Ποιες είναι οι προδιαγραφές για ένα «ιδανικό» SUV;

Ποιες είναι οι προδιαγραφές για ένα «ιδανικό» SUV;

Ουκ αν το πωλώ το ευ - και η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζονται ούτε 200, ούτε 300 ίπποι, αλλά ούτε και πέντε μέτρα μήκους για να μπορεί κανείς και ένα πραγματοποιεί με άνεση της καθημερινές του μετακινήσεις, μεταφέροντας ενδεχομένως και τα οικογενειακά βάρη, αλλά και να ικανοποιεί τις εκδρομικές του ανησυχίες…

Το καλοκαίρι είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για αρκετές μέρες με ένα Volkswagen Taigo, το οποίο δεν είναι βέβαια δεν είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο - το είχαμε οδηγήσει και στο παρελθόν και τώρα κατάφερε για άλλη μία φορά να μας ικανοποιήσει πλήρως, εάν όχι να μας εντυπωσιάσει. Θεωρητικά πρόκειται για ένα αδελφό προς το Volkswagen T-cross μοντέλο, πρακτικά έχουμε να κάνουμε με ένα compact, συγκρατημένων δηλαδή διαστάσεων SUV, με ισχύ 110 ίππους και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων (7-DSG). Πρόκειται για ένα συνδυασμό που ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα με την εισβολή της ηλεκτροκίνησης, που έφερε μαζί της μια απίστευτη αφθονία ίππων, δείχνει να υπολείπεται να είναι υποδεέστερος των σύγχρονων αναγκών και απαιτήσεων του οδηγού.

 Όμως η πραγματικότητα είναι άλλη - αυτή η ισχύς είναι υπέρ αρκετή για να ταξιδέψει μία οικογένεια με τις αποσκευές της με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε απαιτητικές διαδρομές σε επαρχιακούς δρόμους, χωρίς να νιώσει οδηγός ότι δεν μπορεί να πραγματοποιήσει μία προσπέραση με ασφάλεια, αλλά και χωρίς η κατανάλωση να εκτοξευθεί στα ύψη, αφού αυτή στο πλαίσιο των καλοκαιρινών αναζητήσεών μας κυμάνθηκε γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Παράλληλα - και εδώ είναι το ενδιαφέρον – συνειδητοποιείς οδηγώντας το Taigo ότι η Volkswagen έχει βρει από καιρό τον τρόπο να χωρέσει σε περιορισμένο σχετικά περίγραμμα αμαξώματος (που εξασφαλίζει μια λογική ευελιξία και κατά την κίνηση, αλλά και κατά τις αναζητήσεις στο χωμάτινο οδικό δίκτυο) τουλάχιστον τέσσερις μεγαλόσωμος ενήλικες με ενδιαφέρουσα άνεση, καθώς και αρκετές αποσκευές στο λογικά ευρύχωρο πορτμπαγκάζ.

Εξηγούμε, λοιπόν, ότι ένας ψηλός επιβάτης (άνω του 1,85 μ.) δεν έχει πρόβλημα να βουλευτεί πίσω από έναν αντίστοιχου ύψους οδηγό χωρίς τα γόνατά του να ακουμπούν στο εμπρός κάθισμα ενώ παράλληλα θα έχει και αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι του. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ με τον διπλό πάτο, πέραν του ότι μπορεί να φιλοξενήσει 440 λίτρα αποσκευών φιλοξενεί και μία ρεζέρβα (ανάγκης), στοιχείο που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς σε περίπτωση σοβαρής βλάβης κάποιου ελαστικού (πχ σκίσιμο σε πέτρα) ένα από κιτ επισκευής με το οποίο συνήθως εφοδιάζονται τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν μπορεί να σώσει την κατάσταση και να μας γλυτώσει από την ακινητοποίηση.

Περισσότερα για το Volkswagen Taigo μπορείτε να διαβάσετε σε προηγούμενη δοκιμή μας.

Σημειώστε ότι η Volkswagen προσφέρει πλέον 4 χρόνια εγγύηση ή 80.000 χλμ. σε όλα τα νέα επιβατικά της μοντέλα. Η τιμή είναι αλήθεια ότι δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλή, αλλά το αυτοκίνητο στην έκδοση Style είχε κυριολεκτικά τα πάντα – μέχρι και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας παρεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης. Σημειώστε πάντως ότι με ίδιο κινητήρα και κιβώριο ταχυτήτων το Τaigo ξεκινά από τα 27.500 ευρώ (έκδοση Life), ενώ η απολύτως βασική έκδοση του μοντέλου με «αξιοπρεπή» κινητήρα 95 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινά από 23.900 ευρώ.

 ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Κυβισμός: 999
  • Μέγιστη ροπή: 200 Nm / 2000 - 3500 rpm
  • Μέγιστη ισχύς: 116 PS (85 kW)
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: DSG 7 σχέσεων
  • Μέγιστη ταχύτητα: 196 km/h
  • Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2’’
  • Κατανάλωση (WLTP μικτή): 5,7 l/100km
  • Εκπομπές CO₂ (WLTP μικ.): 129 g/km
  • Διαστάσεις (Μ x Π x Υ): 4.266 x 1.757 x 1.518 mm
  • Μεταξόνιο: 2.554 mm
  • Βάρος οχήματος: 1.263 kg
  • Τιμή: 29.350 €