθυρο Peugeot 308. Συνδυάζεται δε με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο που δεν θα σας προβληματίσει ούτε στην καθημερινή, αλλά ούτε και στη γρήγορη οδήγηση. Ενώ όταν το αυτοκίνητο οδηγείται και με μία στοιχειώδη σύνεση, μπορεί να αποδειχθεί και οικονομικός: στο ταξίδι, δηλαδή, μπορεί να δείτε και κάτω από 7,0 λίτρα/100 χλμ. ενώ μέσα στην πόλη δεν θα… δυσκολευτείτε να πλησιάσετε τα 9,0 λίτρα/100 χλμ. ιδιαίτερα αν κινείστε σε βεβαρημένες άποψη κυκλοφορίας συνθήκες.
Σημειώστε ότι το Peugeot 308 διαθέτει και επιλογέα λειτουργίας του συστήματος κίνησης που μας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουμε μεταξύ κανονικής και οικονομικής οδήγησης, ενώ συνοδεύεται – από τη βασική του έκδοση Active Plus – με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό χειρόφρενο, δερμάτινο τιμόνι, φώτα ημέρας και αυτόματους προβολείς led, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και ελαστικά 205/55 R16, αλλά και μία σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με νυχτερινή λειτουργία και αναγνώριση παιδιού και ποδηλάτη, η προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης, η προειδοποίηση και διόρθωση πορείας σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής του οδηγού, η αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας κλπ.