Το πρωτοποριακό τετρακίνητο, υβριδικό Hypercar είναι έτοιμο να κάνει το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο τον Ιούλιο στον 4ο Γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA 2022 (FIA WEC) στη Μόντσα της Ιταλίας. Για την PEUGEOT, η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει.
Μια νέα εποχή θα ξεκινήσει για την PEUGEOT στον κόσμο των αγώνων αντοχής, όταν ταξιδέψει στην Ιταλία για τις 6 Ώρες της Μόντσα (6 Hours of Monza) στις 10 Ιουλίου. Ακολουθώντας τo «ίχνος» των προκατόχων 905 και 908 που κατέκτησαν το Le Mans, η τελευταία δημιουργία του Γάλλου κατασκευαστή – το PEUGEOT 9X8 – θα φέρει μια άνευ προηγουμένου σχεδιαστική φιλοσοφία στο δίκτυο των συμμετεχόντων στον θεσμό FIA WEC.
Αυτό το πρωτοποριακό Hypercar, το οποίο τραβάει αμέσως τα βλέμματα λόγω της απουσίας πίσω πτερυγίου, συμμορφώνεται με τους κανονισμούς που διέπουν την κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH) της ACO και της FIA, η οποία είναι πιο προσιτή από την κορυφαία κατηγορία LMP1, αλλά εξίσου ανταγωνιστική. Ενσαρκώνει δε εκπληκτικά τη στρατηγική της PEUGEOT, με μια ξεχωριστή εμφάνιση που χαρακτηρίζεται από προσομοίωση μιας στάσης γάτας, μοναδικά κομψή σιλουέτα, ισχυρή ταυτότητα της μάρκας και την ίδιο γνωστό χαρακτηριστικό φωτισμό με τα τρία νύχια, όπως έχουν και τα συμβατικά μοντέλα του κατασκευαστή. Ως μια βιτρίνα για την τεχνολογική τεχνογνωσία της PEUGEOT στους τομείς του υβριδισμού και της ηλεκτροκίνησης –δύο βασικά στοιχεία της στρατηγικής της μάρκας όσον αφορά στην ενεργειακή μετάβαση–, υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρείας για αριστεία τόσο όσον αφορά τις ανταγωνιστικές της προσπάθειες όσο και τους πελάτες της. Τα εντυπωσιακά σχέδια, το πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και η τεχνολογική υπεροχή είναι ουσιαστικά οι τρεις αξίες της PEUGEOT που καθοδήγησαν αυτό το φιλόδοξο πρόγραμμα που σηματοδοτεί την επιστροφή της μάρκας στους αγώνες αντοχής, με ιδιαίτερη έμφαση στο Le Mans 24 Hours, ένα εξαιρετικό γεγονός που έχει λίγους αντιπάλους όταν έρχεται να αξιολογήσει και να επικυρώσει καινοτόμες ιδέες και τεχνολογίες.
Η δημιουργία μιας διεγερτικής αθλητικής και τεχνολογικής πρόκλησης
Το PEUGEOT 9X8 είναι ένα τετρακίνητο αγωνιστικό πρωτότυπο με κινητήρα που αναπτύχθηκε υπό τον έλεγχο των ειδικών της Peugeot Sport. Οι πίσω τροχοί του κινούνται από έναν κινητήρα 2,6 λίτρων, bi-turbo, 520 kW, V6 εσωτερικής καύσης (ICE), ενώ ένας κατά παραγγελία ηλεκτροκινητήρας υψηλών επιδόσεων 200 kW κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Όπως και ο κινητήρας, ο μετατροπέας με βάση το καρβίδιο του πυριτίου αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Marelli. Η μπαταρία υψηλής τάσης, 900 volt του αυτοκινήτου αναπτύχθηκε από κοινού με την TotalEnergies/Saft και η Michelin παρέχει τα ελαστικά σε συμμόρφωση με τους κανονισμούς της κατηγορίας Hypercar.
Το PEUGEOT 9X8 διαθέτει αθλητική μορφή και έχει μήκος 4.995 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και ύψος 1.145 μέτρα. Ζυγίζει μόλις 1.030 κιλά και το ρεζερβουάρ του χωράει έως και 90 λίτρα 100% ανανεώσιμων καυσίμων Excellium Racing 100 της TotalEnergies.
Η μοναδική συνεργασία μεταξύ της ομάδας Design της PEUGEOT με επικεφαλής τον Matthias Hossann και της ομάδας Sport υπό τον Olivier Jansonnie οδήγησε σε ένα τολμηρό, κομψό αυτοκίνητο που πραγματικά σπάει κάθε καλούπι. Κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου όπου αποκαλύφθηκε το πρωτότυπο PEUGEOT 9X8 τον Ιούλιο του 2021, πολλοί υπέθεσαν ότι η έλλειψη πίσω φτερού θα αποδεικνυόταν αδύνατη στην πραγματικότητα. Ωστόσο, η ερμηνεία των κανονισμών LMH της ACO/FIA ενέπνευσε το τμήμα με επικεφαλής τον τεχνικό διευθυντή της Peugeot Sport, Olivier Jansonnie, να συνεχίσει σε αυτό το μονοπάτι. Οι δοκιμές εντός πίστας που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Δεκέμβριο σε πίστες με σαφώς διαφορετικά χαρακτηριστικά (Portimão/Πορτογαλία, Le Castellet/Γαλλία, MotorLand Aragón/Ισπανία, Barcelona/Ισπανία και Magny-Cours/Γαλλία) επιβεβαίωσαν αυτήν την ανατρεπτική ιδέα, και το αγωνιστικό αυτοκίνητο που αποκαλύφθηκε στο Portimão πριν από την τελευταία του δοκιμή συμμορφώνεται πλήρως με το όραμα που ενσαρκώνει το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 2021.
