Η ανακοίνωση της φημισμένης γερμανικής εταιρίας ξεκινά από το προφανές: η νέα Porsche 911 GT3 RS δεν κρύβει καθόλου τις προθέσεις της και έχει εξαρχής σχεδιαστεί χωρίς συμβιβασμούς με στόχο το μέγιστο των επιδόσεων. Και πώς να μην είναι έτσι τα πράγματα όταν το υψηλής ισχύος 386 kW ή 525 ίππων sport αυτοκίνητο - που μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα και κανονικά στους δημόσιους δρόμους αν και έχει σχεδιαστεί για οδήγηση σε πίστα, αξιοποιώντας πλήρως τεχνολογία και λύσεις που έχουν σχεδιαστεί για τους αγώνες. Και αν σκέφτεστε την «κανονικά» αγωνιστική Porsche 911 GT3 R έχετε υπόψη ότι εκτός από τον ατμοσφαιρικό, πολύστροφο κινητήρα με την μελετημένη ελαφριά κατασκευή, τα δύο αυτοκίνητα έχουν επίσης κοινό σύστημα ψύξης και μια σειρά αεροδυναμικές λύσεις που έχουν δοθεί.
Σχίζοντας τον αέρα
Ο πυρήνας για τις εντυπωσιακά αυξημένες επιδόσεις, βασίζεται στην ιδέα ενός κεντρικά τοποθετημένου συστήματος ψύξης - λύση που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην 911 RSR -ένα αυτοκίνητο που κέρδισε την κατηγορία του στο Le Mans- και στην συνέχεια στην 911 GT3 R. Αντί των τριών διαφορετικών τμημάτων του συστήματος ψύξης των προηγούμενων εκδόσεων, η νέα Porsche 911 GT3 RS διαθέτει ένα μεγάλο κεντρικό και υπό γωνία τοποθετημένο σύστημα ψύξης, στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, εκεί όπου στα άλλα μοντέλα της 911, είναι ο χώρος αποσκευών.
Η λύση αυτή επέτρεψε να χρησιμοποιηθεί ο χώρος που απελευθερώθηκε στα πλαϊνά, για τοποθετηθούν ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία. Πτερύγια εμπρός συνεχώς ρυθμιζόμενα και πίσω πτέρυγα δυο τμημάτων σε συνδυασμό με έναν ακόμη αριθμό αεροδυναμικών στοιχείων δημιουργούν 409 κιλά κάθετης δύναμης στα 200 χλμ./ώρα. Αυτό σημαίνει, ότι η νέα Porsche 911 GT3 RS έχει τη διπλάσια κάθετη δύναμη απ' ότι η προηγούμενη γενιά της 991.2 και τρεις φορές μεγαλύτερη απ' ότι η 911 GT3.
Ενδεικτικό είναι το ότι στα 285 χλμ/ώρα, η συνολική κάθετη δύναμη που πιέζει το αυτοκίνητο στο έδαφος βελτιώνοντας την ευστάθειά του – και κατ’ επέκταση καθιστώντας το πιο ασφαλές - φτάνει τα 860 κιλά.
Παραμένοντας στον τομέα της αεροδυναμικής – που είναι κρίσιμος για ένα αυτοκίνητο υψηλών ταχυτήτων – συναντάμε ένα «μειωτήρα» της οπισθέλκουσας (το γνωστό από τη Φόρμουλα 1 DRS [drag reduction system]) που τοποθετείται για πρώτη φορά σε Porsche παραγωγής. Για χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας και υψηλότερες ταχύτητες στα ευθεία κομμάτια μιας πίστας, το DRS επιτρέπει στην πτέρυγες με το πάτημα ενός διακόπτη, να οριζοντιώνονται μέσα σε προρυθμισμένα όρια. Το αερόφρενο ενεργοποιείται προκειμένου να ενισχυθεί σημαντικά η επιβράδυνση από υψηλή ταχύτητα: οι πτέρυγες εμπρός και πίσω στρέφονται στο τέρμα της διαδρομής του, αυξάνοντας την αεροδυναμική αντίσταση για να βοηθήσουν το σύστημα φρενών του αυτοκινήτου.
Ανάρτηση για πίστα…
Η 911 GT3 RS, διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport και Track. Στο τελευταίο, οι βασικές ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν κατά βούληση. Ανάμεσα στις διαφορετικές ρυθμίσεις, το rebound (αποσυμπίεση) και η συμπίεση της ανάρτησης τόσο εμπρός όσο και πίσω, μπορούν να ρυθμιστούν ξεχωριστά και σε διαφορετικά στάδια. Το πίσω διαφορικό, μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ως προς τον βαθμό εμπλοκής του από περιστροφικό διακόπτη στο τιμόνι.
