Έχοντας τα χέρια μας τα στατιστικά στοιχεία των δύο πρώτων εβδομάδων του Ιουλίου από την Ελληνική Αστυνομία, μπορούμε να σχηματίσουμε μία εικόνα για τις «προτιμήσεις» των Ελλήνων οδηγών και ταυτοχρόνως για τις επικίνδυνες συνήθειες τους όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Εντύπωση προκαλεί κατά την ανάγνωση των στοιχείων ότι στην πρώτη πεντάδα των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας φιγουράρει η μη χρήση κράνους από τους δικυκλιστές και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας από τους επιβαίνοντες σε αυτοκίνητα.
Το ότι πρώτη-πρώτη στην κατάταξη των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που βεβαιώθηκαν από την Ελληνική Αστυνομία στο διάστημα από 3 έως 16 Ιουλίου, σε όλη την Ελλάδα, φιγουράρει η παράνομη στάθμευση μάλλον δεν πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση. Είναι μία κακή συνήθεια της οποίας τα αποτελέσματα βιώνουμε καθημερινά κυκλοφορώντας στους δρόμους και συναντώντας αυτοκίνητα κυριολεκτικά παρκαρισμένα (αν και κάποιες φορές θα ήταν πιο σωστό να πούμε: παρατημένα) όπου να ναι.
Άλλοτε σε κάποια γωνία οπότε σε εμποδίζουν να στρίψεις, άλλοτε σε διαβάσεις αναπήρων οπότε φέρνουν σε δύσκολη θέση τους ανθρώπους που χρειάζονται ιδιαίτερη βοήθεια και άλλοτε πάλι σε κεντρικούς δρόμους, στους οποίους απαγορεύεται παντελώς η στάση και η στάθμευση, δημιουργώντας προβλήματα στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων.
Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν είναι αυτή η πιο επικίνδυνη παράβαση. Πολύ πιο επικίνδυνη είναι η υπερβολική ταχύτητα – έστω και αν ο βαθμός επικινδυνότητάς της μπορεί να ποικίλει, ανάλογα με τον τόπο και τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
Ενώ σε κάθε περίπτωση είναι ακατανόητη η μη χρήση κράνους από τους μοτοσικλετιστές και η μη χρήση ζώνης από οδηγού και επιβάτες στα αυτοκίνητα. Διότι δεν είναι θέμα τήρησης του ΚΟΚ, είναι ζήτημα κοινής λογικής: μπορείς να προστατέψεις τη ζωή σου και δεν το κάνεις.
Προσέξτε επίσης πόσο ψηλά βρίσκεται η χρήση κινητού (που σημαίνει κινητό «στο χέρι», άρα οδήγηση με το ένα μόνο χέρι και προσοχή άγνωστο στραμμένη πού…), αλλά και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η οποία είναι απλώς εγκληματική!
Σε σχετική ανακοίνωσή της, η Ελληνική Αστυνομία υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας:
«Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
- Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
- Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
- Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο τουοχήματος
- Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
- Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
- Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
- Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
- Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
- Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
- Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
- Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
- Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
- Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
- Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων»