Η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την ανάδειξη του 15ου «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα» βρίσκει τους 27 ανεξάρτητους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου – ανάμεσά τους και τον ειδικό συνεργάτη του liberal.gr, Νίκο Λουπάκη – να έχουν δώσει «ψήφο εμπιστοσύνης» στο Renault Captur, το ένα από τα 22 νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά το τελευταίο δωδεκάμηνο και ένα από τα δέκα που είχαν προκριθεί στην τελική φάση του διαγωνισμού, στα τέλη του Νοεμβρίου.
Τα κριτήρια της επιλογής
Και όπως είχαμε γράψει και κατά την παρουσίαση της τελικής δεκάδας, τον τίτλο κατακτά εκείνο το αυτοκίνητο που θα αποδειχθεί ότι είναι το καλύτερο στο είδος του με βάση το χαρακτήρα του (με βάση δηλαδή το μέγεθος, αλλά και τις ιδιαίτερες δυνατότητες που οφείλει έχει – πχ. κίνηση εκτός ασφάλτου αν είναι SUV), την ασφάλεια (ενεργητική και παθητική) που προσφέρει στον οδηγό και τους επιβάτες του, την τεχνολογία που ενσωματώνει, την κατανάλωση και το κόστος χρήσης, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον και τη σχέση κόστους-αξίας, δηλαδή το λεγόμενο value for money.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες λαμβάνονται υπόψη κατά την ψηφοφορία από κάθε δημοσιογράφο χωριστά ο οποίος με βάση και την υποκειμενική του εκτίμηση κατανέμει συνολικά 100 βαθμούς στους 10 φιναλίστ, με την ελάχιστη επιτρεπόμενη βαθμολογία να είναι 5 βαθμοί και τη μέγιστη 20.
Ο φετινός νικητής
Φέτος, τα πράγματα για τους δημοσιογράφους-μέλη του θεσμού ήταν πιο δύσκολα από κάθε άλλη φορά, αφού στην τελική δεκάδα υπήρχαν πέντε πολύ καλά SUV του λεγόμενου “B-segment” της πλέον δυναμικής κατηγορίας της ελληνικής αγοράς, η οποία κάθε χρόνο βρίσκεται να έχει αυξήσει το μερίδιο της «πίτας» που κατέχει. Πρόκειται για τα πέντε compact SUV, με τις δικές του ιδιαιτερότητες το καθένα, τα οποία όμως όλα προσέφεραν τα βασικά ζητούμενα για να χαρακτηριστούν ως προτάσεις υψηλών προδιαγραφών.
Το γεγονός δεν αλλάζει την αξία του τίτλου, ίσα-ίσα που την ενισχύει και το νέο Renault Captur θα μείνει στην ιστορία του ελληνικού αυτοκινήτου ως το «Αυτοκίνητο του 2021» - τίτλο τον οποίο κατέκτησε συγκεντρώνοντας 405 βαθμούς, αφήνοντας πίσω του το Ford Puma με 315 και το Peugeot 2008 με 281.
Το πώς ψήφισε κάθε μέλος του θεσμού μπορείτε να το δείτε κάνοντας κλικ εδώ
Σημειώστε ότι το Renault Captur είναι τα πλέον δημοφιλή στην κατηγορία των compact SUV (B-SUV) μοντέλα, με πάνω από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις σε 90 χώρες από το 2013 (που λανσαρίστηκε το μοντέλο πρώτης γενιάς) μέχρι σήμερα που η γαλλική εταιρία ρίχνει στη μάχη της αγοράς το μοντέλο δεύτερης γενιάς.
Το νέο Renault Captur, μία ιδιαίτερης αισθητικής πρόταση, είναι «χτισμένο» πάνω στη νέα, αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault και συνοδεύεται από μία ευρεία γκάμα κινητήρων 1,0 έως 1,6 λίτρων, ισχύος 100 έως 160 ίππων. Συγκεκριμένα, το γαλλικό SUV έρχεται από το εργοστάσιο όχι μόνο με κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά και διπλού καυσίμου (βενζίνης – υγραερίου/LPG) που προσφέρει σημαντικά μειωμένο κόστος κίνησης. Ενώ, μέσα στη χρονιά, το Captur θα είναι διαθέσιμο και στην επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση E-TECH Hybrid Plug-in.
Το Renault Captur είναι επίσης εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας προσφέροντας, ανάλογα με την έκδοση, τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποστήριξης της οδήγησης – στοιχείο που βελτιώνει σημαντικά το επίπεδο της προσφερόμενης ενεργητικής ασφάλειας. Ενώ το όμορφο και ευρύχωρο εσωτερικό του διακρίνεται για την κορυφαία στην κατηγορία ποιότητα κατασκευής.
Αυτοκίνητο της χρονιάς & αγορά αυτοκινήτου
Θυμίζουμε και πάλι ότι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» υπάρχει και λειτουργεί αδιάλειπτα ως θεσμός επί 14 συναπτά έτη, σε αντίθεση με άλλες απόπειρες που δεν άντεξαν στο χρόνο. Η πρώτη ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2006 στην πίστα των Σερρών, αναδεικνύοντας «Αυτοκίνητο του 2007» το Seat Leon.
Τα μοντέλα που κατέκτησαν τον τίτλο τα επόμενα χρόνια μπορείτε να τα δείτε στον πίνακα που παραθέτουμε με τα αποτελέσματα να αντικατοπτρίζουν και την πορεία συνολικά της αυτοκίνησης. Προσέξτε, λοιπόν, ότι σε 15 νικητές έχουμε 4 SUV, εκ των οποίων τα 3 αναδείχθηκαν σε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» την τελευταία πενταετία. Κάτι απολύτως φυσιολογικό, αφού το μερίδιο αγοράς του συνόλου των SUV αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, κάθε χρόνο.
Έντονη είναι επίσης η παρουσία και των λεγομένων σουπερμίνι που κατέκτησαν την πρωτιά 8 φορές! Πρόκειται για τα Mazda 2, Honda Jazz, Lancia Ypsilon, Renault Clio, Opel Corsa, Citroen C3, Ford Fiesta και Peugeot 208. Αυτοκίνητα που ανέκαθεν ήταν δημοφιλή στη χώρα μας και στην Ευρώπη και που εν μέσω της κρίσης βρέθηκαν να παίζουν το ρόλο αυτοκικήτων μεγαλυτέρων κατηγοριών. Το γεγονός αυτό ανέδειξε τη συγκεκριμένη κατηγορία στην πλέον δημοφιλή της αγοράς.
Ένας επίσημος θεσμός
Σημειώστε, τέλος, ότι φέτος ο θεσμός του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα» τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και του Ελληνικού Συνδέσμου Συντακτών Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας (ΕΣΣΑΜ).
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ψηφοφορίας και ανάδειξης του «Αυτοκινήτου του 2021», η οποία φέτος για ευνόητους λόγους πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε ότι «Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συμφιλιώσουμε τις μεταφορές με το περιβάλλον, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις τάσεις της τεχνολογίας και της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι το υπουργείο έχει μια φιλόδοξη «πράσινη» ατζέντα: απολιγνιτοποίηση, υποθαλάσσιες διασυνδέσεις των νησιών, πρωτοβουλίες για την κυκλική οικονομία για τα απόβλητα κα. Μέσα σε αυτές, ο ίδιος ξεχωρίζει και την πρωτοβουλία για την ηλεκτροκίνηση η οποία, όπως είπε, δεν αφορά μόνο τα κίνητρα για τους πολίτες, προκειμένου να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σκούτερ ή ποδήλατο -διαπιστώνοντας πως τα ποδήλατα έχουν κλέψει την παράσταση στο σχετικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»-, αλλά είναι και ένας πυλώνας, έτσι, ώστε στην Ελλάδα, με ειδικά επενδυτικά κίνητρα, να υπάρξουν μονάδες για κατασκευή φορτιστών μπαταριών και -γιατί όχι- οχημάτων. Μάλιστα, αναφέρθηκε στην πρόσφατη κατ’ αρχήν θετική εξέλιξη επί του προκειμένου από γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο ΥΠΕΝ έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι μέσα στα 10 υποψήφια αυτοκίνητα της τελικής φάσης, φέτος, περιλήφθηκε ένα αμιγώς ηλεκτρικό και ένα πλήρως υβριδικό, στην γκάμα, δε, όλων σχεδόν των μοντέλων υπάρχουν πια και ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις (PHEV κλπ).
Η όλη εκδήλωση ήταν digital και προβλήθηκε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας LiveOn, της ΕΡΤFlix, του Vimeo, από το site του θεσμού (www.atx.gr) καθώς και από μια σειρά από sites. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος υπάρχει το περιοδικό του «Αυτοκινήτου του 2021» το οποίο μπορεί κανείς να διαβάσει τόσο από το site του θεσμού και μια σειρά από άλλα sites όσο και στο https://issuu.com/atxelladas/docs/____2021_web . Αργότερα, η εκδήλωση βράβευσης θα προβληθεί τόσο από την ΕΤ2 όσο και την ΕΤ3.
Η εκδήλωση είχε την υποστήριξη των εταιριών Εθνική Ασφαλιστική & NBG Leasing, ενώ την επιμελήθηκε η εταιρία CGC Communication.