Αγριεύουν λοιπόν τα πράγματα στο μέτωπο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς η «μεγάλη» BYD, λανσάρει τώρα το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Seagull με βασική τιμή μικρότερη των 10.000 δολαρίων. Γεγονός που δείχνει τι πρόκειται να ακολουθήσει στην Ευρώπη, όπου ήδη η BYD έχει αρχίσει να δημιουργεί ένα δίκτυο αντιπροσωπειών.
Πολύ περισσότερο που το BYD Seagull κατάφερε να «κατοχυρώσει» για λογαριασμό του το παρατσούκλι «mini Lamborghini» καθώς ο πρώην σχεδιαστής της Lamborghini, Wolfgang Egger βρέθηκε επικεφαλής του σχετικού project! Ενδεικτικό και αυτό της μεθοδικότητας με την οποία κινούνται οι Κινέζοι κατασκευαστές.
Ο μεγάλος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το καινούριο του «όπλο» στον πόλεμο των τιμών με τα αυτοκίνητα που κινούνται με υγρά καύσιμα - και αυτό δεν είναι άλλο από το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο του, το BYD Seagull που ξεκινά από 9.700 δολάρια (69.800 γουάν ή 8.870 ευρώ), 5% φθηνότερα από το μοντέλο που αντικαθιστά.
Και το ενδιαφέρον είναι ότι το νέο Seagull διατίθεται με μπαταρίες 30,08 kWh και 38,88 kWh τεχνολογίας Blade που κατασκευάζει η ίδια η BYD και προσφέρει αυτονομία 190 μίλια (305 km) ή 252 μίλια (405 km) CLTC, αντίστοιχα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το Seagull μπορεί να φορτίσει γρήγορα την μπαταρία του, από το 30% στο 80%, σε 30 λεπτά.
Σημειώστε ότι οι επιθετικές μειώσεις τιμών της BYD ανησυχούν μεγάλες «δυτικές» αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, δήλωσε ότι αν δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε τους Κινέζους κατασκευαστές,«τότε το 20% έως 30% των εσόδων σας κινδυνεύει». Για το λόγο αυτό, η Ford αναπτύσσει μια πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους για να μην μείνει πίσω από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και την Tesla.
Αφού λοιπόν κατάφερε να ξεπεράσει την Tesla και να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως τους τελευταίους μήνες του περασμένου έτους (αφήνοντας όμως την πρωτιά στην αμερικανική εταιρία για το σύνολο του 2023), η BYD αποφάσισε να μπει δυναμικά στο 2024.
Ξεκίνησε λοιπόν μια νέα εκστρατεία ενάντια στα «θερμικά» αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα με το λανσάρισμα του πλήρως ηλεκτρικού σεντάν Qin Plus (ή αλλιώς DM-i), το οποίο ξεκινά από τα 15.200 δολάρια, δηλώνοντας ότι το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο άνοιξε επίσημα «μια νέα εποχή που η ηλεκτρική ενέργεια είναι χαμηλότερη από το πετρέλαιο.»
Η plug in υβριδική έκδοση του μοντέλου, DM-i (PHEV), είναι ακόμη φθηνότερη, ξεκινώντας από 79.800 γουάν (11.000 δολάρια) με ιδιαίτερα μάλιστα αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία - έως 120 χιλιόμετρα (74 μίλια) NEDC. Ενώ η πλήρως ηλεκτρική έκδοση προσφέρεται είτε με μπαταρία 48 kWh είτε με μπαταρία 57,6 kWh για αυτονομία έως 261 μίλια (420 km) ή 316 μίλια (510 km) σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο δοκιμών CLTC, αντίστοιχα.
Λίγο αργότερα, ακολούθησε το νέο BYD Dolphin EV Honor, με τιμή εκκίνησης τα 13.900 δολάρια. Το νέο BYD Dolphin προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και βελτιωμένη σχεδίαση σε χαμηλότερη τιμή. Ενώ την περασμένη εβδομάδα, η BYD τροφοδότησε τον πόλεμο τιμών μειώνοντας τις τιμές των νέων μοντέλων Tang και Han.
Στη συνέχεια, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η BYD μείωσε την τιμή του πιο επιτυχημένου ηλεκτρικού SUV της, του Yuan Plus, στα 16.600 δολάρια (119.800 γουάν).
Κλείνοντας θυμίζουμε ότι πάνω από 280.000 Seagull πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, ξεπερνώντας σε πωλήσεις και το Dolphin και το Yuan Plus (Atto 3). Φαίνεται δε ότι παρόλο η «mini Lamborghini» είναι το φθηνότερο αυτοκίνητο της BYD, εξακολουθεί να είναι ένα αξιοπρεπές ηλεκτρικό μοντέλο, σαφώς καλύτερο από πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους στην Κίνα.
Σημειώνουμε τέλος ότι εκτός Κίνας, η τιμή των παραπάνω μοντέλων θα είναι αισθητά αυξημένη. Πρόσφατα, η BYD λάνσαρε το Seagull στη Νότια Αμερική με την ονομασία «Dolphin Mini» με τιμή εκκίνησης στη Βραζιλία περίπου 20.000 δολάρια. Ακόμα και έτσι όμως είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με ένα άκρως ανταγωνιστικό προϊόν.