Αν θέλαμε σε μια παράγραφο να δώσουμε την ουσία της είδησης θα λέγαμε ότι: «Η Italian Motion, θυγατρική των Autohellas και Samelet, επίσημη αντιπροσωπεία των Fiat, Jeep και Alfa Romeo, επιλέχθηκε ως εισαγωγέας των αυτοκινήτων LEAPMOTOR στην Ελλάδα. Τα δύο πρώτα μοντέλα που θα διατεθούν στην ελληνική αγορά είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, το Τ03 και ένα μεγάλο SUV, το C10. Και τα δυο μοντέλα είναι αμιγώς ηλεκτρικά».
Και πριν συνεχίσουμε με διευκρινήσεις θα λέγαμε σε «απλά» ελληνικά ότι ο Όμιλος Βασιλάκη είναι αυτός που θα «παίξει το παιχνίδι» στην ελληνική αγορά, καθώς είναι αυτός που ελέγχει την Italian Motion, στην οποία βασικότατος εταίρος είναι βέβαια και η εταιρία Samelet από το Ισραήλ. Θα λέγαμε επίσης ότι δεν είναι παράξενο που η Leapmotor κατέληξε σε μια εταιρία που αντιπροσωπεύει κάποιες μάρκες της Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep) στην Ελλάδα, καθώς η Stellantis κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Leapmotor International B.V.
Στην επίσημη ανακοίνωση αναφέρεται ότι «η Leapmotor International B.V.αξιολογώντας τη δυναμική της Italian Motion καθώς και την εκτεταμένη τεχνογνωσία, εμπειρία, πόρους και ηγετική παρουσία στις υπηρεσίες κινητικότητας των μετόχων της Autohellas και Samelet, την επέλεξε για την εισαγωγή και εμπορική διάθεση των μοντέλων της στη χώρα μας. Έτσι το portfolio της Italian Motion διευρύνεται ακόμα περισσότερο, προσθέτοντας ακόμα μια μάρκα στις ιστορικές και εμβληματικές Alfa Romeo, Abarth, Fiat, Fiat Professional και Jeep».
Η Leapmotor ιδρύθηκε το 2015 στην Hangzhou, Κίνα, με όραμα την προσιτή και βιώσιμη κινητικότητα, ενώ τον Οκτώβριο του 2023 η Stellantis αποφάσισε να επενδύσει €1,5 δισ. αποκτώντας ποσοστό 21% στο μετοχικό κεφάλαιο της κινεζικής εταιρίας. Λίγο αργότερα, τον Μάιο του 2024 ιδρύθηκε η κοινοπραξία Leapmotor International B.V., με πλειοψηφικό (51%) μέτοχο τη Stellantis και στόχο την ταχύτατη ανάδειξη της Leapmotor σε μια ισχυρή μάρκα ηλεκτρικών (EV) αυτοκινήτων παγκόσμιου βεληνεκούς. Οι πωλήσεις των μοντέλων της Leapmotor θα ξεκινήσουν μέσα στον Σεπτέμβρη σε εννέα ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων και η ελληνική, με επιθετική στρατηγική ανάπτυξης και 200 σημεία πώλησης μέσα στο 2024. Σημειώστε ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός της εταιρίας περιλαμβάνει την παρουσίαση τουλάχιστον ενός νέου μοντέλου κάθε χρόνο, για τα επόμενα τρία χρόνια με την επιδίωξη αυτά να διακρίνονται για το κορυφαίο value for money και την υψηλή τεχνολογία τους. Και αυτό δεν θα είναι τόσο απλό, καθώς θα έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ισχυρότατο ανταγωνισμό με μοντέλα προερχόμενα επίσης από την Κίνα!
Στην ελληνική αγορά, η γκάμα της Leapmotor θα περιλαμβάνει αρχικά δύο ηλεκτροκίνητα μοντέλα, εντελώς διαφορετικού μεγέθους, κόστους και χαρακτήρα. Το μικρότερο είναι ένα μίνι, το T03, ένα πλούσια εξοπλισμένο 5θυρο και πρακτικό αυτοκίνητο πόλης - με αυτονομία 265 km (κατά WLTP) - που σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευκολία μετακίνησης σε αστικό περιβάλλον: Έχει μήκος 3620 mm, πλάτος 1652 mm, ύψος 1592 mm και διαθέτει χώρο αποσκευών 210 λίτρων. Θα κάνει δε την εμφάνισή του κραδαίνοντας ως τρόπαιο την Έρευνα Ποιότητας της J.D. Power (J.D. Power Initial Quality Study) που το κατέταξε στην 1η θέση στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στον αντίποδα έχουμε ένα D-SUV, το C10, που είναι και το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας. Βασίζεται στην πλατφόρμα LEAP 3.0 που έχει εξελίξει η ίδια η Leapmotor, υποστηρίζεται δε από τεχνολογία αιχμής στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα, στοιχείο όχι άσχετο με την αυτονομία των 420 km (κατά WLTP) που διαθέτει. Το Leapmotor C10 έχει μήκος 4.739 mm, πλάτος 1.900 mm και ύψος 1.680 mm και μεταξόνιο 2.825 mm. Το μοντέλο έχει κατακτήσει το “2023 International CMF Design Award”, καθώς και χρυσό βραβείο τόσο από τα “2024 French Design Awards” όσο και από τα “US MUSE Design Awards”.
