Το off-road του μέλλοντος είναι μηδενικών ρύπων

Το off-road του μέλλοντος είναι μηδενικών ρύπων

Στο Kitzbühel της Αυστρίας, όπου το Σαββατοκύριακο φιλοξενείται το Παγκόσμιο Κύπελλο, η Audi αποφάσισε να αποκαλύψει ένα άκρως εντυπωσιακό Q6. Πρόκειται για το Audi Q6 e-tron offroad concept, ένα πρόσφατα εξελιγμένο πρωτότυπο που διαθέτει δύο ηλεκτρικοκινητήρες με συνδυασμένη ισχύ 380 kW και μπορεί να ανέβει κλίσεις έως και 100 τοις εκατό (!) χάρη στο ειδικά σχεδιασμένο σύστημα μετάδοσης που διαθέτει.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, μετά από ένα πρώτο test drive με το νέο πρωτότυπο είχε κάθε λόγο να δηλώσει ενθουσιασμένος: «Το Audi Q6 e-tron offroad concept είναι μια επανερμηνεία του quattro. Το μοντέλο δείχνει τις δυνατότητες που έχει ήδη σήμερα η πλατφόρμα μας για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό το όχημα μπορεί να διεκδικήσει νέο έδαφος. Ανυπομονούμε να δούμε τις αντιδράσεις των πελατών μας σε αυτό το εξαιρετικά συγκινητικό αυτοκίνητο».

Το ντεμπούτο του Audi Q6 e-tron offroad concept Q6 δίνει μια γεύση ενός πιθανού οχήματος παραγωγής στην κατηγορία εκτός δρόμου, με την αυξημένη κατά 160 mm απόστασης από το έδαφο και το κατά 250 mm φαρδύτερο μετατρόχιο να συμβάλλουν στη θεαματική εμφάνισή του.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ενώ οι συμβατικοί άξονες επιτρέπουν αύξηση της ροπής στους τροχούς περίπου 20% έως 30%, η νέα σχεδίαση της Audi αυξάνει τη ροπή αυτή κατά 50%. Αυτό μειώνει βέβαια την τελική ταχύτητα του οχήματος στα 175 km/h – που είναι σίγουρα επαρκής για ένα off-roader – αλλά από την άλλη πλευρά του επιτρέπει να ανέβει σε κλίσεις έως και 45 μοίρες.

Όπως αναφέρεται στο κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα η Audi: Οι καινοτομίες ξεκινούν πάντα με τη σωστή ερώτηση. Για το Q6 ήταν: Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρικό όχημα με μεγάλη συγκίνηση; Το αυτοκίνητο που προέκυψε από αυτήν την ερώτηση διαθέτει σύστημα υποειδικής μετάδοσης κίνησης (το κέντρο του τροχού βρίσκεται χαμηλότερα από το κέντρο του άξονα μετάδοσης) που εξελίχθηκε από την αρχή και περιλαμβάνει μειωτήρες ενσωματωμένους στο συγκρότημα της πλήμνης κάθε τροχού, τόσο στον μπροστινό, όσο και στον πίσω άξονα.

Αυτό απαίτησε βέβαια μερικές αλλαγές στους συνδέσμους της ανάρτησης. Οι συγκεκριμένοι άξονες αυξάνουν τη συνδυασμένη ροπή σε όλους τους τροχούς (για ένα διάστημα αιχμής 10 δευτερολέπτων) στα 13.400 Nm – κάτι που αντιστοιχεί σε μια συνολική αύξηση 4.400 Nm.

Ως βάση για το πρωτότυπο αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες χρησίμευσε το Audi Q6 e-tron, που είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE).

Το Q6 e-tron offroad concept μπορεί να δει κανείς σε δράση την 1η Φεβρουαρίου 2025, στο F.A.T. Ice Race και στα κανάλια social media του @Audi Sport.