Μέχρι την ερχόμενη Κυριακή 5 Φεβρουαρίου θα παραμείνει ανοιχτή η έκθεση Retromobile 2023, η οποία πραγματοποιείται στο γνωστό από τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου Parc des Expositions de la Porte de Versailles, στο Παρίσι. Η Retromobile άνοιξε χθες τις πύλες της για το κοινό προσκαλώντας τους λάτρεις της αυτοκίνησης σε μια βόλτα στην ιστορία και το design του αυτοκινήτου. To παρών στην έκθεση δίνουν μεταξύ άλλων και τρεις ιστορικές γαλλικές εταιρίες μέλη: η Peugeot, η DS, και η Citroen με ιδιαίτερου ενδιαφέροντος εκθέματα.
Στην έκθεση Retromobile του 2023, η Peugeot θα παρουσιάσει μια σειρά από ενδιαφέροντα ιστορικά μοντέλα της, ξεκινώντας από το Peugeot 401 και φτάνοντας μέχρι το νέο Peugeot 408, αποτίνοντας με αυτόν τον τρόπο φόρο τιμής στη "σειρά 4”. Πρόκειται για μοντέλα που σημάδεψαν την ιστορία της Peugeot με το design, τις καινοτομίες και τις επιδόσεις τους. Παράλληλα η Peugeot γιορτάζει τα 40 χρόνια από τη γέννηση του Peugeot 205.
Το 2022, η Peugeot κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις αποκαλύπτοντας το Peugeot 408, ένα μοντέλο μοναδικό στην αγορά. Το Peugeot 408 διαθέτει ένα πολύ ιδιαίτερο αμάξωμα fastback που του επιτρέπει να τοποθετείται στην κορυφή του segment C. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί που εξέλιξαν το Peugeot 408 βλέπουμε να έχουν υιοθετήσει εμβληματικά στοιχεία που διέθεταν από τις αρχές του 20ου αιώνα οι προκάτοχοί του.
Στην έκθεση Retromobile, η Peugeot παρουσιάζει μαζί με το νέο Peugeot 408, έξι εμβληματικούς εκπροσώπους της σειράς Peugeot "4”.
Το πρώτο μοντέλο της "σειράς 4", το Peugeot 401 saloon (1934-1935) ενσωμάτωνε την καινοτομία των ανεξάρτητων εμπρός τροχών, ενώ το Peugeot 401 Eclipse (1935), το πρώτο coupé-cabriolet παραγωγής, άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην αυτοκινητιστική ιστορία.
Το Peugeot 402 (1938-1942) ενσωμάτωνε και αυτό τις δικές του καινοτομίες : τα φωτιστικά σώματα ήταν τοποθετημένα μέσα στην μπροστινή μάσκα, συμβάλλοντας έτσι, τόσο στο design, όσο και στην αεροδυναμική του αμαξώματος, που μέχρι τότε βρισκόταν ακόμη στα σπάργανα.
Το Peugeot 403 (1956-1961) οφείλει τη φήμη του στην έκδοση cabriolet που οδηγούσε ο επιθεωρητής Columbo, και είναι μία από τις πολλές εκδόσεις των μοντέλων της οικογένειας του 403 (σεντάν, estate, van και pick-up), που γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία.
Το design του Peugeot 404 Coupé (1962-1968), με τη Λάτιν ομορφιά του, προϊόν της δουλειάς του Pininfarina, με τον οποίο η συνεργασία με την Peugeot, βρισκόταν στο απόγειό της εκείνη την εποχή.
Το Peugeot 405 Mi16 Le Mans (1993) ήταν μία ειδική έκδοση του θρυλικού 405 Mi16 με σκοπό να τιμήσει τη νίκη της Peugeot στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans το 1993. Χρησιμοποιούσε ένα 2λιτρο 16βάλβιδο κινητήρα 160 ίππων από το "νορμάλ" Mi16, και διέθετε ταπετσαρίες με δέρμα/alcantara, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών κ.α.
Το 2023, το Peugeot 205 γιορτάζει τα 40 του χρόνια!
Καθ' όλη τη διάρκεια του 2023, η Aventure Peugeot θα διοργανώσει μια σειρά εορτασμών για να τιμήσει το μοντέλο με τον "ιερό αριθμό" της Peugeot, που κυκλοφόρησε στην αγορά στις 24 Φεβρουαρίου του 1983.
Οι εορτασμοί θα ξεκινήσουν στην έκθεση Retromobile με την παρουσίαση ενός σπάνιου 205 GTI Griffe του 1991, μια ειδική σειρά εξοπλισμένη με κινητήρα 1,9 λίτρων 130 ίππων.