Η πρώτη επίσημη εμφάνιση των μοντέλων της Leapmotor στο ελληνικό κοινό θα γίνει στο σαλόνι αυτοκινήτου «Auto Athina 2024», στις αρχές Οκτωβρίου. Στη συνέχεια, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να βλέπουν τα αυτοκίνητα από κοντά και να μαθαίνουν όλες τις λεπτομέρειες για αυτά στο επίσημο δίκτυο της Leapmotor στην Ελλάδα.
Σχετικά με την Leapmotor
Με έτος ίδρυσης το 2015, η Leapmotor είναι μια εταιρία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλής τεχνολογίας. Είναι η τέταρτη μεγαλύτερη startup μάρκα οχημάτων «Νέας Ενέργειας» (ηλεκτρικών) στην Κίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία Ιουνίου 2024.
Η Leapmotor διαθέτει ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που ξεκινά από το R&D (έρευνα και εξέλιξη) «ευφυών» ηλεκτρικών οχημάτων και φτάνει μέχρι την επικοινωνία των αυτοκινήτων σε περιβάλλον cloud. Η Leapmotor σχεδιάζει και κατασκευάζει μόνη της εξαρτήματα που αντιστοιχούν στο 60% του συνολικού κόστους κάθε αυτοκινήτου, ενώ της πιστώνονται και σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες. Παραδείγματα αποτελούν τόσο η μαζική εφαρμογή ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με αρχιτεκτονική «Οχτώ σε Ένα», όσο και η τεχνολογία “Cell-to-Chassis” (CTC) που βελτιστοποιεί τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας και αυξάνει την αυτονομία.
Italian Motion - Autohellas - Samelet
Η Italian Motion είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος (εισαγωγέας και διανομέας) για τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep στην Ελλάδα. Από το 2023 ανήκει κατά 51% στην Autohellas, εταιρία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 1999, και κατά 49% στην εταιρία Samelet.
Η Autohellas ιδρύθηκε το 1966, ενώ από το 1999 είναι εισηγμένη στο ΧΑΑ. Αποτελεί μέλος του Ομίλου Θ. Βασιλάκη και δραστηριοποιείται στις βραχυχρόνιες / μακροχρόνιες μισθώσεις αυτοκινήτων, operating leasing, εισαγωγή και διανομή αυτοκινήτων καθώς και στη λιανική πώληση και τεχνική υποστήριξη τόσο καινούργιων όσο και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Έχει παρουσία σε εννέα (9) χώρες στην Ευρώπη και συνολικό κύκλο εργασιών που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Ο Όμιλος Βασιλάκη δραστηριοποιείται και στις αερομεταφορές μέσω της επίσης εισηγμένης στο ΧΑΑ Αegean.
Η Samelet ιδρύθηκε το 1946 στο Ισραήλ όπου εισάγει και διανέμει τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Ferrari, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Iveco, Maserati και Ram. Εστιάζει στην ανάπτυξη καινοτομιών και προηγμένων λύσεων κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων εφαρμογών φόρτισης και διαχείρισης δεδομένων. Επενδύει και αναπτύσσει την καινοτομία και τεχνολογία και έχει ιδρύσει επενδυτικά κεφάλαια στην Κίνα και στο Ισραήλ για επενδύσεις σε νεοφυείς εταιρείες αυτοκίνησης. Εκτός από την τεράστια επιχειρηματική δραστηριότητα αυτοκινήτων στο Ισραήλ, δραστηριοποιείται επίσης στη Ρουμανία έχοντας εξαγοράσει τον πρώην εισαγωγέα της FCA: Autoitalia. Ο Όμιλος Samelet ελέγχεται από την οικογένεια Levi.