Τα ευχάριστα νέα δεν σταματούν από την ελληνική αγορά αυτοκινήτου που πλέον ανεβαίνει κάθε χρόνο, έχοντας προ πολλού αφήσει πίσω της κάθε κουβέντα για «ψυχολογικά όρια» των 100.000 μονάδων – και μάλιστα έχοντας επίσης μπει, στη μετά covid εποχή – σε μια περίοδο υψηλών τιμών πώλησης, με κάποιους στην αγορά να κάνουν λόγο για «έναν άλλο κόσμο». Σημειώστε λοιπόν ότι το 2023 έκλεισε με 134.484 πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, το 2022 με 105.283 πωλήσεις, το 2021 με 100.911 αφήνοντας να δείχνει ως παραφωνία το «πεσμένο» λόγω πανδημίας 2020 με τις 80.977 πωλήσεις. Ενώ λίγο πριν, το 2019 είχαμε φτάσει τα 114.019 επιβατικά οχήματα ετησίως και το 2018 τα 103.431.
Κοιτώντας τώρα την εξέλιξη των πωλήσεων μήνα-μήνα βλέπουμε ότι ο φετινός Ιούλιος έκλεισε οριακά χαμηλότερα από τον περυσινό, με 12.208 καινούρια αυτοκίνητα να βρίσκουν τον δρόμο προς τους ευτυχείς ιδιοκτήτες τους (έναντι 12.380 τον Ιούλιο του 2023). Το σημαντικό όμως είναι ότι στο σύνολο της χρονιάς πουλήθηκαν 7.487 καινούρια ΙΧ επιπλέον, κάτι που συνεπάγεται αύξηση κατά 9,0% σε σχέση με πέρυσι. Σημειώστε ότι η άνοδος της αγοράς στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν σαφώς μικρότερη, αφού το πρώτο εξάμηνο (διαθέσιμα στοιχεία έχουμε για μέχρι και τον Ιούνιο) πουλήθηκαν 5.872.675 οχήματα έναντι 5.639.454 οχημάτων το ίδιο διάστημα του 2023 – κάτι που αντιστοιχεί σε αύξηση 4,1% (στο εξάμηνο στην Ελλάδα είχαμε αύξηση 10,9%)
Σημειώστε ότι η προσφορά νέων μοντέλων έχει φέτος εκτιναχθεί στα ύψη ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο (υπολογίζεται ότι τα εντελώς νέα μοντέλα που θα λανσαριστούν μέχρι το τέλος της χρονιάς θα ξεπεράσουν τα 40!), καθώς μπήκαν στην αγορά μια σειρά από καινούργιοι, άγνωστοι μέχρι πρότινος κατασκευαστές, κατά κύριο λόγο από την Κίνα – και μάλιστα με ανταγωνιστικά προϊόντα και πλήθος πλήρως ηλεκτρικών προτάσεων. Πρώτη και καλύτερη η μεγάλη BYD, ενώ ακολουθούν εταιρίες όπως η CERES, η XPENG και η Lynk & Co που δείχνουν να βασίζονται όχι τόσο στις χαμηλές τιμές των μοντέλων τους, όσο στην τεχνολογία και την ποιότητα κατασκευής.
Σε σχέση τώρα με το μείγμα των πωλήσεων, το πρώτο στοιχείο που έχει αξία να παραθέσουμε είναι η λογικά αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων των πάσης φύσεως «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων, εις βάρος των αμιγώς βενζινοκίνητων (39,7% στο επτάμηνο Ιαν-Ιουλ. το 2024 έναντι 44,1% το 2023) και πετρελαιοκίνητων (8,8% στο επτάμηνο Ιαν-Ιουλ. το 2024 έναντι 14,1% το 2023). Έτσι το ποσοστό των υβριδικών/HEV έφτασε (στο ίδιο διάστημα) το 40,6% (έναντι 29,3% πέρυσι), ενώ τα plug in υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά στο σύνολό τους άγγιξαν το 10,1% (9,8% πέρυσι).
Ενώ ως προς τον τύπο και το μέγεθος των αυτοκινήτων βλέπουμε ότι υπάρχει μια σαφής προτίμηση προς το B-segment με 55,4% (από 53,3% πέρυσι), που περιλαμβάνει αφενός τα λεγόμενα «σουπερμίνι» (Peugeot 208, Toyota Yaris, Opel Corsa, MG 3, Hyundai i20 κλπ.) και από την άλλη τα λεγόμενα B-SUV (Nissan Juke, Fiat 600, Ford Puma, Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008 κλπ.) καθώς συνδυάζουν ικανοποιητικούς χώρους με πιο προσιτή τιμή. Μέσα δε στην κατηγορία B βλέπουμε να έχουν το προβάδισμα τα B-SUV, που με 30,5% της αγοράς έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στην «πίτα» κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες το 2024 σε σχέση με το 2023.