Και καθώς η Peugeot ήταν πάντα ένας παγκόσμιος προμηθευτής λύσεων μετακίνησης, τόσο στους 4 όσο και στους 2 τροχούς. Η Peugeot θα παρουσιάσει στο περίπτερό της στη Retromobile, μια μοτοσικλέτα Peugeot P 515 "World Records" του 1934, μια μηχανή που έσπασε 9 παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας.
Τέσσερα μοντέλα υψηλών επιδόσεων από τη DS Automobiles
Από την πλευρά της, η DS Automobiles παρουσιάζει στο περίπτερο L’Aventure DS τα DS E-TENSE PERFORMANCE και DS 9 E-TENSE 4x4 360, έρχονται να “συνδεθούν” με τα DS 21 INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970) και SM PROTOTYPE (1973).
Το DS 9 E-TENSE 4x4 360 αξιοποιεί τη γαλλική τεχνογνωσία στην πολυτέλεια με ένα μοναδικό εσωτερικό, σχεδιασμένο και επενδυμένο από την ομάδα Colors & Materials και των κορυφαίων τεχνιτών για τις ταπετσαρίες της DS Automobiles. Είναι και αυτό προϊόν του τμήματος DS PERFORMANCE και είναι εφοδιασμένο με κινητήρα βενζίνης PureTech 200 ίππων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Πρόκειται για Plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης με κινητήρα 1.598cc 200 ίππων και δύο, όπως είπαμε, ηλεκτροκινητήρες με 100 (εμπρός) και 113 (πίσω) ίππους, ενώ η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 360 ίππους στους οποίους άλλωστε οφείλει και το όνομά του.Έτσι, το DS 9 E-TENSE 4x4 360 επιδεικνύει κορυφαίες επιδόσεις (0-100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 250 km/h). Το το DS 9 E-TENSE 4x4 360 διαθέτει επίσης εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά, χάρη στην εξελιγμένη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DS ACTIVE SCAN SUSPENSION με προγνωστική ανάγνωση του οδοστρώματος μέσω κάμερας.
Τόλμη, προηγμένη τεχνολογία και την άνεση από τη Citroën
Με αιχμή του δόρατος το Oli [all-ë], το τελευταίο πρωτότυπο της Citroën που αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022, η γαλλική εταιρεία σκιαγραφεί τον οδικό χάρτη της Μάρκας για αισιόδοξη και προσιτή ηλεκτρική κινητικότητα για όλους. Στο πλαίσιο αυτό το oli επιχειρεί να καταδείξει ότι υπάρχει μια αξιόπιστη και αισιόδοξη λύση για τις μελλοντικές απαιτήσεις κινητικότητας. Είναι γεμάτο από έξυπνες και ρεαλιστικές στην υλοποίησή τους ιδέες, που έχουν ως αποτέλεσμα αυτό το έξυπνο και τολμηρό μοντέλο που μπορεί να κάνει έως και 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, με μπαταρία μόλις 40 kWh.
Το B2 Αutochenille σε μια σπάνια εμφάνιση!
Για τον εορτασμό των εκατό χρόνων από το τέλος της πρώτης διάσχισης της Σαχάρας με αυτοκίνητο, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 17 Δεκεμβρίου 1922 και 7 Ιανουαρίου 1923, το Autochenille B2 της Citroën, ένα αντίγραφο του “Scarabée d'or” θα είναι το μοντέλο που μπορεί να δει κανείς ως “εκπρόσωπο” της εποχής πριν τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Χρειάστηκαν τρία χρόνια και 50.000 εργατοώρες για να παραχθεί το υπέροχο αντίγραφο του “Χρυσού Σκαραβαίου”.
Παρών και ο Asterix!
Το πρωτότυπο άρμα με αερανάρτηση από στομάχι αγριόχοιρου διαθέτει ηλιοροφή, προβολείς από γαλατικά κράνη που λειτουργούν με πυγολαμπίδες ενισχυμένες με το… μαγικό φίλτρο του Δρυΐδη Panoramix και τροχούς από ανακυκλωμένες ασπίδες, που ενσωματώνουν το έμβλημα της Citroën. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα εξαιρετικά πρωτότυπο έκθεμα που, που όμως δεν προέκυψε από τις καλλιτεχνικές ανησυχίες κάποιου σχεδιαστικού τμήματος, αλλά εξελίχθηκε από τη Citroën για συγκεκριμένο σκοπό: τις ανάγκες της ταινίας “Asterix & Obelix: Στο δρόμο για την Κίνα”, σε σκηνοθεσία του Guillaume Canet.