Το PEUGEOT 9X8 έχει διανύσει περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια δοκιμών 25 ημερών. Παράλληλα, η πιστοποίηση του αυτοκινήτου χορηγήθηκε σε συνδυασμό με τη FIA, ενώ η ομάδα με επικεφαλής τον διευθυντή του Peugeot Sport Powertrain François Coudrain εστίασε στην ανάπτυξη του συστήματος μετάδοσης κίνησης στον πάγκο δοκιμών, στον προσομοιωτή και στην πίστα.
Η ολοκλήρωση αυτών των ζωτικής σημασίας φάσεων, που ήταν όλες βασικές ως προς την ενίσχυση της αξιοπιστίας και των επιδόσεων του Hypercar, οδήγησε στην καθυστέρηση του αγωνιστικού του ντεμπούτου μέχρι μετά το Le Mans 24 Hours του 2022. Το PEUGEOT 9X8 θα συμμετάσχει λοιπόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA για τις 6 Ώρες της Μόντσα (10 Ιουλίου) στον περίφημο Ναό της Ταχύτητας της Ιταλίας, όπου θα παραταχθεί για πρώτη φορά δίπλα στους αντιπάλους του.
Εξειδίκευση
Προκειμένου να διαπρέψει τόσο εντός όσο και εκτός της πίστας, η Team Peugeot TotalEnergies ένωσε τις δυνάμεις της με έναν αριθμό διεθνών συνεργατών, οι οποίοι είναι όλοι ιδιαιτέρως αξιοσέβαστοι στις αντίστοιχες βιομηχανίες τους και υπήρξαν καθοριστικοί για τη διαδικασία ανάπτυξης.
Για παράδειγμα, οι ειδικοί τεχνητής νοημοσύνης Capgemini και Peugeot Sport συνεργάζονται για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του 9X8 – ιδιαίτερα τη διαχείριση ενέργειας τόσο κατά τη φάση της επιτάχυνσης όσο και της αναγεννητικής πέδησης.
Εν τω μεταξύ, η Peugeot Sport και η Modex έχουν συγκεντρώσει τόσο τις ιδέες, τη δημιουργικότητα, και τα τεχνολογικά τους οράματα όσο και την τάση για καινοτομία για να παράγουν αμοιβαία επωφελείς συνέργειες.
Ο εμβληματικός Ιταλός κατασκευαστής αγωνιστικών ενδυμάτων Sparco προμηθεύει την ομάδα με βασικό εξοπλισμό ασφάλειας μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ η Δανική μάρκα Jack & Jones βρίσκεται πίσω από την επίσημη ενδυμασία της ομάδας Peugeot TotalEnergies.
Όλοι αυτοί οι συνεργάτες αποδίδουν στο υψηλότερο επίπεδο με κίνητρο το πάθος για τους αγώνες αυτοκινήτου, την καινοτομία και την πρόοδο.
Le Mans 2022 και Le Mans 2023
Η σεζόν του 2023 θα δει την Team Peugeot TotalEnergies να διαγωνίζεται για την εκατονταετηρίδα του Le Mans 24 Hours, ανταγωνιζόμενη έναν αριθμό διεθνών συμμετοχών με αυτοκίνητα Le Mans Hybrid (LMH, δηλαδή της ίδιας κατηγορίας με το PEUGEOT 9X8) ή Le Mans Daytona Hybrid ( LMdH). Η διοργάνωση του επόμενου έτους έχει περιγραφεί από πολλούς παρατηρητές ως η κορυφαία στιγμή μιας νέας χρυσής εποχής αγώνων αντοχής και ουσιαστικά αναμένεται να είναι μια πραγματικά αξέχαστη συνάντηση.
Αν και το 9X8 δε θα εμφανιστεί στο Le Mans το 2022, η PEUGEOT θέλει παρ’ όλα αυτά να είναι παρούσα και να παρακολουθήσει την εκδήλωση φέτος για να συναντήσει τους θαυμαστές της κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και κατά τη διάρκεια του αγώνα του ίδιου. Σε συνεργασία με το ACO (Automobile Club de l'Ouest), μια έκθεση με τίτλο ALLURE-LE MANS αφιερωμένη στην εξαιρετική ιστορία και την ιστορία επιτυχίας της PEUGEOT στο La Sarthe θα ανοίξει στις 21 Μαΐου στο μουσείο της πίστας, όπου η αρχική έκδοση του PEUGEOT 9X8 θα εκτεθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν τον αγώνα του 2022 θα μπορούν επίσης να επισκεφθούν το Fan Village όπου έχει προβλεφθεί ειδική ζώνη για το PEUGEOT 9X8, μαζί με ένα κατάστημα για την αγορά επίσημων ομαδικών ενδυμάτων που παράγονται από τη Jack & Jones.