Η ρύθμιση γίνεται άμεσα καθώς διακόπτες και ενδείξεις προέρχονται κατευθείαν από τους αγώνες: τέσσερις περιστροφικόί διακόπτες καθώς και το button για το Drag Reduction System (DRS) είναι τοποθετημένοι πάνω στο τιμόνι, ξεχωρίζουν δε με καθαρά γραφικά σε κάθε ρύθμιση. Η 911 GT3 RS είναι εξοπλισμένη με την ίδια οθόνη παρόμοια με της 911 GT3. Με το πάτημα ενός κουμπιού ο οδηγός μπορεί να μειώσει τις ενδείξεις που εμφανίζονται στις οθόνες των 7 ιντσών, ώστε να διαβάζει μόνο τα απαραίτητα. Οι ενδείξεις αλλαγής ταχυτήτων και το αναλογικό ταχύμετρο, προέρχονται επίσης από την GT3.
Εξακύλινδρος boxer…
Ο τετράλιτρος, πολύστροφος ατμοσφαιρικός κινητήρας, είναι επίσης βελτιωμένος συγκριτικά με την 911 GT3. Η αύξηση της απόδοσής του, οφείλεται κυρίως στην επανασχεδίαση των εκκεντροφόρων, του συστήματος εισαγωγής του αέρα και των βαλβίδων. Συνδυάζεται με 7αχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) που έχει κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης απ´ ότι η 911 GT3.
Ο συνδυασμός επιτρέπει στην Porsche 911 GT3 RS τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,2 δευτ. και τελική ταχύτητα -με την 7η- 296 χλμ/ώρα. Τα αλουμινένια monobloc φρένα έχουν εξαπίστονες δαγκάνες και οι δίσκοι στους εμπρός τροχούς διάμετρο 408 χλστ. Συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες δαγκάνες της 911 GT3, η διάμετρός τους στην 911 GT3 RS έχει αυξηθεί από 30 σε 32 χλστ. Επιπρόσθετα, το πάχος των δίσκων έχει ανεβεί από τα 34 στα 36 χλστ.
Στον πίσω άξονα τα φρένα εξακολουθούν να έχουν δίσκους με διάμετρο 380 χλστ και τετραπίστονες δαγκάνες. Τα extra διαθέσιμα κεραμικά (Porsche Ceramic Composite Brake - PCCB) περιλαμβάνουν δίσκους 410 mm εμπρός και 390 mm πίσω. Η νέα 911 GT3 RS, διατίθεται με ελαφρές αλουμινένιες ζάντες με μονό κεντρικό μπουλόνι. Τα sport ελαστικά, νόμιμα για χρήση σε δημόσιους δρόμους είναι διαστάσεων 275/35 R 20 εμπρός και 335/30 R 21 πίσω, εξασφαλίζοντας εξαιρετικό grip σε κάθε περίπτωση.
«Ελαφριά» κατασκευή
Η έξυπνα μελετημένη κατασκευή, ήταν βασικό μέλημα σε όλα τα μοντέλα RS ήδη από την εποχή της θρυλικής 911 Carrera RS 2.7. Χάρις σε αυτή, καθώς και με την εκτεταμένη χρήση CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα), η 911 GT3 RS ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά. Στο πλαίσιο αυτό, οι πόρτες τα εμπρός φτερά, η οροφή και το καπό είναι κατασκευασμένα από CFRP. Από το ίδιο υλικό είναι επίσης κατασκευασμένα και τα full bucket καθίσματα που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό.
«Πακέτα» Clubsport και Weissach
Ερχόμενοι στο εσωτερικό, συναντάμε όλα τα τυπικά, αναγνωρίσιμα στοιχεία και το στυλ των RS: μαύρο δέρμα, Racetex και ανθρακονήματα, χαρακτηριστικά ενός καθαρόαιμου sport. Η 911 GT3 RS, είναι διαθέσιμη με το πακέτο Clubsport χωρίς extra κόστος. Σε αυτόν τον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ατσάλινο rollover bar, πυροσβεστήρας και ζώνες 6 σημείων για τον οδηγό.
Το πακέτο Weissach, το οποίο αποτελεί extra εξοπλισμό, περιλαμβάνει ακόμη περισσότερα. Το εμπρός καπό, η οροφή, τμήματα της πίσω αεροτομής και τμήματα των εξωτερικών καθρεπτών είναι φινίρισμα να με ανθρακονήματα. Οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές δοκοί και τμήματα του πίσω άξονα χρησιμοποιούν υλικά CFRP, συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη αίσθηση της οδήγησης.
Το rollover bar, κατασκευασμένο για πρώτη φορά από ανθρακονήματα, συμβάλλει και αυτό στην μείωση του βάρους κατά σχεδόν 6 κιλά, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο ατσάλινο. Ένα ακόμη highlight που περιλαμβάνεται στο πακέτο Weissach είναι τα αγωνιστικού τύπου paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων στο PDK, καθώς αυτές γίνονται πολύ πιο σαφείς.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό του πακέτου Weissach, περιλαμβάνονται επίσης τροχοί από μαγνήσιο, μειώνοντας το βάρος κατά 8 επιπλέον κιλά.
Για τους ενδιαφερόμενους να πούμε ότι η νέα 911 GT3 RS, είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελίες, με βασική τιμή στην Γερμανία 229.517 ευρώ.