Μπορεί η Κίνα να δείχνει ως μια απειλή για την «δυτική» αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο τα παραδείγματα συνεργασιών δεν λείπουν. Πλέον πρόσφατο παράδειγμα η κοινοπραξία που δημιουργούν από κοινού Renault και Geely με στόχο την παραγωγή εξαιρετικά αποδοτικών υβριδικών συστημάτων κίνησης – και θερμικών κινητήρων. Μια συνεργασία που εκτιμάται ότι θα αλλάξει τους συσχετισμούς στο χώρο του αυτοκινήτου παγκοσμίως.
Σε καταρχήν συμφωνία, μη δεσμευτικού χαρακτήρα, για τη δημιουργία κοινοπραξίας επιφορτισμένης με την ανάπτυξη, κατασκευή και διάθεση υψηλής απόδοσης υβριδικών συστημάτων κίνησης αλλά και κινητήρων εσωτερικής καύσης ανακοίνωσαν ότι ήρθαν από τη μια ο κινεζικός γίγαντας που ακούει στο όνομα Geely και η χαρακτηριστικά ευρωπαϊκή, γαλλική Renault.
Με αυτή τη συμφωνία πλαίσιο, η Geely και η Renault θα κατέχουν η κάθε μια το 50% των μετοχών της νέας εταιρείας. Αξίζει στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι η Geely είναι μια διαρκώς ανερχόμενη εταιρία και, εκτός των άλλων, είναι κάτοχος της Volvo, της Polestar και της Lotus, διατηρεί μερίδιο 9,7% στη Daimler (!), ενώ πρόσφατα απέκτησε και το 7,6% της Aston Martin)
Οι δύο εταιρείες, για την ακρίβεια οι Geely Holding Group (Geely Holding) και Geely Automobile Holdings Limited από τη μια και το Renault Group από την άλλη συμφώνησαν ότι η νέα εταιρία, που φιλοδοξεί να γίνει ηγέτης στο χώρο της, θα ασχοληθεί με την παραγωγή υβριδικών κινητήρων επόμενης γενιάς και ανάπτυξη τεχνολογιών απανθρακοποίησης και χαμηλών εκπομπών ρύπων από πέντε παγκόσμια κέντρα R&D (έρευνας και ανάπτυξης).
Στην επίσημη ανακοίνωση αναφέρεται ότι η νέα εταιρεία αναμένεται να προμηθεύει πολλούς βιομηχανικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton, καθώς επίσης και τις Nissan και Mitsubishi Motors. Ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για διάθεση των προϊόντων της εταιρίας αυτής και σε άλλους κατασκευαστές!
Η νέα εταιρεία αναμένεται να έχει σε λειτουργίας 17 μονάδες παραγωγής συστημάτων κίνησης σε 3 ηπείρους, οι οποίες θα απασχολούν συνολικά περίπου 19.000 άτομα. Θα έχει δε δυνατότητα παραγωγής άνω των 5 εκατομμυρίων συστημάτων μετάδοσης και κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς και υβριδικών και plug-in υβριδικών συστημάτων ετησίως, προκειμένου να εξυπηρετήσει περισσότερες από 130 χώρες. Το συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων των δύο ομίλων, Geely και Renault, και το γεωγραφικό αποτύπωμα της κοινής εταιρείας θα μπορούσαν να προσφέρουν λύσεις για το 80% της παγκόσμιας αγοράς κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Αν τώρα σας φαίνεται παράξενο ότι δημιουργείται μία μεγάλη κοινοπραξία που θα ασχοληθεί και με την κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης, τότε θα πρέπει να σας παραπέμψουμε στη δήλωση του Luca de Meo, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Renault:
«Καθώς ο Όμιλος Renault επιταχύνει τον μετασχηματισμό του με το σχέδιο “Renaulution” για να κατακτήσει την αξία ολόκληρης της νέας αξιακής αλυσίδας του αυτοκινήτου, είμαστε στην ευχάριστη θέση να καταλήξουμε σε συμφωνία για μια φιλόδοξη συνεργασία με την Geely προκειμένου να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τις τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών κινητήρων που θα παραμείνουν βασικά στοιχεία της αλυσίδας εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας τις επόμενες δεκαετίες.
Θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε υπερσύγχρονα συστήματα κίνησης και λύσεις ηλεκτροκίνησης σε πολλές μάρκες αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, ξεκλειδώνοντας τις δυνατότητες της αγοράς αυτής της τεχνολογίας χαμηλών εκπομπών.»
Προφανώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πολύ μεγαλύτερης διάρκειας μέλλον απ’ όσο πιστεύουμε, είτε ως στοιχείο των υβριδικών συστημάτων κίνησης, είτε ως αποκλειστική πηγή ισχύος για αυτοκίνητα. Αυτό έχει να κάνει ενδεχομένως και με τη διαφορετική νομοθεσία που ισχύει σε σχέση με τους ρύπους σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Ενώ η αναφορά για «απανθρακοποίηση» ενδέχεται να παραπέμπει στην εξέλιξη κινητήρων που θα «καίνε» ανανεώσιμα καύσιμα, με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Κατά τ’ άλλα, στην κινεζική πλευρά η αισιοδοξία δεν λείπει και η φιλοδοξία δεν κρύβεται. Έτσι, ο Eric Li, Πρόεδρος του Geely Holding Group δεν είχε πρόβλημα να δηλώσει ότι «Η σημερινή συμφωνία με τον Όμιλο Renault θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη στις υβριδικές τεχνολογίες για την παροχή προηγμένων, ενεργειακά αποδοτικών λύσεων σε αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τον Luca de Meo και την ομάδα του στη Renault για να κάνουμε αυτή τη συνεργασία πραγματικότητα.»
Σημειώνουμε, τέλος, ότι καθώς αυτή η συμφωνία αφορά το Renault Group και όχι τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, οι Γάλλοι θα πρέπει να κάνουν τις αναγκαίες κινήσεις ώστε να βεβαιώσουν τους συμμάχους τους ότι δεν πρόκειται για κίνηση που θα τους θέσει σε οποιασδήποτε μορφής κίνδυνο.
Βλέπετε, δημοσιεύματα στον ξένο τύπο θέλουν τη Nissan να εκφράζει, στις επαφές της με τη Renault, ανησυχίες σε σχέση με τη διαχείριση της πνευματικής ιδιοκτησίας της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας μπαταριών και συστημάτων κίνησης – με τις ανησυχίες αυτές να αφορούν και οποιαδήποτε συνεργασία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την Geely.