Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φαίνεται ότι έχει καταφέρει να πείσει για την επάρκειά του, ως προς το μεταφορικό έργο που καλείται να επιτελέσει, όχι μόνο τους κατοίκους των αστικών κέντρων, αλλά και τους οδηγούς που ζουν στην επαρχία. Αυτό αποκαλύπτει έρευνα σχετικά με το που διαμένουν οι ιδιοκτήτες του πρώτου σε πωλήσεις ευρωπαϊκού πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου, Renault ZOE.
Η ανάλυση του ταχυδρομικού κώδικα των περιοχών στις οποίες ταξινομήθηκαν τα πλήρως ηλεκτρικά Renault ZOE, από το αρχικό λανσάρισμα του μοντέλου στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Ιούνιο του 2013, δείχνει ότι η μετάβαση της αυτοκίνησης στην ηλεκτρική ενέργεια υπήρξε δεόντως αγροτική, διαβαίνοντας τα σύνορα των μεγάλων πόλεων. Δεν αποκλείεται λοιπόν σε λίγα χρόνια να κάνουμε και στη χώρα μας αντίστοιχες διαπιστώσεις.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η ευρύτερη περιοχή του Λονδίνου ήταν αυτή που προσήλκυσε το υψηλότερο ποσοστό των πωλήσεων του ηλεκτρικού σουπερμίνι της Renault, με τις περιοχές (για όσους γνωρίζουν το Λονδίνο) Milton Keynes, Bristol, Bedford και Cambridge να καταλαμβάνουν τις πέντε πρώτες θέσεις στην κατάσταση. Ωστόσο, η αγροτική πόλη Truro (με πληθυσμό 18.000 κατοίκους) και η περιοχή γύρω από την Κορνουάλη φαίνεται ότι υποδέχτηκαν τόσα ZOE όσα και η 360.000 κατοίκων πόλη του Leicester.
Άλλες πιο αγροτικές πόλεις με ισχυρή παρουσία ηλεκτρικών οχημάτων είναι το Horsham στο Δυτικό Σάσεξ, τα γύρω χωριά του Bath στο Somerset και οι πιο ήσυχες γωνιές του Surrey, όπως το Farnham. Τα στοιχεία, τα οποία δημοσιεύθηκαν με την ευκαιρία της Ημέρας της Γης, προκειμένου να υπογραμμίσουν τη συνεχή δέσμευση της Renault για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Τα υπό πολύ ευρεία έννοια ηλεκτρικά (ή “εξηλεκτρισμένα”) οχήματα (πλήρως ηλεκτρικά μπαταρίας BEV [Battery Electric Vehicles, πλήρως υβριδικά - HEV [Hybrid Electric Vehicles], επαναφορτιζόμενα υβριδικά - PHEV Plug in Hybrid Electric Vehicles, ήπια υβριδικά - MHEV [Mild Hybrid Electric Vehicles]) αντιπροσώπευσαν το 28,5% της αγοράς νέων αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου το 2020, όταν την προηγούμενη χρονιά το ποσοστό αυτό ήταν 10,7% προηγουμένως. Ενώ μεγαλύτερο ακόμα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι μόνο το 2020 σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης για BEV κατά 185,9%,με τo Renault ZOE να καταγράφει αύξηση των πωλήσεών του κατά 145% σε σύγκριση με τους προηγούμενους 12 μήνες.
Ως πρωτοπόρος των ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων, η Renault είναι τώρα ο υπ’ αριθμόν ένα κατασκευαστής ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών στην Ευρώπη, αφού το 2020 πούλησε συνολικά, περισσότερα από 115.000 ηλεκτρικά οχήματα, με το ZOE να γίνεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις φτάνοντας τις 100.000 μονάδες.
Τα στοιχεία πωλήσεων του Renault ZOE από το 2013 μέχρι σήμερα δείχνουν σαφώς πώς η ηλεκτροκίνηση δεν έχει περιοριστεί σε μεγάλες πόλεις και περιοχές όπου τα αυτοκίνητα πληρώνουν τέλη κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει το γεγονός ότι στο top 10 με τις περιοχές που έχουν πουληθεί περισσότερα ZOE περιλαμβάνονται προαστιακές περιοχές μέσα και γύρω από το Μπράιτον, το Σεντ Άλμπανς, το Καίμπριτζ και ακόμη και το Τζέρσεϊ.
Οι 10 κορυφαίες περιοχές ως προς τη διάδοση του ηλεκτρικού Renault ZOE είναι οι εξής:
1. Λονδίνο – 44%
2. Μίλτον Κέινς - 10,6%
3. Μπρίστολ – 6. 6%
4. Μπέντφορντ – 6. 4%
5. Καίμπριτζ –6,0%
6. Τζέρσεϊ – 5,7%
7. Εδιμβούργο – 5,3%
8. Μπράιτον – 5,2%
9. Σεντ Άλμπανς – 4,9%
10. Λιντς – 4,8%
Η «αποτελεσματική» γκάμα του Renault ZOE είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ήταν τόσο εύκολη για τόσους πολλούς αγοραστές, αφού το ηλεκτρικό Renault προσφέρει έως και 245 μίλια (σχεδόν 400 χιλιόμετρα) αυτονομία, αρχής γενομένης από την τελευταία έκδοση του οχήματος που λανσαρίστηκε στις αρχές του 2020. Προσθέστε σε αυτό το καινοτόμο Chameleon charger που προσαρμόζεται στην πηγή ενέργειας και αντλεί τη μέγιστη ποσότητα από αυτό όσο το δυνατόν γρηγορότερα και με ασφάλεια, καθώς και την επιλογή ταχείας φόρτισης DC και γίνεται πιο εύκολα κατανοητή η δημοφιλία του.
Η ανακοίνωση των παραπάνω στοιχείων ήρθε λίγο μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, στα τέλη του 2020, ότι θα επισπεύσουν την απαγόρευση των πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο σε εννέα χρόνια, δηλαδή το 2030. Το σχέδιο θα σημαίνει ότι οι αγοραστές αυτοκινήτων θα πρέπει να στραφούν σε κάποιου τύπου ηλεκτρικό ή υβριδικό ή και plug-in υβριδικό όχημα.
Σημειώνουμε ότι οι πελάτες της Renault συνεχίζουν να επωφελούνται από την τελευταία κρατική επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που φτάνει τις 2.500 λίρες (σχεδόν 3.000 ευρώ) για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή κάτω από £ 35.000 (περίπου 40.000 ευρώ). Και όλες οι εκδόσεις του Renault ZOE πληρούν τις προϋποθέσεις για αυτό το κίνητρο.