Έξι οδηγοί για τα δύο PEUGEOT 9X8s
Έξι οδηγοί έχουν οριστεί για να σχηματίσουν τα δύο πληρώματα στο ιταλικό 6 Hours of Monza στις 10 Ιουλίου: συγκεκριμένα οι Paul Di Resta (GBR), Loïc Duval (FRA), Mikkel Jensen (DNK), Gustavo Menezes (ΗΠΑ/BRA), James Rossiter (GBR) και Jean-Éric Vergne (FRA). Η ακριβής σύνθεση κάθε τριάδας θα επιβεβαιωθεί τις επόμενες εβδομάδες μόλις ολοκληρωθεί το πρόγραμμα δοκιμών του αυτοκινήτου πριν από το αγωνιστικό ντεμπούτο του. Τα δύο PEUGEOT 9X8 θα διαγωνιστούν επίσης τόσο στις 6 Ώρες του Φούτζι της Ιαπωνίας τον Σεπτέμβριο όσο και στις 8 Ώρες του Μπαχρέιν του Νοεμβρίου.
Linda Jackson (CEO, PEUGEOT): «Η συμμετοχή της PEUGEOT στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA αποτελεί περαιτέρω απόδειξη της ευρηματικότητας και του μακροχρόνιου πάθους της μάρκας για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θα παίξει επίσης ρόλο στην ουσιαστική μεταφορά τεχνολογίας από την πίστα αγώνων στα οχήματα που κυκλοφορούν στο δρόμο, ιδιαίτερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Για να δείξουμε το πόσο σοβαρά έχουμε πάρει την ενεργειακή μετάβαση, η PEUGEOT έχει δεσμευτεί να εξ ηλεκτρίσει ολόκληρη την γκάμα μοντέλων της έως το 2024. Επιπλέον, εάν θέλουμε να πετύχουμε τον στόχο μας να είμαστε αυστηρώς ηλεκτροκίνητοι στην Ευρώπη μέχρι το 2030, γνωρίζουμε ότι πρέπει να διαπρέψουμε σε αυτό τομέα, και οι αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ζωτικής σημασίας όσον αφορά αυτόν τον στόχο. Ακόμη και πριν το PEUGEOT 9X8 κάνει το ντεμπούτο του στον αγώνα, οι μηχανικοί του προγράμματος έχουν ήδη μεταφέρει το υβριδικό του σύστημα σε ένα από τα συμβατικά μας αυτοκίνητα – το PEUGEOT 508 Peugeot Sport Engineered. Άλλα παραδείγματα είναι επίσης στα σκαριά».
Jean-Marc Finot (Διευθυντής, Stellantis Motorsport): «Στο Portimão σήμερα, η Team Peugeot TotalEnergies παρουσιάζει το πρωτότυπο PEUGEOT 9X8 Le Mans Hypercar. Αυτό το τολμηρό, εξελιγμένο αυτοκίνητο αγκαλιάζει ολόψυχα το DNA της μάρκας και είναι προϊόν ακούραστης ομαδικής εργασίας που περιλαμβάνει τα τμήματα Sport and Design, ενισχυμένο από την αμέριστη υποστήριξη των βασικών συνεργατών μας των οποίων η τεχνογνωσία στους αντίστοιχους τομείς τους έχει υπάρξει ύψιστης σημασίας. Η επιτυχία στην πίστα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω ενός συνδυασμού δεξιοτήτων».
Olivier Jansonnie (Τεχνικός Διευθυντής, Peugeot Sport): «Με την παρουσίαση του νέου μας αγωνιστικού αυτοκινήτου σήμερα, τηρούμε την υπόσχεση που δώσαμε το περασμένο καλοκαίρι. Το PEUGEOT 9X8 είναι ουσιαστικά η φυσική ενσάρκωση της ιδέας που αποκαλύψαμε τον Ιούλιο του 2021. Η πρόκληση που αντιμετωπίσαμε τους τελευταίους μήνες ήταν διπλή και περιελάμβανε τη δημιουργία μιας ομάδας για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου και την προετοιμασία του για το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο. Με λίγες εβδομάδες να απομένουν μέχρι την παρθενική του αγωνιστική έξοδο στη Monza, το PEUGEOT 9X8 μετράει τα χιλιόμετρα σε δοκιμές σε διάφορες πίστες. Στο τέλος της ημέρας, ωστόσο, δεν υπάρχει υποκατάστατο για τους πραγματικούς αγώνες και ανυπομονούμε να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες του υβριδικού-ηλεκτρικού Hypercar μας, το οποίο αναπτύχθηκε εσωτερικά για να επιδείξει τις δεξιότητές μας στον τομέα του υβριδισμού και σε άλλους τομείς».